Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #26 Del Skrevet 17. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kjære HI, om du tror munnbind er løsningen så ta en titt på din lokale butikk. Her ser jeg nesten ingen som bruker håndsprit lenger så lenge de har på munnbind. Problemet er at man har fått noen påbud man ikke vet om virker. Jeg er en av de som tar av og på et engangsmunnbind bare for å vise andre at jeg har det på om det er trangt, men i motsetning til mange andre så bruker jeg alltid håndsprit når jeg går inn i en butikk. Hendene til folk er ikke renere selv om de har på munnbind så alt de tar på i bussen eller butikken vil potensielt kunne overføre smitte. Jeg føler myndigheten nå kommer med påbud uten å tenke gjennom de først også blir det straffet ulikt. På en fest i Oslo kan alle risikere å få bot på 10.000, men brudd på smittevernregelen her (det var altfor mange tilstede) får ingen konsekvenser. På festen var det ikke påvist smitte mens Al-Ghadir Islamsk senter sto for et smitteutbrudd. Anonymkode: ad935...2b4 Saken du linker til har jo blitt henlagt pga at de overholdt smittereglene. Det kan være litt for enkelt å trekke frem "innvandrerne" med en gang det skal kritiseres, men selv de skal jo ikke straffes når de ikke har gjort noe galt? Ellers så syns jeg at fok er superflinke å både sprite og holde avstand, min erfaring er ikke lik din i det hele tatt. Og hvorfor tar du munnbindet av og på? Det er da ikke korrekt smittevern? Anonymkode: 04adc...d77 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #27 Del Skrevet 17. november 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette. Uttrykk "dette er en dugnad" og "verden er i pandemi" oppklarer ingen verdens ting og svarer ikke på spørsmål om hvorfor det ble innført DETTE KONKRETE TILTAKET i DENNE KONKRETE SITUASJONEN. Hvorfor ble for eksempel helsesøstre omdisponert til koronaoppgaver i kommuner uten smitte? Hvorfor ble alle behandlinger avlyst i hele landet, også der sykehusene nesten ikke hadde pasienter fordi alt var avlyst og denne enorme horden med intensivpasienter med korona uteble? Hvorfor ble DPS helt stengt, også for digital konsultasjon, flere steder i landet? Hvorfor er det slik at ektepar som kommer fra utlandet, der den ene ektefellen eier hus i Norge, splittes på flyplassen, og ektefellen som IKKE eier hus i Norge, må settes på karantenehotell og betale masse penger? Hvorfor er det slik at far ikke kan komme inn på fødestue før fødselen er i "aktiv fase" (diffust uttrykk som hver enkel jordmor vurderer på forskjellige måter), men må vente i bilen og mest sannsynlig oppsøke andre kontaktpunkter for smitte slik som offentlige toaletter, spisesteder og butikk, i stedet for å sitte sammen med sin fødende kone på fødestua også FØR de eminente 4 cm? Hvorfor var det innført forbud mot å oppholde seg på egen hytte i annen kommune, selv om mange hytter lå nærmere sykehuset enn boligen, og hvorfor var det samtidig OK å overnatte i campingvogn på campingplass i en annen kommune? Hvorfor kan en familie på 4 invitere svigerfamilie på 6, men familie på 5 må hive det ene medlemmet ut av huset for å invitere den samme svigerfamilien på besøk? Blir det mindre smitte i sistnevnte tilfelle? Jeg har enda ikke fått svar på noen av spørsmålene over. Med en gang man stiller spørsmål, får man beskjed om å godta tiltakene og holde kjeft. Ikke spørre. Ikke stritte imot. Ikke være kritisk. Anonymkode: 2366b...4b1 Mye av det du nevner var jo tiltak som ble satt i gang mens alt var nytt og ingen visste helt hvordan man skulle gripe dette an. Selvsagt ble det gjort feil i prosessen, men heller litt for strenge regler enn for milde? Og det vil alltid finnes grunner til unntak, men reglene må jo være like for alle, ellers blir det fort kaos. Noen regler er mer uforståelige enn andre, og de må selvsagt tåle å bli satt spørsmålstegn ved, men i det store må man faktisk stole på at de som bestemmer vil oss det beste og være lojale til deres regler. Anonymkode: 04adc...d77 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #28 Del Skrevet 17. november 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Saken du linker til har jo blitt henlagt pga at de overholdt smittereglene. Det kan være litt for enkelt å trekke frem "innvandrerne" med en gang det skal kritiseres, men selv de skal jo ikke straffes når de ikke har gjort noe galt? Ellers så syns jeg at fok er superflinke å både sprite og holde avstand, min erfaring er ikke lik din i det hele tatt. Og hvorfor tar du munnbindet av og på? Det er da ikke korrekt smittevern? Anonymkode: 04adc...d77 Spiller det noen rolle. Munnbindet er jo for å beskytte andre mot meg og jeg har bare råd til en pakke så her i huset bruker vi det samme mange ganger. Det er enten det eller å gå uten og da føles det nok litt som det å gå med en stjerne på jakken i Tyskland i 1939. Anonymkode: ad935...2b4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #29 Del Skrevet 17. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Spiller det noen rolle. Munnbindet er jo for å beskytte andre mot meg og jeg har bare råd til en pakke så her i huset bruker vi det samme mange ganger. Det er enten det eller å gå uten og da føles det nok litt som det å gå med en stjerne på jakken i Tyskland i 1939. Anonymkode: ad935...2b4 Jøss. Det er i hvert fall bra at du ikke krisemaksimerer. Bor du et sted det er pålagt å bruke munnbind så gjør du selvsagt det. Og så dyre er ikke tøybindene altså! Er det ikke bedre å kjøpe et slikt og vaske det mellom bruk enn å gå og puste i samme dritten i dagesvis? Anonymkode: 04adc...d77 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #30 Del Skrevet 17. november 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Saken du linker til har jo blitt henlagt pga at de overholdt smittereglene. Det kan være litt for enkelt å trekke frem "innvandrerne" med en gang det skal kritiseres, men selv de skal jo ikke straffes når de ikke har gjort noe galt? Ellers så syns jeg at fok er superflinke å både sprite og holde avstand, min erfaring er ikke lik din i det hele tatt. Og hvorfor tar du munnbindet av og på? Det er da ikke korrekt smittevern? Anonymkode: 04adc...d77 Jeg sier ikke at de som hadde fest ikke skulle straffes, men det samme må gjelde for andre også. Nye landsmenn har jo selv ved flere anledninger sagt i nyhetene at det er mange der som ikke bryr seg om reglene. Ser du på oversikten over Oslo så er nesten 4 ganger mer smitte i bydeler med høy andel av de med innvandrerbakgrunn. For å unngå rasisme her så hadde det faktisk vært fint om myndighetene ikke gjorde forskjell. Anonymkode: ad935...2b4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #31 Del Skrevet 17. november 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spiller det noen rolle. Munnbindet er jo for å beskytte andre mot meg og jeg har bare råd til en pakke så her i huset bruker vi det samme mange ganger. Det er enten det eller å gå uten og da føles det nok litt som det å gå med en stjerne på jakken i Tyskland i 1939. Anonymkode: ad935...2b4 Og der bikket du helt over i idioti Anonymkode: 0bdd3...2ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #32 Del Skrevet 17. november 2020 https://www.nrk.no/urix/fanger-i-texas-henter-dode-av-covid-19-for-to-dollar-i-timen-1.15246801 Jeg vet ikke jeg? Hva tenker dere om resultatet av få/ingen restriksjoner i USA? Noe dere har lyst å utsette slekt og venner for? Anonymkode: 04adc...d77 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #33 Del Skrevet 17. november 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.nrk.no/urix/fanger-i-texas-henter-dode-av-covid-19-for-to-dollar-i-timen-1.15246801 Jeg vet ikke jeg? Hva tenker dere om resultatet av få/ingen restriksjoner i USA? Noe dere har lyst å utsette slekt og venner for? Anonymkode: 04adc...d77 Du glemmer her å ta med at befolkingen i USA også er under en fedme-pandemi, noe som er med på øke risikoen når det gjelder korona. Anonymkode: ad935...2b4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430733 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #34 Del Skrevet 17. november 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette. Uttrykk "dette er en dugnad" og "verden er i pandemi" oppklarer ingen verdens ting og svarer ikke på spørsmål om hvorfor det ble innført DETTE KONKRETE TILTAKET i DENNE KONKRETE SITUASJONEN. Hvorfor ble for eksempel helsesøstre omdisponert til koronaoppgaver i kommuner uten smitte? -kommunene fikk økt behov for helsearbeidere på grunn av sikkerhetstiltak som måtte settes i gang for å ungå smitte. Hvorfor ble alle behandlinger avlyst i hele landet, også der sykehusene nesten ikke hadde pasienter fordi alt var avlyst og denne enorme horden med intensivpasienter med korona uteble? -sykhusene gjorde seg klare til å kanskje måtte ta imot mange og måtte bruke storer resurser på forebyggende smittevern. Alt måtte vasles bedre, alle pasienter måtte sjekkes osv. Hvorfor ble DPS helt stengt, også for digital konsultasjon, flere steder i landet? -det vet jeg ikke, men sansynlig vis også på grunn av behov på personalet til andre oppgaver. Hvorfor er det slik at ektepar som kommer fra utlandet, der den ene ektefellen eier hus i Norge, splittes på flyplassen, og ektefellen som IKKE eier hus i Norge, må settes på karantenehotell og betale masse penger? -så vidt jeg vet er det ikke slik. Hvorfor er det slik at far ikke kan komme inn på fødestue før fødselen er i "aktiv fase" (diffust uttrykk som hver enkel jordmor vurderer på forskjellige måter), men må vente i bilen og mest sannsynlig oppsøke andre kontaktpunkter for smitte slik som offentlige toaletter, spisesteder og butikk, i stedet for å sitte sammen med sin fødende kone på fødestua også FØR de eminente 4 cm? -hva far gjør utenfor sykhuset kan ikke sykhuset bestemme. Det er fars ansvar. Jo lengre tid far er på fødestua jo fler kontaktpunlter blir det. Toalettbesøk, behov for mat, må strekke på bena, vaktskifte osv. Hvorfor var det innført forbud mot å oppholde seg på egen hytte i annen kommune, selv om mange hytter lå nærmere sykehuset enn boligen, og hvorfor var det samtidig OK å overnatte i campingvogn på campingplass i en annen kommune? -reglene måtte innføres raskt og være enkle å forstå og håndheve. Med å lage mange unntak ville tiltaket ikke blitt effektivt. Muligheten til å overnatte i campingvogn var så vidt jeg vet en glipp. Hvorfor kan en familie på 4 invitere svigerfamilie på 6, men familie på 5 må hive det ene medlemmet ut av huset for å invitere den samme svigerfamilien på besøk? -det er vell en regel i Bergen som er strengere enn i redten av landet. I Bergen tror jeg det er mas 5 personer med eneste unntak om alle bor sammen. I resten av landet er det husstanden + maks 5 personer eller eventuelt fler enn 5 personer dersom alle koer fra samme husstand. I Blir det mindre smitte i sistnevnte tilfelle? -nei, maks 5 personer totalt er strengest. 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har enda ikke fått svar på noen av spørsmålene over. Med en gang man stiller spørsmål, får man beskjed om å godta tiltakene og holde kjeft. Ikke spørre. Ikke stritte imot. Ikke være kritisk. Anonymkode: 2366b...4b1 Her er svar på spørsmålene dine. Anonymkode: 65cf9...5b7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #35 Del Skrevet 17. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du glemmer her å ta med at befolkingen i USA også er under en fedme-pandemi, noe som er med på øke risikoen når det gjelder korona. Anonymkode: ad935...2b4 Ja, selvsagt. Det er nok svaret på det. Herlighet, hvordan er det å leve i så total fornektelse? Anonymkode: 04adc...d77 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #36 Del Skrevet 17. november 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg sier ikke at de som hadde fest ikke skulle straffes, men det samme må gjelde for andre også. Nye landsmenn har jo selv ved flere anledninger sagt i nyhetene at det er mange der som ikke bryr seg om reglene. Ser du på oversikten over Oslo så er nesten 4 ganger mer smitte i bydeler med høy andel av de med innvandrerbakgrunn. For å unngå rasisme her så hadde det faktisk vært fint om myndighetene ikke gjorde forskjell. Anonymkode: ad935...2b4 Men i det konkrete eksempelet var det ene brudd på smittevernrelene på det aktuelle tidspunktet og det andre ikke. Det har ikke noe med nasjonalitet å gjøre, men med tid og sted. Anonymkode: 65cf9...5b7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #37 Del Skrevet 17. november 2020 Hadde Norge og resten av verden vært mer kritisk til WHO sin strategi mot Kina i januar/februar så er det godt mulig at spredningen hadde vært mye mindre, i stede gikk WHO ut og sa at man ikke måtte sette reise-restriksjoner mot Kina. Dette er et eksempel på hvor viktig det er med kritisk tenking og ikke bare følge strømmen. Anonymkode: ad935...2b4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #38 Del Skrevet 17. november 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg sier ikke at de som hadde fest ikke skulle straffes, men det samme må gjelde for andre også. Nye landsmenn har jo selv ved flere anledninger sagt i nyhetene at det er mange der som ikke bryr seg om reglene. Ser du på oversikten over Oslo så er nesten 4 ganger mer smitte i bydeler med høy andel av de med innvandrerbakgrunn. For å unngå rasisme her så hadde det faktisk vært fint om myndighetene ikke gjorde forskjell. Anonymkode: ad935...2b4 Men det gjelder jo for alle? Det du linket til var ikke brudd på reglene, hvorfor mener du at de skal straffes? Og en av grunnene, i tillegg til språkutfordringer, til at bydelene med størst andel av innvandrere har høy smitte er jo fordi de er mange som bor på små areal. Flere mennesker på mindre plass gir større fare for smitte. Det skjønner du? Anonymkode: 04adc...d77 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #39 Del Skrevet 17. november 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her er svar på spørsmålene dine. Anonymkode: 65cf9...5b7 Nei, det er det ikke. Dine svar går ut på at det "sikkert er sånn", "antagelig er slik" osv. Du er ikke helsepersonell, virusolog eller annen ekspert innen smittevern. Jeg etterlyser svar fra fagfolk, som uteblir. Anonymkode: 2366b...4b1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430747 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #40 Del Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er det ikke. Dine svar går ut på at det "sikkert er sånn", "antagelig er slik" osv. Du er ikke helsepersonell, virusolog eller annen ekspert innen smittevern. Jeg etterlyser svar fra fagfolk, som uteblir. Anonymkode: 2366b...4b1 Du spurte hvorfor det vsr sån og slik. Jeg vet ikke hvilken kommune du bor i så jeg må svare generelt. Om du trenger svar i et konkret tilfelle må du henvende deg til din egen kommune. Du vil ganske sikkert få de samme svarene. Hvis du egentlig ikke lurer på det du har spurt om, men oversikt over alle raporter og uttalelser som politikkere har brukt for å vurdere hvilke tiltak de ville satse på blir det nok en stor jobb å nøste i det, men du finner mye på sidene til folkehelseinstituttet og helsedirektoratet. Anonymkode: 65cf9...5b7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #41 Del Skrevet 17. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du spurte hvorfor det vsr sån og slik. Jeg vet ikke hvilken kommune du bor i så jeg må svare generelt. Om du trenger svar i et konkret tilfelle må du henvende deg til din egen kommune. Du vil ganske sikkert få de samme svarene. Hvis du egentlig ikke lurer på det du har spurt om, men oversikt over alle raporter og uttalelser som politikkere har brukt for å vurdere hvilke tiltak de ville satse på blir det nok en stor jobb å nøste i det, men du finner mye på sidene til folkehelseinstituttet og helsedirektoratet. Anonymkode: 65cf9...5b7 Helsesøstre som gikk ut i VG meldte at det var totalt unødvendig å omdisponere dem til koronaoppgaver som det ikke var noe av. Mange andre folk har stilt spørsmål ved enkelte tiltak. Så nei, man finner ikke noe homogen forskning på noe som helst. Anonymkode: 2366b...4b1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #42 Del Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Helsesøstre som gikk ut i VG meldte at det var totalt unødvendig å omdisponere dem til koronaoppgaver som det ikke var noe av. Mange andre folk har stilt spørsmål ved enkelte tiltak. Så nei, man finner ikke noe homogen forskning på noe som helst. Anonymkode: 2366b...4b1 At ikke alle omprioriterte følte jobben de ble satt til var nødvendig er heldig vis sant. Myndighetene gjorde seg klar for å takle et smittetrykk som kunne bli som det vi så i Sverige, eller værre. Heldig vis fikk vi slått ned første bølge slik at vi ikke kom dit. Det viste imidlertid ikke myndighetene da de flyttet folk fra sine vanlige oppgaver. Anonymkode: 65cf9...5b7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #43 Del Skrevet 17. november 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: At ikke alle omprioriterte følte jobben de ble satt til var nødvendig er heldig vis sant. Myndighetene gjorde seg klar for å takle et smittetrykk som kunne bli som det vi så i Sverige, eller værre. Heldig vis fikk vi slått ned første bølge slik at vi ikke kom dit. Det viste imidlertid ikke myndighetene da de flyttet folk fra sine vanlige oppgaver. Anonymkode: 65cf9...5b7 Og i mellomtiden lot de mange av de andre gruppene, slike som ungdommer med problemer, folk med smerter og diverse diagnoser, psykisk syke osv gå for lut og kaldt vann. Nice. Jeg forstår fortsatt ikke hva som er vitsen med å flytte folk fra sine vanlige oppgaver til oppgaver som ikke finnes, slik at de sitter der og tvinner tomlene uten å ha mulighet til å hjelpe mennesker. https://sykepleien.no/2020/05/ny-undersokelse-helsesykepleiere-er-fortsatt-i-koronatjeneste https://sykepleien.no/meninger/2020/10/omdisponering-av-helsesykepleiere-til-reint-smittearbeid-vil-ga-utover-barn-og https://www.nrk.no/norge/helsesykepleiere-har-fatt-nok-av-koronatjeneste-1.15123669 Det forventes at barn og unge skal forsake skolegang, fritidsaktiviteter og samvær med venner og familie for å skjerme andre grupper, som eldre og folk i risikogrupper. Samtidig gis det ingenting tilbake og barn og unge glemmes. "Dere skal ofre dere masse for andre. Men sliter dere og må ha hjelp? Slutt å syte, vi er i en pandemi, dere får ikke hjelp noe sted". Anonymkode: 2366b...4b1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #44 Del Skrevet 17. november 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er det ikke. Dine svar går ut på at det "sikkert er sånn", "antagelig er slik" osv. Du er ikke helsepersonell, virusolog eller annen ekspert innen smittevern. Jeg etterlyser svar fra fagfolk, som uteblir. Anonymkode: 2366b...4b1 Men da er vel ikke her den rette plassen å stille dine spørsmål Anonymkode: 0bdd3...2ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #45 Del Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men da er vel ikke her den rette plassen å stille dine spørsmål Anonymkode: 0bdd3...2ce Men man får jo ikke noe svar andre steder heller. Anonymkode: 2366b...4b1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430771 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #46 Del Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men man får jo ikke noe svar andre steder heller. Anonymkode: 2366b...4b1 Om du har holdningen at ingen av svarene du får er relevante så får du jo bare diskutere videre i ditt eget hode? Anonymkode: 04adc...d77 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #47 Del Skrevet 17. november 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og i mellomtiden lot de mange av de andre gruppene, slike som ungdommer med problemer, folk med smerter og diverse diagnoser, psykisk syke osv gå for lut og kaldt vann. Nice. Jeg forstår fortsatt ikke hva som er vitsen med å flytte folk fra sine vanlige oppgaver til oppgaver som ikke finnes, slik at de sitter der og tvinner tomlene uten å ha mulighet til å hjelpe mennesker. https://sykepleien.no/2020/05/ny-undersokelse-helsesykepleiere-er-fortsatt-i-koronatjeneste https://sykepleien.no/meninger/2020/10/omdisponering-av-helsesykepleiere-til-reint-smittearbeid-vil-ga-utover-barn-og https://www.nrk.no/norge/helsesykepleiere-har-fatt-nok-av-koronatjeneste-1.15123669 Det forventes at barn og unge skal forsake skolegang, fritidsaktiviteter og samvær med venner og familie for å skjerme andre grupper, som eldre og folk i risikogrupper. Samtidig gis det ingenting tilbake og barn og unge glemmes. "Dere skal ofre dere masse for andre. Men sliter dere og må ha hjelp? Slutt å syte, vi er i en pandemi, dere får ikke hjelp noe sted". Anonymkode: 2366b...4b1 Jeg foreslår T du går inn på helsedirektoratet sine sider og leservdokumentene de som beskriver kommunenes pandemiplaner. Det vil kunne gi deg en viss innsikt i hvordan kommunene må tenke når de skal utarbeide sine planer og sette dem ut i livet. Setg i ettertid ville alle kunne gjort mer optimalt, men vi må hele tiden huske hvor mye, eller lite, man viste på de ulike tidspunktene. Anonymkode: 65cf9...5b7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #48 Del Skrevet 17. november 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men man får jo ikke noe svar andre steder heller. Anonymkode: 2366b...4b1 Jeg har foresltt bådehelsedirektoratet og folkehelseinstituttet sine sider. Du kan også finne mye hos who hvis du vil ha svar på mer internasjonale tiltak. På komunenivå er både postlister og møtereferater offentlig tilgjengelig. Anonymkode: 65cf9...5b7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #49 Del Skrevet 17. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg foreslår T du går inn på helsedirektoratet sine sider og leservdokumentene de som beskriver kommunenes pandemiplaner. Det vil kunne gi deg en viss innsikt i hvordan kommunene må tenke når de skal utarbeide sine planer og sette dem ut i livet. Setg i ettertid ville alle kunne gjort mer optimalt, men vi må hele tiden huske hvor mye, eller lite, man viste på de ulike tidspunktene. Anonymkode: 65cf9...5b7 Men man vet mer nå, og likevel blir helsesykepleiere igjen omdisponert vekk fra barn og ungdom, samtidig som det settes forbud mot besøk, hjemmeskole og aktiviteter avlyses. Altså, akkurat den samme håndteringen som i vår, og på tross av forsikringer fra Regjeringen om at barn og unge skal skjermes. Anonymkode: 2366b...4b1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #50 Del Skrevet 17. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har foresltt bådehelsedirektoratet og folkehelseinstituttet sine sider. Du kan også finne mye hos who hvis du vil ha svar på mer internasjonale tiltak. På komunenivå er både postlister og møtereferater offentlig tilgjengelig. Anonymkode: 65cf9...5b7 Og når jeg sammenligner disse nettsidene, finner jeg veldig sprikende informasjon om for eksempel munnbind og stenging av skoler. Det har skjedd flere ganger at myndighetene har gått imot helseekspertenes anbefalinger. Så har vi mange kommuner som stengte psykisk utviklingshemmedes private boliger for besøk (uhjemlet og ulovlig), vi har hatt fylkeskommuner som beordret stengning av samtlige videregående skoler i fylket, også i områder med null smitte (fylkesmannen overprøvde disse vedtakene heldigvis). Når myndighetene selv ikke vet hva de gjør, er det vanskelig for oss andre å vite det. Anonymkode: 2366b...4b1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/page/2/#findComment-149430785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg