Gå til innhold

Ingen unge dør sier dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen sier at ingen unge dør. Slik jeg ser det var begge disse i risikogruppen, men så klart, veldig tragisk uansett.

Anonymkode: 39caf...657

Det står at han ikke hadde noen underliggende sykdommer

Anonymkode: 1882b...c52

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men som man kan se av bildet er begge i katigorien fedme (bmi over 30) som er en risiko. 

Anonymkode: 25aae...dd6

Det er bmi over 40 som regnes hvis man ikke har noen sykdommer i risikgruppene. Bmi over 30 hvis man har en av sykdommene.

Annonse

Jeg tror ikke man skal glemme hvor viktig ernæring er. Mange i USA har et kosthold som kun består av fett og sukker. Jeg er på ingen måte hysterisk når det gjelder kosthold, men en gjennomsnittlig norsk familie kan bare ikke sammenlignes med den fattige befolkningen av USA.

Anonymkode: 8c019...1c6

Nå er det uansett ikke slik at unge innbiller seg sykdommen eller at alt av sykdom og evt død av covid skyldes underliggende faktorer. Langtids-covid er langt farligere enn som så, det er påviselige endringer i indre organer hos ellers friske ungen mennesker vi snakker om. https://www.dagbladet.no/nyheter/skremmende-funn-om-langtids-covid/73087559

Anonymkode: 62aa5...6c7

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det uansett ikke slik at unge innbiller seg sykdommen eller at alt av sykdom og evt død av covid skyldes underliggende faktorer. Langtids-covid er langt farligere enn som så, det er påviselige endringer i indre organer hos ellers friske ungen mennesker vi snakker om. https://www.dagbladet.no/nyheter/skremmende-funn-om-langtids-covid/73087559

Anonymkode: 62aa5...6c7

Jeg tror covid-19 kan bidra til at langtidsfølger av div. infeksjoner kan bli bedre forstått, at det vil bli forsket mer på. Det tror jeg også mange som i dag har "ME" på sikt vil dra nytte av, at man kanskje kan få behandlinger på sikt.

Det artikkelen og foreløpig forskning viser er at det trengs mye mer forskning på dette, for konsekvensene er virkelig alvorlige. Unge, friske personer som får muliorgan-svekkelser, i beste fall over lengre tid, i verste fall varige organsvekkelser med de følgene det vil få for deres liv, økonomi, videre helse. Dette vil igjen få konsekvenser for deres barn/fremtidige barn. Og det vil få følger for samfunnsøkonomien.

Folk må ta dette på alvor! Det handler lite om "noen få eldre på sjukeheim"!

Anonymkode: 65e51...384

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svært overvektige er i risiko. Friske unge dør ikke 

Anonymkode: a60bb...dc7

Og hvilken rolle spiller det, fortjener de å dø siden de er overvektige, fortjener alle de i risikogruppene det?

Annonse

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svært overvektige er i risiko. Friske unge dør ikke 

Neida, de friske risikerer bare å få langvarige og kanskje varige organsvekkelser...

Anonymkode: 65e51...384

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvilken rolle spiller det, fortjener de å dø siden de er overvektige, fortjener alle de i risikogruppene det?

Hvorfor blander du inn fortjene eller ikke fortjene. Det er jo bare sånn det er at svært overvektige mennesker er mer utsatt for sykdom, enten det er korona, diabetes eller hjerte- og lungesykdom. 

Anonymkode: 7edb9...333

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor blander du inn fortjene eller ikke fortjene. Det er jo bare sånn det er at svært overvektige mennesker er mer utsatt for sykdom, enten det er korona, diabetes eller hjerte- og lungesykdom. 

Fordi jeg er drittlei av at det fremstilles som at det ikke er så nøye om folk i risikogruppene dør.

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg er drittlei av at det fremstilles som at det ikke er så nøye om folk i risikogruppene dør.

Vis meg ett innlegg i denne tråden hvor det står. 

Om ikke så kan det godt være det er noe du antar. Og akkurat det er jeg drittlei av, folk som blander inn hva de tror andre mener når det kun er påpekt fakta. 

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vis meg ett innlegg i denne tråden hvor det står. 

Om ikke så kan det godt være det er noe du antar. Og akkurat det er jeg drittlei av, folk som blander inn hva de tror andre mener når det kun er påpekt fakta. 

Hver gang det dies at friske unge dør ikke, så er det det som ligger under. Hvis ikke så hadde det ikke vært noe poeng å si det.

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hver gang det dies at friske unge dør ikke, så er det det som ligger under. Hvis ikke så hadde det ikke vært noe poeng å si det.

Da tolker du meg feil. Poenget var at HI er uredelig i sitt innlegg. Mennesker i risiko kan dø. Unge som ikke har risikofaktorer dør ikke. 

Det er ikke uten grunn at FHI nå ønsker at sykelige overvektige skal registrere seg hos fastlegen slik at de kan bli prioritert for vaksine. Nettopp for at de ikke skal dø 

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Igjen, det er ikke det samme som å si at det er ikke så nøye. Du må skille mellom fakta og hva du tror andre mener med å si fakta. 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er vel ingen som har sagt de fortjener det? Men de risikerer det i langt større grad enn andre.

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da tolker du meg feil. Poenget var at HI er uredelig i sitt innlegg. Mennesker i risiko kan dø. Unge som ikke har risikofaktorer dør ikke. 

Det er ikke uten grunn at FHI nå ønsker at sykelige overvektige skal registrere seg hos fastlegen slik at de kan bli prioritert for vaksine. Nettopp for at de ikke skal dø 

Men der tar du feil, unge som ikke er i risikogruppe har og dødd, barn som ikke er i risikogruppe har dødd.

Hvor har Fhi sagt det, det har jeg ikke sett?

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men der tar du feil, unge som ikke er i risikogruppe har og dødd, barn som ikke er i risikogruppe har dødd.

Hvor har Fhi sagt det, det har jeg ikke sett?

https://www.nrk.no/urix/vil-at-alle-sykelig-overvektige-registrerer-seg-1.15253316?fbclid=IwAR3O_lcxTWknOWJMCqWzDRbQabdXlAlX5RMEW8MrP_Fz7PF_H5T7Xbfhv6M

• Opprett ny...