Gå til innhold

Jogger du ute nå på høsten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her på Vestlandet (Bergen) er det ca 6-10 grader, pøsregn og vind. 

hva jogger man i da ute? Sånn hvor mye klær og hvilke type klær? 

jeg har aldri jogget, nesten aldri gått fjelltur ute, men har forvillet meg inn på et veddemål om livsstilsendring og plutselig skal jeg delta i en nybegynner joggegruppe som løper intervaller.

Anonymkode: 41e43...5d4

Skrevet

Åååå det er så kjekt å løpe i dette været. Jeg løper hele året.

Du kan i det været du beskriver ha på treningstights og vanlige sokker, sportsBH , tynn ulltrøye og vanlig løpejakke. gjerne vindtett. Buff, tynn lue og tynne hansker. jeg bruker tynne fingervotter. 

Rett inn i kokvarm dusj med engang du kommer hjem

kos deg.

og du vil merke fremgangen så fort ❤️ 

Skrevet
10 minutter siden, LeTwinsA skrev:

Åååå det er så kjekt å løpe i dette været. Jeg løper hele året.

Du kan i det været du beskriver ha på treningstights og vanlige sokker, sportsBH , tynn ulltrøye og vanlig løpejakke. gjerne vindtett. Buff, tynn lue og tynne hansker. jeg bruker tynne fingervotter. 

Rett inn i kokvarm dusj med engang du kommer hjem

kos deg.

og du vil merke fremgangen så fort ❤️ 

I vanlige treningsthighs, blir det ikke piskende iskaldt på lårene? I Bergen regner det jo som oftest vannrett. 

Misunnelig på alle som kan jogge/løpe, jeg :) Skulle det bli mulig for meg en gang, har jeg sett på noe gortex’ish thights (til en pris jeg må spare en stund for å nå)

Anonymkode: 8dfec...90b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

I vanlige treningsthighs, blir det ikke piskende iskaldt på lårene? I Bergen regner det jo som oftest vannrett. 

Misunnelig på alle som kan jogge/løpe, jeg :) Skulle det bli mulig for meg en gang, har jeg sett på noe gortex’ish thights (til en pris jeg må spare en stund for å nå)

Du kan få vintertights

Anonymkode: 86b5d...a7a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du kan få vintertights

Anonymkode: 86b5d...a7a

Er de noe slags vanntett? :)

Skrevet

Jeg løper endel ute i regnet nå. Her er det 5-7 grader om dagen. Bruker vintertights, ullsokker, joggesko, superundertøy, tynn fleece og vind og vanntett løpejakke. Pannebånd og tynne handsker.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De finnes i litt ulike tykkelser, så bruker ikke de aller tynneste. Vintertights bruker jeg når det er minusgrader. Blir ikke piskende iskaldt. Men nå holder jeg meg varm gjennom runden da. 

Skrevet

Jeg løper ute hele året. I dag har jeg løpt i 2 timer i kraftig regn, hadde på meg ullsokker, ulltighths, ulltrøye, ullhansker og en tynn jakke. Var ikke kald, ca 5 grader ute. Men veldig våt. Det er få ting som ordentlig vanntette og som ikke også da er veldig tette, og da blir man jo bare tilsvarende våt av svette. 

Ulltruse/ullsykkelshorts hjelper også under tights. 

Anonymkode: bb1f4...578

Skrevet

Jeg bruker skibuksa mi på dager med vind og regn. Den er ikke vanntett men vindtett. Man holder seg varm selv om man blir litt våt. Det får man tåle. Og rett i en varm dusj. Det er deilig å jogge om høsten 🙂

Anonymkode: 09789...5f4

Skrevet

Vanlig tights nå på høsten, ullsokker, supertrøye, tynn jakke, buff og tynne løpehansker. Hvis det slutter å regnet tar jeg ofte av meg jakken. Sko er vanlige joggesko, eller terreng om jeg skal i skogen. 
På vinteren har jeg vintertights og langrennsjakke. Er det skikkelig kaldt bruker jeg stilongs, men da bruker jeg langrennsbukse blir for stramt med stilongs i tightsen. Har løpesko med pigger til vinteren. 
Jeg er ganske varm av meg når jeg løper, løper i shorts fra mars/april til oktober. 

Skrevet

Jeg bor i Bergen og jogger hele året med unntak av de (få) gangene det er veldig glatt. Nå i dette været har jeg på ulltrøye, treningsjakke og treningsbukse. Jeg kan ikke fordra tights, så det bruker jeg aldri. Når det er hakket kaldere bruker jeg pannebånd også for å holde ørene varme. Er det minusgrader kommer ullstilongs på også. Jeg tåler å bli våt, kroppen er jo varm når jeg løper, så fryser bare litt de fleste 2-4 minuttene. Kan godt være kald på lårene hvis jeg er klissvåt av regnet, men fryser ikke.

Anonymkode: 6ef7c...05a

Skrevet

Kanskje ikke akkurat når det bøtter ned og blåser hatter og høy, men det er deilig å jogge ute nå på høsten.

Anonymkode: d3de0...006

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...