Gå til innhold

ripe på parkert bil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dekker bilforsikringen det om noen riper opp min bil på en parkeringsplass. Altså ikke min forsikring, men vedkommende som ripet opp min bil ved å åle seg mellom min og sin bil?

Anonymkode: d0f20...ad5

Fortsetter under...

Skrevet

Så sant du har en person å sette det på så. 

Anonymkode: fbd1b...a8a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så sant du har en person å sette det på så. 

Ja, jeg vet hvem om har gjort det, men vedkommende har ikke råd til å betale noe med mindre det dekkes av hans forsikring.

Han tror det kanskje ikke gjør det, siden han ikke satt i bilen, eller kjørte bilen. Han var utenfor bilen når det skjedde

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg vet hvem om har gjort det, men vedkommende har ikke råd til å betale noe med mindre det dekkes av hans forsikring.

Han tror det kanskje ikke gjør det, siden han ikke satt i bilen, eller kjørte bilen. Han var utenfor bilen når det skjedde

Han vil vel uansett måtte betale egenandel?  Og er det bare snakk om å fikse en enkel ripe pga man har gått forbi en bil, vil jeg tro at kostnaden blir lavere enn den. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han vil vel uansett måtte betale egenandel?  Og er det bare snakk om å fikse en enkel ripe pga man har gått forbi en bil, vil jeg tro at kostnaden blir lavere enn den. 

Det tror jeg egentlig ikke.. derfor prøver jeg å finne ut om forsikringen dekker det

Skrevet

Ansvarforsikring? 

Personen kan ringe sitt forsikringsselskap å høre. Må uansett ikke betale mer en egenandel. 

Anonymkode: df69a...484

Annonse

Skrevet (endret)

Hvordan kunne han stå utenfor bilen når det skjedde? Kjørte bilen selv? Han må betale, men det går på ansvarsforsikring. Ingen egenandel, men mulig bonustap.

Edit: skjønte det nå 🤦🏼‍♀️Usikker på om det går på forsikringen, han må høre med sitt forsikringsselskap. Og om han ikke har råd til å betale, så er det strengt tatt hans problem. Alle må betale for skader man har forvoldt.

Endret av Den perfekte mor, påan igjen
Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dekker bilforsikringen det om noen riper opp min bil på en parkeringsplass. Altså ikke min forsikring, men vedkommende som ripet opp min bil ved å åle seg mellom min og sin bil?

Ja, skriv skademelding sammen med den andre part, så ordner det seg. Men er det en hit and run, er det ikke så lett. 

Anonymkode: b5e8d...962

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvilken forsikkring han har, men det skal ganske mye til å få gjennomslag for skade på en bil som ikke er gjprt med vilje.

Anonymkode: 84acc...9be

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer jo helt an på hvilken forsikkring han har, men det skal ganske mye til å få gjennomslag for skade på en bil som ikke er gjprt med vilje.

Anonymkode: 84acc...9be

Hva mener du? forsikringen dekker vel ikke bare skader som er gjort med vilje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...