Gå til innhold

Nye tiltak i dag i Oslo av Raymond

Anbefalte innlegg

Jeg klikker snart! Jeg orker ikke mer! Jeg vil ut og leve som vanlig. Så langt har jeg holdt meg til reglene men strammer han inn mer nå så vet jeg ikke om gidder mer! Vi var ute og spiste på lørdag og på grunn av noen brødhuer på Stovner som ikke gidder å følge reglene eller lære seg norsk så er det ikke lenger lov å ta seg en øl til maten. Beklager, men de reglene de alt har satt ned er med på å skape rasisme.....en regel til som kun gjelder de etnisk norske så kommer jeg til å sende et solid bidrag til SIAN og Frp. 

Anonymkode: 0fe99...f4a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410676-nye-tiltak-i-dag-i-oslo-av-raymond/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår at folk er tiltakstrøtte. For når man følger alle regler og retningslinjer, skal man jo bli belønnet, ikke straffet. Her blir det sånn at følger man alle regler, så blir det med restriksjoner og påbud/forbud. Ingen gulrot, bare pisk. Folk gidder til slutt ikke mer.

Anonymkode: 2d219...643

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, buhuuu, det er virkelig synd på deg! Om du tenker at Sian og Frp kan gjøre noe med dette får du bare sette i gang. 

Er folk generelt blitt dummere, eller tar dere bare større plass?

Anonymkode: add46...c8f

Jeg er drittlei av at Oslo pålegger folk regler som tydeligvis ikke fungerer. Om huset ditt brenner så er det idiotisk å spyle ned hytta på landet. Oslo ødelegger en hel bransje uten at det hjelper fordi de har vært for feige til å sette inn tiltak der det faktisk kan hjelpe. Hadde de turt å stenge moskeer og heller pålagt imamene til å gå ut å forklare folk der hva de skulle gjort i stede for å stenge ned byen der folk holdt avstand så hadde vi kanskje ikke hatt så mye smitte her i byen. 

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/pApW1R/hvem-forsvarer-enkeltindividet-i-pandemibekjempelsens-tid

Les denne. Endelig en politiker som tør å si imot sine egne. 

Det har gått for langt og det er skremmende å se hvor lett det er å få folk til å underkaste seg og kaste alle rettigheter på båten. Plutselig forstår jeg hvordan nazismen kunne slå rot i Tyskland. 

Anonymkode: 80d0f...75d

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klikker snart! Jeg orker ikke mer! Jeg vil ut og leve som vanlig. Så langt har jeg holdt meg til reglene men strammer han inn mer nå så vet jeg ikke om gidder mer! Vi var ute og spiste på lørdag og på grunn av noen brødhuer på Stovner som ikke gidder å følge reglene eller lære seg norsk så er det ikke lenger lov å ta seg en øl til maten. Beklager, men de reglene de alt har satt ned er med på å skape rasisme.....en regel til som kun gjelder de etnisk norske så kommer jeg til å sende et solid bidrag til SIAN og Frp. 

Du vet, de brødhuene på Stovner hadde sluppet Corona, hvis det ikke hadde vært for noen andre brødhuer på vestkanten hadde dratt på skiferie litt tidligere i år...

Du vet at de veldig mange av brødhuene på Stovner jobber i typiske service yrker som brødhuene på vestkanten benytter seg av?

De første smittede med innvandrerbakgrunn var taxisjåfører som kjørte skituristene hjem fra Gardermoen i mars.

Så er brødhuene på Stovner så uheldig da, at de bor mange mennesker i en liten leilighet uten mulighet til å isolere seg fra resten av familien.

Forresten, når smitten igjen begynte å øke i høst var det først blant de pengesterke som dro på ferie det økte hos først. For ikke å snakke om alle hjemmealenefestene på vestkanten som samlet 50-100 ungdom.

Så du må gjerne være lei og gjerne være motstander av tiltak, men dropp rasismekortet. 

Anonymkode: c06c7...fb2

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/pApW1R/hvem-forsvarer-enkeltindividet-i-pandemibekjempelsens-tid

Les denne. Endelig en politiker som tør å si imot sine egne. 

Det har gått for langt og det er skremmende å se hvor lett det er å få folk til å underkaste seg og kaste alle rettigheter på båten. Plutselig forstår jeg hvordan nazismen kunne slå rot i Tyskland. 

Anonymkode: 80d0f...75d

Er det virkelig mulig å være så dum som dette? Om du bruker tiden din på å lese deg opp på årsaken til at tiltakene innføres, og konsekvensene ved å ikke følge de, så kan det være at du skifter mening! Er helt sjokkert over alle dere som tror at regjeringen er en gjeng med sadister som ønsker Norges befolkning vondt. Du har ikke fått med deg hva som skjer i resten av verden? 

Ja, innføring av tiltakene får negative konsekvenser for befolkningen både økonomisk og helsemessig, men alternativet vil føre til enda større konsekvenser. Glad vi har fornuftige mennesker som tar avgjørelser på vegene av landet, og at mennesker som deg ikke har noe de skulle ha sagt. Bare synd slike som deg har mulighet til påvirke andre mindre intelligente mennesker med slikt svada via kanaler som dette..

Anonymkode: c6dd4...c79

Men det er jo sant at de unge har fått gjennomgå mest. Først stengte skoler, og de første ukene var den digitale undervisningen ikke noe særlig. Man fikk ikke lov til å treffe venner, drive idrett, man hadde ikke russetid man har spart til og gledet seg til, alle skoleturer som elevert jobbet for å betale ble avlyst, det ble gjerne ingen sommerferie på dem heller. Nå stenger skolene igjen, man får ikke lov til å ha samvær med venner, idretten avlyses, treningssentre, ungdomsklubben osv stenger. Så jeg forstår kjempegodt at man ikke gidder mer når hver gang man overholder regler så får man strengere straff. Det er liksom sånn - har du vært flink nå? OK, her er mer restriksjoner. Har du fulgt de nye restriksjonene? Så flink, her har vi enda strengere tiltak. Og sånn holder man på. 

Endret av Admin
Innlegget er ryddet for slettet sitat. Admin
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men det er jo sant at de unge har fått gjennomgå mest. Først stengte skoler, og de første ukene var den digitale undervisningen ikke noe særlig. Man fikk ikke lov til å treffe venner, drive idrett, man hadde ikke russetid man har spart til og gledet seg til, alle skoleturer som elevert jobbet for å betale ble avlyst, det ble gjerne ingen sommerferie på dem heller. Nå stenger skolene igjen, man får ikke lov til å ha samvær med venner, idretten avlyses, treningssentre, ungdomsklubben osv stenger. Så jeg forstår kjempegodt at man ikke gidder mer når hver gang man overholder regler så får man strengere straff. Det er liksom sånn - har du vært flink nå? OK, her er mer restriksjoner. Har du fulgt de nye restriksjonene? Så flink, her har vi enda strengere tiltak. Og sånn holder man på. 

Rødt nivå er ikke det samme som stengte skoler. 

De bryr seg ikke. Ellers hadde de ikke omdisponert helsesøstre til å utføre administrative koronaoppgaver, også i kommuner med NULL smitte, jf. Helsesista sitt innlegg. I en periode der ungdom plutselig blir innesperret i hjemmene sine, med digital undervisning og isolert fra venner og familie, er det ekstra viktig at ungdom har helsepersonell å snakke med, gjerne en person de stoler på som de har hatt kontakt med før. Så her gjorde myndighetene det motsatte. 

Endret av Admin

Nå er det mange som ikke har vært så veldig flinke, da. Det tror jeg også ungdommen selv vet. Jeg har passert flokker av ungdommer på vei til skolen i hele høst, og avstand har ikke vært deres fokus, for å si det sånn.

Ja, det er trist at noen sliter, men tap av familiemedlemmer er heller ikke bra for den mentale helsa.

Anonymkode: 6ad5f...390

Annonse

Men vi har allerede gjort alt vi fikk beskjed om siden mars! Og det strammes og strammes, med trusler om isolasjon i jula og at man skal holde alt stengt til halve befolkningen er vaksinert, stengte grenser gud vet hvor lenge slik at man ikke får besøke sine nære og kjære på kanskje flere år. Hvilken kort periode snakker du om?

Endret av Admin

Det har kanskje noe med at det er i gruppen 13-19 smitten er størst, og de tar det med hjem til foreldre, besteforeldre, fotballtrenere, lærere og andre. Det er ganske logisk å prøve å begrense smitten der den skjer.

Anonymkode: 47725...2a7

Endret av Admin
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det mange som ikke har vært så veldig flinke, da. Det tror jeg også ungdommen selv vet. Jeg har passert flokker av ungdommer på vei til skolen i hele høst, og avstand har ikke vært deres fokus, for å si det sånn.

Ja, det er trist at noen sliter, men tap av familiemedlemmer er heller ikke bra for den mentale helsa.

Og mest sannsynlig var de fra den samme kohorten på skolen, der krav om avstand ikke gjelder. Men jeg har også observert en del eldre som midt i den verste krisen i mars/april satt på kafeer, dro på besøk til hverandre og koste seg. Den gruppen man liksom skal beskytte ved å ofre seg selv, ga totalt faen. Det samme gjelder butikker - en del eldre mennesker som verken holder avstand eller respekterer kø. 

Men vi har allerede gjort alt vi fikk beskjed om siden mars! Og det strammes og strammes, med trusler om isolasjon i jula og at man skal holde alt stengt til halve befolkningen er vaksinert, stengte grenser gud vet hvor lenge slik at man ikke får besøke sine nære og kjære på kanskje flere år. Hvilken kort periode snakker du om?

Fint at du har fulgt tiltak og anbefalinger! Veldig mange har ikke det, derfor kommer det dessverre flere påbud.

Hva foreslår du? Full åpning? 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og mest sannsynlig var de fra den samme kohorten på skolen, der krav om avstand ikke gjelder. Men jeg har også observert en del eldre som midt i den verste krisen i mars/april satt på kafeer, dro på besøk til hverandre og koste seg. Den gruppen man liksom skal beskytte ved å ofre seg selv, ga totalt faen. Det samme gjelder butikker - en del eldre mennesker som verken holder avstand eller respekterer kø. 

Og jeg var med i kohorten deres, mener du 😅

Det har kanskje noe med at det er i gruppen 13-19 smitten er størst, og de tar det med hjem til foreldre, besteforeldre, fotballtrenere, lærere og andre. Det er ganske logisk å prøve å begrense smitten der den skjer.

Anonymkode: 47725...2a7

Men problemet er at en gruppe mennesker, som ikke får noen konsekvenser av viruset, blir pålagt å ofre alt for å beskytte alle andre, i uoversiktlig fremtid. Imens går tiden, man går glipp av sin første juleball, bursdager til venner, treninger og cuper, konfirmasjonen sin, siste jul med oldemor, første kyss osv. For unge mennesker går tiden fort, og man får ikke tilbake disse årene. Man er bare 15 en gang i livet.

Jeg er selv 40 år gammel. For meg spiller det ingen trille om jeg må være hjemme i ett år og avstå fra alt - jeg har allerede hatt min første juleball, vennebursdager, cuper og turneringer, tull og tøys med venninner, jeg har sagt farvel til mine oldeforeldre. Jeg har mange minner fra min barndom og ungdom, som holder meg flytende i en vanskelig tid. Minner som disse ungdommene ikke vil få. 

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hva foreslår du? Full åpning? 

Nei. Hvorfor er du alltid så bastant? Det er liksom enten strenge tiltak eller full åpning i ditt hode?

Nei, jeg foreslår ikke full åpning, men at myndighetene ser virkningene av eksisterende tiltak før de pøser på med nye inngripende tiltak, ofte uten logikk, men for å vise handlekraft. 

Nei. Hvorfor er du alltid så bastant? Det er liksom enten strenge tiltak eller full åpning i ditt hode?

Nei, jeg foreslår ikke full åpning, men at myndighetene ser virkningene av eksisterende tiltak før de pøser på med nye inngripende tiltak, ofte uten logikk, men for å vise handlekraft. 

Tror du ikke på at tiltak vurderes fortløpende? Nå ser de vel ikke god nok virkning av insatte tiltak og setter inn nye? 

14 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Tror du ikke på at tiltak vurderes fortløpende? Nå ser de vel ikke god nok virkning av insatte tiltak og setter inn nye? 

Men kan ikke konstatere at et tiltak ikke virker to dager etter at det er blitt innført. 

På høy tid med rødt nivå i ungdomsskolen. Smittevern her vært ikke-eksisterende i Osloskolen. Ungdommene gir mildt sagt faen i avstand. Her er det lekeslossing og kosing og det som er, og de er helt umulig å holde unna hverandre. 

Anonymkode: 40565...985

• Opprett ny...