Gå til innhold

Aduvanz ADHD medisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har nettopp startet på Aduvanz etter å ha blitt utredet for ADHD (ADD). Har hatt veldig god effekt, er på tredje dagen nå og føler at arbeidsdagen går som en drøm, konsentrasjonen, tålmodigheten og humøret er veldig forbedret. 
Er det noen som har erfaringer? Merker at jeg ikke har mistet så mye matlyst, så spiser ganske normalt. Eneste er at jeg blir fortere mett. Men har gått ned ca 1,5 kg på disse dagene likevel. Ser på aktivitetsklokken min at jeg forbrenner mye mer kalorier, selv om jeg ikke beveger meg særlig mye. 
Trodde ikke man gikk ned av medisinen dersom man spiste normalt? Vil ikke gå ned noe særlig mer.
Ellers har jeg hatt litt trøbbel med å sove på kveldene og våknet midt på natten. Men likevel overraskende våken på morgenen/dagen.

Noen som har erfaringer og evt kan si noe om hvordan dere opplevde det og evt andre bivirkninger?

Anonymkode: b530d...c5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen erfaringer å dele her?

Skrevet

Jeg har gått på medisinen i 9 mnd og tar 70mg på morgenen. Etter noen mnd dabbet effekten av. Jeg har gått ned altfor mye, gikk ned 15kg. Jeg spiser normalt men går ikke opp i vekt. 

Anonymkode: 1c020...8b9

Skrevet
På 20.11.2020 den 7.32, Anonym bruker skrev:

Hei

Jeg har nettopp startet på Aduvanz etter å ha blitt utredet for ADHD (ADD). Har hatt veldig god effekt, er på tredje dagen nå og føler at arbeidsdagen går som en drøm, konsentrasjonen, tålmodigheten og humøret er veldig forbedret. 
Er det noen som har erfaringer? Merker at jeg ikke har mistet så mye matlyst, så spiser ganske normalt. Eneste er at jeg blir fortere mett. Men har gått ned ca 1,5 kg på disse dagene likevel. Ser på aktivitetsklokken min at jeg forbrenner mye mer kalorier, selv om jeg ikke beveger meg særlig mye. 
Trodde ikke man gikk ned av medisinen dersom man spiste normalt? Vil ikke gå ned noe særlig mer.
Ellers har jeg hatt litt trøbbel med å sove på kveldene og våknet midt på natten. Men likevel overraskende våken på morgenen/dagen.

Noen som har erfaringer og evt kan si noe om hvordan dere opplevde det og evt andre bivirkninger?

Dette lurer jeg også på. Har stort ønske om utredning i godt voksen alder, da dette kan få "den siste biten" på plass for meg i livet , og hvis jeg kommer i kategori at jeg kan prøve medisin,  så er jeg litt spørrende med tanke på bivirkninger. Regner med at man starter rolig. Vil ikke ha Ritalin hvis den er for tøff. Har ikke hørt om Aduvanz. Er det flere?

Anonymkode: 082dd...f43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...