Anonym bruker Skrevet 20. november 2020 #1 Skrevet 20. november 2020 Hvilken erfaring har dere med slike hunder? Klarer de seg alene i 6 timer etterhvert? Lukter de mye? 😀 Anonymkode: 7327b...039
Anonym bruker Skrevet 20. november 2020 #2 Skrevet 20. november 2020 Har en hava-tzu. Kan være alene i minst 6 timer, lukter nydelig. Elsker mennesker, røyter ikke, er snill, rolig, kjærlig og leken. Anonymkode: 85966...724
Anonym bruker Skrevet 20. november 2020 #3 Skrevet 20. november 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har en hava-tzu. Kan være alene i minst 6 timer, lukter nydelig. Elsker mennesker, røyter ikke, er snill, rolig, kjærlig og leken. Anonymkode: 85966...724 Takk for svar. Lukter altså ikke veldig hundelukt🙈 Anonymkode: 7327b...039
Anonym bruker Skrevet 20. november 2020 #4 Skrevet 20. november 2020 Det er masse folk som har bastarder og fortausmikser, ja. Det eneste du veit om sånne er at du ikke kan vite noe Anonymkode: e71c8...7e7
Anonym bruker Skrevet 20. november 2020 #5 Skrevet 20. november 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er masse folk som har bastarder og fortausmikser, ja. Det eneste du veit om sånne er at du ikke kan vite noe Anonymkode: e71c8...7e7 🙄 Anonymkode: 85966...724
Blondzilla Skrevet 20. november 2020 #6 Skrevet 20. november 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: 🙄 Anonymkode: 85966...724 Men dette er faktisk sant altsÃ¥. Jeg har tre hunder nÃ¥, deriblant en blandingshund, og den er ufattelig mye trøbbel. Den har fÃ¥tt det verste fra begge raser. Den har ogsÃ¥ en hÃ¥pløs pels som røyter mer enn jeg ante at gikk an. Min hund er resultatet av et uhell. Jeg ville aldri støttet oppdrett pÃ¥ designerblandinger som selges til absurde priser. Vil du ha en røytefri liten hund sÃ¥ kjøp en dvergpuddel eller en havanaise da vel, ikke er krysning av disse.Â
Anonym bruker Skrevet 20. november 2020 #7 Skrevet 20. november 2020 1 time siden, Blondzilla skrev: Men dette er faktisk sant altså. Jeg har tre hunder nå, deriblant en blandingshund, og den er ufattelig mye trøbbel. Den har fått det verste fra begge raser. Den har også en håpløs pels som røyter mer enn jeg ante at gikk an. Min hund er resultatet av et uhell. Jeg ville aldri støttet oppdrett på designerblandinger som selges til absurde priser. Vil du ha en røytefri liten hund så kjøp en dvergpuddel eller en havanaise da vel, ikke er krysning av disse. Hvordan tror du egentlig dvergpuddelen ble som den er nå? Tryllet fram? 🙄 Alle hunderaser må avles fram, og det tar tid. Så lenge det skjer under kontrollerte former og med grundig helsesjekk og utvalg til avl på friske hunder, så er det fortsatt mulig å avle fram nye raser. Anonymkode: e9046...56f
Anonym bruker Skrevet 20. november 2020 #8 Skrevet 20. november 2020 Venninnen min har en og hun anbefaler det ikke. Pelsen er et kråkereir uten like, hun må holde den kortklippet hele tiden. Fint lynne på den da, og den er frisk. Det er et sjansespill når du krysser raser, du kan få det beste fra begge raser, men du risikerer å få det verste... Prisene er helt hinsides, å betale så mye for en blanding uten stamtavle er ren idioti. Det er også litt skummelt at det virkelig er selgers marked om dagen, man må som kjøper stå med "lua i hånda" og pent be om en hund, og får liksom ikke sjekket ordentlig opp hverken helse til foreldre, oppdretter eller noe fordi man er så takknemlig for å ha blitt valgt ut som kjøper. Anonymkode: a3daa...9ce
Anonym bruker Skrevet 20. november 2020 #9 Skrevet 20. november 2020 Har shit zhu - havanais blanding. Og ei lhasa apso blanding. Heilt røytefri, snille og friske hunder og anbefaler på det varmeste .  Pels klippes etter kor mykje arbeid en ønsker. Lang pels - endel børsting m.m. Kort pels - minimalt med arbeid .  Og best av alt ...null røyting. Anonymkode: a9deb...ea2
Anonym bruker Skrevet 20. november 2020 #10 Skrevet 20. november 2020 Når du satser på en blandingshund, altså en bastard, så vet du aldri hva du får. Anonymkode: e1c0b...65b
Anonym bruker Skrevet 20. november 2020 #11 Skrevet 20. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvordan tror du egentlig dvergpuddelen ble som den er nå? Tryllet fram? 🙄 Alle hunderaser må avles fram, og det tar tid. Så lenge det skjer under kontrollerte former og med grundig helsesjekk og utvalg til avl på friske hunder, så er det fortsatt mulig å avle fram nye raser. Anonymkode: e9046...56f Dvergpuddel har blitt som den er ved at man ved avl har bevisst parret pudler som har vært små, så har de etterhvert blir mindre og mindre og det har blitt en egen rase. De har ikke blitt til ved at man har blandet to forskjellige raser. Anonymkode: b387b...bed
Anonym bruker Skrevet 21. november 2020 #12 Skrevet 21. november 2020 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Dvergpuddel har blitt som den er ved at man ved avl har bevisst parret pudler som har vært små, så har de etterhvert blir mindre og mindre og det har blitt en egen rase. De har ikke blitt til ved at man har blandet to forskjellige raser. Anonymkode: b387b...bed Gjør du deg dum for å krangle nå, eller tror du sånn helt oppriktig at ingen raser noen sinne har oppstått fordi ulike raser har blitt blandet sammen? At puddel, rottwailer, irsk ulvehund osv bare dukket opp helt av seg selv og alltid har vært sånn? Anonymkode: e9046...56f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå