Gå til innhold

Rart spørsmål ang gallestein og anfall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos lege som mente jeg hadde trøbbel med galleblæra og blitt henvist til ultralyd. Hatt vedvarende smerter (veldig svake) som øker bittelitt ved inntak av mat. Idag derimot fikk jeg skikkelig vondt. Smerter rundt hele magen/ryggen samt i skuldrene. Magen sto som et trommeskinn og jeg ble skikkelig uvel og kvalm. Tok Paracet og voltaren og det ga seg så smått. Fortsatt vondt, men ikke i sånn type anfall. 

så til spørsmålet; jeg syns selv at smertene avtok litt når jeg fikk vært på do. Sliter med å gå på toalettet så tok litt tid (unnskyld), men var 2 ganger på kort tid. Spiste mat og smertene kom tilbake, men bare sånn de bruker å være. Hadde/har og mye luft i magen og det virker som det slipper litt taket om jeg promper. Har det noe sammenheng med galleblæra eller er det egentlig noe annet som feiler meg?

Anonymkode: 29647...bdb

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært hos lege som mente jeg hadde trøbbel med galleblæra og blitt henvist til ultralyd. Hatt vedvarende smerter (veldig svake) som øker bittelitt ved inntak av mat. Idag derimot fikk jeg skikkelig vondt. Smerter rundt hele magen/ryggen samt i skuldrene. Magen sto som et trommeskinn og jeg ble skikkelig uvel og kvalm. Tok Paracet og voltaren og det ga seg så smått. Fortsatt vondt, men ikke i sånn type anfall. 

så til spørsmålet; jeg syns selv at smertene avtok litt når jeg fikk vært på do. Sliter med å gå på toalettet så tok litt tid (unnskyld), men var 2 ganger på kort tid. Spiste mat og smertene kom tilbake, men bare sånn de bruker å være. Hadde/har og mye luft i magen og det virker som det slipper litt taket om jeg promper. Har det noe sammenheng med galleblæra eller er det egentlig noe annet som feiler meg?

For meg kunne et anfall gå over da jeg fikk en skikkelig rap, eller at jeg hjalp meg selv til å kaste opp.

Selve smertene du beskriver høres ut som de jeg hadde under anfall

Anonymkode: 1c9c7...67d

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

For meg kunne et anfall gå over da jeg fikk en skikkelig rap, eller at jeg hjalp meg selv til å kaste opp.

Ja, okey. Men da kan jeg vel konkludere med at det er gallestein da. Tok ultralyd av galleveiene for noe annet for et par år siden og fikk beskjed om at jeg hadde mye gallestein, men at de ikke var til plage for meg da. Men da er de åpenbart det nå...

Skrevet

Eneste som fungerte for meg under gallesteinsanfall var å komme seg til legen og få morfin. Jeg opererte bort gallen og de tok ut en stein som så akkurat ut som en dundersalt både i størrelse  og utseende. 

Anonymkode: cdb39...832

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eneste som fungerte for meg under gallesteinsanfall var å komme seg til legen og få morfin. Jeg opererte bort gallen og de tok ut en stein som så akkurat ut som en dundersalt både i størrelse  og utseende. 

Anonymkode: cdb39...832

Det hørtes grusomt ut!!! Men sååååå vondt hadde jeg ikke, det var mer som rier rundt 6 cm åpning 😅 måtte puste meg gjennom de verste taka, men det var ikke sånn at jeg følte at jeg kom til å stryke med... får bare se an, kan ikke vente så lenge på ultralyd om dette fortsetter. Men da hørtes det jo ut som at galle er riktig her og

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, okey. Men da kan jeg vel konkludere med at det er gallestein da. Tok ultralyd av galleveiene for noe annet for et par år siden og fikk beskjed om at jeg hadde mye gallestein, men at de ikke var til plage for meg da. Men da er de åpenbart det nå...

Ja, de ligger jo der og venter på å bli skyllet med ut i tarmen for hvert måltid. Så du vil kunne oppleve at det blir smerter hver gang du spiser.

Anonymkode: 6f7ff...bbd

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, de ligger jo der og venter på å bli skyllet med ut i tarmen for hvert måltid. Så du vil kunne oppleve at det blir smerter hver gang du spiser.

Anonymkode: 6f7ff...bbd

Ok, takk for svar 🙂 Håper virkelig det går an å spise noe idag uten å oppleve det samme for igår ble jeg helt utslitt! 

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sikker på at du hadde gallesteinsanfall? Høres ut som luftsmerter

Anonymkode: 66f0e...84d

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok, takk for svar 🙂 Håper virkelig det går an å spise noe idag uten å oppleve det samme for igår ble jeg helt utslitt! 

Gallesteinsanfall er jævlig vondt

Skrevet
34 minutter siden, <3 Legoland <3 skrev:

Gallesteinsanfall er jævlig vondt

Ja det var jævla vondt. Men ikke følelsen av å stryke med...

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, ingen tror vel de dør av å ha det vondt? Men man kan jo ønske man gjorde det, det er jo satans vondt med gallestein. Og intense smerter som varer lenge. Lengste anfallet mitt varte ei uke, med litt friperioder med mindre smerter innimellom. Verste kom alltid på natta  

Anonymkode: 84f49...fdd

Skrevet

Gallestein er kjempevondt, jeg ble så dårlig at jeg besvimte. Men tror da at steinen passerte når det stod på som verst, for det kom aldri tilbake. Heldigvis, for deg var omtrent like ille som fødsel..

Anonymkode: dc4f6...f63

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså, ingen tror vel de dør av å ha det vondt? Men man kan jo ønske man gjorde det, det er jo satans vondt med gallestein. Og intense smerter som varer lenge. Lengste anfallet mitt varte ei uke, med litt friperioder med mindre smerter innimellom. Verste kom alltid på natta  

Nettop! Jeg har også hatt anfall som har vart flere døgn. Og har lurt på om jeg faktisk stryker med... så jo..

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sikker på at du hadde gallesteinsanfall? Høres ut som luftsmerter

Ja. Har operert den ut. På størrelse med en nektarinsten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...