Gå til innhold

Tips til oppussing av trapp? Se bilde

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjekket hva som var under, er det heltre ville jeg revet av belegget, slipt trappen og lakket eller malt. 

Anonymkode: 924c5...185

Det var min første tanke også!

Er du heldig kan det være veldig fint tre under, Hi :) Da ville jeg ha slipt ned og lakket, beholdt fargen i treverket, om det er bra.

Anonymkode: b3cac...c5e

Dette ser ut som gammel linolium. Det kan males over. Jeg vet at er dette limt, kan det være en stor utfordring å fjerne det. Hvis du skal fjerne det for å male, kan du likegodt male oppe på. Spørs litt hvor mye tid og penger du vil legge i det. Listen foran kan du skifte til en mindre synlig en. I disse retrotider :) er jo belegget svært så trendy. Opprinnelig ble det bonet.

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kontaktplast oppå belegget? 

Anonymkode: 2f8af...83c

Ja, vi malte den først hvit men da vistes jo absolutt alt av støv. La kontaktplast i stedet, og den har holdt i 3 år. 

Anonymkode: e1d58...ed7

Dere som anbefaler å rive av og pusse ned. Har noen av dere gjort dette? Selv har jeg beiset og lakket trinnene og malt vangene på ei trapp. Dette var en helt ubehandlet trapp. Og jeg skal love dere at all den jobben med pussing mellom hvert strøk kommer jeg ikke frivillig til å gjenta. 

Her hadde jeg enten malt og lagt teppe i trinnene, lagt på trappetrinn i tre eller brukt folie. Siste er nok enkleste og rimligste alternativet. Og det får et bra resultat noen år før det bør byttes. 

Anonymkode: cc06d...8dd

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere som anbefaler å rive av og pusse ned. Har noen av dere gjort dette? Selv har jeg beiset og lakket trinnene og malt vangene på ei trapp. Dette var en helt ubehandlet trapp. Og jeg skal love dere at all den jobben med pussing mellom hvert strøk kommer jeg ikke frivillig til å gjenta. 

Her hadde jeg enten malt og lagt teppe i trinnene, lagt på trappetrinn i tre eller brukt folie. Siste er nok enkleste og rimligste alternativet. Og det får et bra resultat noen år før det bør byttes. 

Anonymkode: cc06d...8dd

Skriver under. Det belegget ser ut som godt festet altså. Skal det rives av, blir det nesten hårete under. Forsøk å fjerne dette fra en trapp med kroker og kriker. Å bruke varmepistol er direkte brannfarlig og kjemikalier er ikke bra det heller.

Annonse

skal man gjøre noe med slike trapper etc mener jeg at man ALLTID så langt det er praktisk mulig skal fjerne og finne frem det originale. Det er så typisk at vi pusser opp ved å legge et nytt lag utenpå igjen. 

Fjern belegget, og mest sannsynlig finner du fint treverk som med en profesjonell pussejobb blir superfint :)

Mye jobb, og skikkelig drittjobb, men det blir definitivt finest!!

Anonymkode: e00f3...c69

Vi la et ullteppe med lav floss på hvert trinn og la en tynn metall-list ytterst. Malte resten.

Men det var trapp opp til 2.etg og soverom da, aldri noen som går der med sko. Hvor i huset trappen er sier jo mye om hva slags slitasje det blir...

Anonymkode: ebcf6...146

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...