Gå til innhold

Nye tiltak i dag i Oslo av Raymond

Anbefalte innlegg

2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Rødt nivå er ikke det samme som stengte skoler. 

Det blir i realiteten noe tilsvarende når kun 1/3 av elevene kan være på skolen. Kan ikke ha undervisning på verksted og majoriteten av undervisning er hjemmeskole. 

Anonymkode: b3e0c...6d2

Fortsetter under...

Så hva kommer til å skje med all ungdommen i Oslo når de igjen ikke får gå på sine fritidsaktivitetet? De vil samles andre steder uten regler så klart. Eller er det meningen at vi skal låse de inne? Gi de 4 ukers ubetinget fengsel? 

Anonymkode: 0fe99...f4a

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hva kommer til å skje med all ungdommen i Oslo når de igjen ikke får gå på sine fritidsaktivitetet? De vil samles andre steder uten regler så klart. Eller er det meningen at vi skal låse de inne? Gi de 4 ukers ubetinget fengsel? 

Dette. Når ungdommen ikke får lov til å gå på treninger og kultur, vil de finne på andre ting, som ikke er like koselige. Å forvente at ungdom skal sitte flere måneder på rommet sitt uten å omgås andre er utopi. 

Anonymkode: 2d219...643

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klikker snart! Jeg orker ikke mer! Jeg vil ut og leve som vanlig. Så langt har jeg holdt meg til reglene men strammer han inn mer nå så vet jeg ikke om gidder mer! Vi var ute og spiste på lørdag og på grunn av noen brødhuer på Stovner som ikke gidder å følge reglene eller lære seg norsk så er det ikke lenger lov å ta seg en øl til maten. Beklager, men de reglene de alt har satt ned er med på å skape rasisme.....en regel til som kun gjelder de etnisk norske så kommer jeg til å sende et solid bidrag til SIAN og Frp. 

Alle regler gjelder jo alle. Ingen regler gjelder kun etnisk norske. 

Anonymkode: 8f732...a27

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette. Når ungdommen ikke får lov til å gå på treninger og kultur, vil de finne på andre ting, som ikke er like koselige. Å forvente at ungdom skal sitte flere måneder på rommet sitt uten å omgås andre er utopi. 

Mine ungdommer gjorde det lenge før lockdown 🤣

Anonymkode: 8f732...a27

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er snakk om fram til 1.12. 

Anonymkode: 47725...2a7

Annonse

Lurer i grunn på om det er de voksne som er mer forbanna nå enn ungdommen. Mine sa i grunn bare at de nye reglene er litt dumme men at de forstår hvorfor det må være slik. Det er vel heller ikke grubunn for en god diskusjon å kalle Raymond en kødd. 

19 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Lurer i grunn på om det er de voksne som er mer forbanna nå enn ungdommen. Mine sa i grunn bare at de nye reglene er litt dumme men at de forstår hvorfor det må være slik. Det er vel heller ikke grubunn for en god diskusjon å kalle Raymond en kødd. 

Nei, det er ikke en god grubunn 🤣🤣🤣

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det ille. Og folk som snakker om det i artikkelen har selv vært slik ungdom da de var 16. De vet av egen erfaring hva total nedstenging av alle tilbud for ungdom fører til - jo, mer alkohol, narkotika og kriminalitet. 

http://www.forebygging.no/Kronikker/2019/Island-modellen--Suksessoppskrift-for-forebygging-av-rusbruk-blant-tenaringer/

https://kriminalitetsforebygging.no/har-norge-noe-a-laere-av-island/

Erfaringen viser at ungdom som ikke har noe sted å "henge" ikke sitter hjemme og løser kryssord, de går ut på gata og finner på tull. 

Annonse

For øvrig var det helt tonedøvt å omdisponere helsesøstre til koronaoppgaver, også i kommuner med null smitte, i en tid der ungdom ble sperret i hjemmene sine i flere uker. Det samme skjer nå med total nedstenging av alle tilbud for ungdom. Det satses på de eldre og de i risikogruppa, mens ungdom er ikke så viktig. Rare greier. 

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For øvrig var det helt tonedøvt å omdisponere helsesøstre til koronaoppgaver, også i kommuner med null smitte, i en tid der ungdom ble sperret i hjemmene sine i flere uker. Det samme skjer nå med total nedstenging av alle tilbud for ungdom. Det satses på de eldre og de i risikogruppa, mens ungdom er ikke så viktig. Rare greier. 

Samtidig blir de hengt ut som problemet, til og med av statsministeren. Leste raskt over kommentarfeltene i innleggene fra 25 under 25. Ungdommen fremsto som saklige, kommentarene var helt uspiselige. Slutt å syt, egoister, blablablabla. Da tenker jeg, hvis du er i risiko og er avhengig av en gruppe, er det måten å oppfordre til felles dugnad? Når ikke ungdommen i seg selv er utsatt, hvordan kan vi forvente at de skal ha motivasjonen for dette når de møtes med så mye nedlatende holdninger? 

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samtidig blir de hengt ut som problemet, til og med av statsministeren. Leste raskt over kommentarfeltene i innleggene fra 25 under 25. Ungdommen fremsto som saklige, kommentarene var helt uspiselige. Slutt å syt, egoister, blablablabla. Da tenker jeg, hvis du er i risiko og er avhengig av en gruppe, er det måten å oppfordre til felles dugnad? Når ikke ungdommen i seg selv er utsatt, hvordan kan vi forvente at de skal ha motivasjonen for dette når de møtes med så mye nedlatende holdninger? 

Det er ko ikke rart at de syter når de har foreldre som pakker de inn i bomull og lærer de at verden kretser rundt deres akse.

Anonymkode: 4a3d7...205

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ko ikke rart at de syter når de har foreldre som pakker de inn i bomull og lærer de at verden kretser rundt deres akse.

Men nå ser det ut som verden kretser rundt aksen til de over 80 og de med alvorlige sykdommer.

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men nå ser det ut som verden kretser rundt aksen til de over 80 og de med alvorlige sykdommer.

Hjelpes tid, 8 måneder med dette, og fremdeles så skjønner visse personer ikke noe som helst

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men problemet er at en gruppe mennesker, som ikke får noen konsekvenser av viruset, blir pålagt å ofre alt for å beskytte alle andre, i uoversiktlig fremtid. Imens går tiden, man går glipp av sin første juleball, bursdager til venner, treninger og cuper, konfirmasjonen sin, siste jul med oldemor, første kyss osv. For unge mennesker går tiden fort, og man får ikke tilbake disse årene. Man er bare 15 en gang i livet.

Jeg er selv 40 år gammel. For meg spiller det ingen trille om jeg må være hjemme i ett år og avstå fra alt - jeg har allerede hatt min første juleball, vennebursdager, cuper og turneringer, tull og tøys med venninner, jeg har sagt farvel til mine oldeforeldre. Jeg har mange minner fra min barndom og ungdom, som holder meg flytende i en vanskelig tid. Minner som disse ungdommene ikke vil få. 

Ingen går glipp av sitt første kyss pga korona altså, Ærlig talt, får være måte på hva regjeringen skal få skylden for 😛 

Anonymkode: add46...c8f

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du poengterte akkurat det jeg sikter til. Godt jobba med et usedvanlig nyttig innspill. 

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Verden bør alltid prioritere helse og liv, fremfor fritidssysler , juleball og hva det nå var alt sammen . Vanligvis er det ikke særlig mange som protesterer på det.

Anonymkode: e4317...0e8

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Verden bør alltid prioritere helse og liv, fremfor fritidssysler , juleball og hva det nå var alt sammen . Vanligvis er det ikke særlig mange som protesterer på det.

Anonymkode: e4317...0e8

Da burde vi stenge ned hvert år for å unngå influensa, dette er fra FHI sine sider:
"I gjennomsnitt forventes det at rundt 100 000 personer går til legen på grunn av influensalignende sykdom bare i løpet av vintermånedene i Norge. Rundt 5000 personer innlegges på sykehus med influensa og det er anslått at 900 personer dør som følge av influensa. I Norge tilhører omkring 1,6 millioner en risikogruppe for alvorlig influensasykdom. "

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

ejuTHOn.png

Argumentene dine er ikke over hodet på noen andre her, de er bare uspiselige. Fremdeles har du ikke noe nyttig å komme med, kun nedlatende kommentarer. Skal du fremstå som seriøs og bli tatt seriøst, må du finne på noe bedre. 

• Opprett ny...