Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #1 Del Skrevet 16. november 2020 Tror dere oppriktig at dere har skjønt noe som ingen andre av verdens ledere og regjeringer har skjønt? Dere vet bedre hva som trengs enn landets helsemyndigheter? Dere har løsningen på en pandemi som ingen av dem som bestemmer, og som jobber med dette, klarer å se? Dere mener helt oppriktig at det er dere som har fasiten på hvordan man skal håndtere denne pandemien, og dere er trygge i deres tro på at alle andre misforstår? Dere ser ikke galskapen i alle trådene og innleggene dere deltar i med kun som mål å diskreditere fagfolk og politikere? Det er egentlig ganske fascinerende i all sin gru, og man får faktisk en større forståelse for hvordan en person som Donald Trump har så mange som stemmer på seg. Dere skremmer meg mer enn korona. Anonymkode: 04adc...d77 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #2 Del Skrevet 16. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Tror dere oppriktig at dere har skjønt noe som ingen andre av verdens ledere og regjeringer har skjønt? Dere vet bedre hva som trengs enn landets helsemyndigheter? Dere har løsningen på en pandemi som ingen av dem som bestemmer, og som jobber med dette, klarer å se? Dere mener helt oppriktig at det er dere som har fasiten på hvordan man skal håndtere denne pandemien, og dere er trygge i deres tro på at alle andre misforstår? Dere ser ikke galskapen i alle trådene og innleggene dere deltar i med kun som mål å diskreditere fagfolk og politikere? Det er egentlig ganske fascinerende i all sin gru, og man får faktisk en større forståelse for hvordan en person som Donald Trump har så mange som stemmer på seg. Dere skremmer meg mer enn korona. Anonymkode: 04adc...d77 Det som skremmer meg, er at folk - helt blindt og ukritisk - hopper på alle påbud og tiltak uten å se at kanskje ikke alle har like mye for seg. Ta f.eks munnbindbruk. INGEN klarer å bruke det riktig, og da utsetter en seg selv muligens for mer skade enn nytte. I tillegg er det dyrt, og folk greier ikke å kaste dem i søppelet. Og hvor mye hjelper de egentlig? Se på Europa, i land der de har vært påbud fra i våres, smitten øker likevel. Og hvorfor var politikerne våre så kritisk til munnbind i Norge i våres? Hva skjedde? Hvorfor endret de retning 180 grader? Det MÅ være rom for å stille spørsmål. Jeg mener ikke at jeg vet alt for det. Jeg har heller ikke fasiten. Anonymkode: a708b...a00 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149429891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #3 Del Skrevet 16. november 2020 Tiltakene handler om politikk. Ikke helse. Det er snart valgår vet du Anonymkode: 75afc...8ab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149429894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #4 Del Skrevet 16. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det som skremmer meg, er at folk - helt blindt og ukritisk - hopper på alle påbud og tiltak uten å se at kanskje ikke alle har like mye for seg. Ta f.eks munnbindbruk. INGEN klarer å bruke det riktig, og da utsetter en seg selv muligens for mer skade enn nytte. I tillegg er det dyrt, og folk greier ikke å kaste dem i søppelet. Og hvor mye hjelper de egentlig? Se på Europa, i land der de har vært påbud fra i våres, smitten øker likevel. Og hvorfor var politikerne våre så kritisk til munnbind i Norge i våres? Hva skjedde? Hvorfor endret de retning 180 grader? Det MÅ være rom for å stille spørsmål. Jeg mener ikke at jeg vet alt for det. Jeg har heller ikke fasiten. Anonymkode: a708b...a00 Og fyi - jeg ville aldri stemt på Trump. Anonymkode: a708b...a00 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149429895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #5 Del Skrevet 16. november 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror dere oppriktig at dere har skjønt noe som ingen andre av verdens ledere og regjeringer har skjønt? Dere vet bedre hva som trengs enn landets helsemyndigheter? Dere har løsningen på en pandemi som ingen av dem som bestemmer, og som jobber med dette, klarer å se? Dere mener helt oppriktig at det er dere som har fasiten på hvordan man skal håndtere denne pandemien, og dere er trygge i deres tro på at alle andre misforstår? Dere ser ikke galskapen i alle trådene og innleggene dere deltar i med kun som mål å diskreditere fagfolk og politikere? Det er egentlig ganske fascinerende i all sin gru, og man får faktisk en større forståelse for hvordan en person som Donald Trump har så mange som stemmer på seg. Dere skremmer meg mer enn korona. Anonymkode: 04adc...d77 Men problemet er jo at: 1. Politikere er ikke fagfolk. Vår kjære helseminister har utdanning innen hotell og ledelse. Han har ingen helsefaglig bakgrunn, men sier det rådgiverne hans har bestemt. 2. Myndighetene krangler med hverandre så busta fyker. FHI kommer med råd som regjeringen overprøver og innfører tiltak stikk i strid med anbefalinger/vurderinger fra FHI. FHI krangler med Helsedirektoratet som krangler med Regjeringen. Tiltakene innføres uten at man evaluerer virkning av allerede eksisterende tiltak først. Reglene endres hver eneste dag. Jeg jobber i offentlig forvaltning, og vi kan være uenige og krangle INTERNT PÅ HUSET (!). Vi tar jo ikke krangelen ut offentlig. Vi går ut med informasjon til allmennheten når vi er blitt enige om et felles standpunkt internt. Alt annet er uryddig overfor befolkningen. 3. Myndighetene vingler. For eksempel, har flere fylkeskommuner besluttet å stenge alle videregående skoler i fylket, uansett om det er noe smitte i den aktuelle kommunen eller ikke. Fylkesmannen har overprøvd vedtakene fordi de manglet hjemmel, og sa at det er den enkelte kommunelegen som har myndighet til å fatte slike vedtak. Det har vært tilfeller der kommuner har fattet uhjemlede vedtak, og etter å ha blitt klare over at vedtak manglet hjemmel, opprettholdt vedtaket "stilltiende". 4. Informasjonen til befolkningen varierer fra nettsted til, nettsted, oppdateringene kommer for sent, man finner forskjellig informasjon om ett og samme tiltak forskjellige steder. Så nei, vi vet ikke bedre enn ekspertene. Men ekspertene vet jo ikke selv. Anonymkode: 2366b...4b1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149429898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #6 Del Skrevet 16. november 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det som skremmer meg, er at folk - helt blindt og ukritisk - hopper på alle påbud og tiltak uten å se at kanskje ikke alle har like mye for seg. Ta f.eks munnbindbruk. INGEN klarer å bruke det riktig, og da utsetter en seg selv muligens for mer skade enn nytte. I tillegg er det dyrt, og folk greier ikke å kaste dem i søppelet. Og hvor mye hjelper de egentlig? Se på Europa, i land der de har vært påbud fra i våres, smitten øker likevel. Og hvorfor var politikerne våre så kritisk til munnbind i Norge i våres? Hva skjedde? Hvorfor endret de retning 180 grader? Det MÅ være rom for å stille spørsmål. Jeg mener ikke at jeg vet alt for det. Jeg har heller ikke fasiten. Anonymkode: a708b...a00 Nettopp. Ekspertene, som HI viser til, klarer ikke å bli enige om effekten av munnbindbruk. Mange eksperter sier at munnbind fører til mer smitte, noe tall fra utlandet kan være indikasjon på. Neida, er du imot munnbind i alle situasjoner, er du idiot, egoist og skremmende. Og ja, FHI frarådet sterkt bruk av munnbind i vår, mens det kommer påbud om det nå. Det har i mellomtiden ikke vært noe forskning som konkluderte at munnbind har sterkt beskyttende effekt. Neida, man bare endret mening uten å forske på det. Og ja, det skal være rom for å stille spørsmål. Jeg følger alle tiltak, men jeg er kritisk til enkelte av dem. Jeg bryter ingen lover, men jeg er årvåken og følger med. Anonymkode: 2366b...4b1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149429902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #7 Del Skrevet 16. november 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tiltakene handler om politikk. Ikke helse. Det er snart valgår vet du Anonymkode: 75afc...8ab Dette. Mange av tiltakene (selvfølgelig ikke alle) handler om politikk. For eksempel, regelen om at kjærester/ektefeller til norske borgere bosatt i Norge MÅ på karantenehotell og betale 5 000 kroner i stedet for å gå i karantene sammen med sin kone/mann/kjæreste i egnet bosted. Det handler om å redde hotellene fra konkurs, ikke om smittevern. For det er bedre for smittevern at man går i karantene sammen med EN person i eget hus, i stedet for å være stuet med masse andre på et hotell. Anonymkode: 2366b...4b1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149429903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. november 2020 #8 Del Skrevet 16. november 2020 Det er mange fagfolk som kritiserer enkelte av restriksjonene også. Det er også noe med å nyansere det til nettopp dette da. Kritikk av enkelte tiltak. Det betyr ikke det samme som å stritte i mot alt. Det er fullt mulig å vaske hender, holde avstand, bruke munnbind på butikken OG stille spørsmål til hvorfor noen ikke kan ta karantenedagene på hytta alene, men må sitte på hotell. Hvorfor kan du ikke bestille en øl inntil pizzaen når du er ute å spiser? Smitter Ølen mer enn pizzaen? Hvorfor var det ikke krav om testing så fort vi åpnet opp før sommeren, så vi kunne unngått importsmitte, som vi har nå? Hvorfor er det tillatt med store religiøse samlinger, men du kan ikke invitere hele familien til grilling rundt bålpannen i egen hage? Fikk du med deg innlegget til Erik Torstvedt? Der ser du hvor absurde regler plutselig ender opp med å bli. Når en regjering har innført egen lov som gir de mulighet til hastevedtak og man innfører såpass inngripende tiltak som nå, så er faktisk retten til å stille spørsmål helt nødvendig. Anonymkode: b0ab6...cd8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149430259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #9 Del Skrevet 17. november 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er mange fagfolk som kritiserer enkelte av restriksjonene også. Det er også noe med å nyansere det til nettopp dette da. Kritikk av enkelte tiltak. Det betyr ikke det samme som å stritte i mot alt. Det er fullt mulig å vaske hender, holde avstand, bruke munnbind på butikken OG stille spørsmål til hvorfor noen ikke kan ta karantenedagene på hytta alene, men må sitte på hotell. Hvorfor kan du ikke bestille en øl inntil pizzaen når du er ute å spiser? Smitter Ølen mer enn pizzaen? Hvorfor var det ikke krav om testing så fort vi åpnet opp før sommeren, så vi kunne unngått importsmitte, som vi har nå? Hvorfor er det tillatt med store religiøse samlinger, men du kan ikke invitere hele familien til grilling rundt bålpannen i egen hage? Fikk du med deg innlegget til Erik Torstvedt? Der ser du hvor absurde regler plutselig ender opp med å bli. Når en regjering har innført egen lov som gir de mulighet til hastevedtak og man innfører såpass inngripende tiltak som nå, så er faktisk retten til å stille spørsmål helt nødvendig. Anonymkode: b0ab6...cd8 Still gjerne spørsmål, men da bør du lytte til svarene du får også. De fleste av de spørsmålene du stiller har blitt grundig besvart i media. Anonymkode: 65cf9...5b7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149430623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #10 Del Skrevet 17. november 2020 23 timer siden, Anonym bruker skrev: Det som skremmer meg, er at folk - helt blindt og ukritisk - hopper på alle påbud og tiltak uten å se at kanskje ikke alle har like mye for seg. Ta f.eks munnbindbruk. INGEN klarer å bruke det riktig, og da utsetter en seg selv muligens for mer skade enn nytte. I tillegg er det dyrt, og folk greier ikke å kaste dem i søppelet. Og hvor mye hjelper de egentlig? Se på Europa, i land der de har vært påbud fra i våres, smitten øker likevel. Og hvorfor var politikerne våre så kritisk til munnbind i Norge i våres? Hva skjedde? Hvorfor endret de retning 180 grader? Det MÅ være rom for å stille spørsmål. Jeg mener ikke at jeg vet alt for det. Jeg har heller ikke fasiten. Anonymkode: a708b...a00 Kan det ikke tenkes at smitten hadde vært enda høyere i de landene hvis de ikke hadde brukt munnbind? Anonymkode: 0bdd3...2ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149430628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #11 Del Skrevet 17. november 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Still gjerne spørsmål, men da bør du lytte til svarene du får også. De fleste av de spørsmålene du stiller har blitt grundig besvart i media. Anonymkode: 65cf9...5b7 Jeg lytter til svarene jeg, ta eksempel debatten om munnbind. Synes du Bent Høye avklarte dette? «Til slutt er det jeg og regjeringen som bestemmer» er ikke et svar. Når forskning ikke støtter tiltakene, må svarene være oppklarende, ikke en politisk bortforklaring. Anonymkode: b0ab6...cd8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149430632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #12 Del Skrevet 17. november 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Still gjerne spørsmål, men da bør du lytte til svarene du får også. De fleste av de spørsmålene du stiller har blitt grundig besvart i media. Anonymkode: 65cf9...5b7 Men de blir jo ikke besvart fra vitenskapelig standpunkt. Å si at "sånn er det bare", "dette er tiltakene" og "myndighetene bestemmer" er ikke svar på spørsmålene. Bruk av munnbind ble ikke grundig besvart i media - fagfolk krangler om det så busta fyker, og Høie sablet ned journalisten i Debatten og ble sint, uten å gi vitenskapelig forklaring på det. Det er det som er problemet - flere av tiltakene er ulogiske uten vitenskapelig bakgrunn, og ingen kan forklare på hvorfor de er innført. Anonymkode: 2366b...4b1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149430643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #13 Del Skrevet 17. november 2020 Men at dere gidder å sutre så enormt mye? Hadde det ikke vært bedre for den psykiske helsen og bare tenkt at sånn er det for tiden og så får vi prøve å gjøre det beste ut av det? Det kan da ikke være bra å sitte og hisse seg opp på diverse nettforum? Hva godt kommer ut av det? Anonymkode: 04adc...d77 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149430646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #14 Del Skrevet 17. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men at dere gidder å sutre så enormt mye? Hadde det ikke vært bedre for den psykiske helsen og bare tenkt at sånn er det for tiden og så får vi prøve å gjøre det beste ut av det? Det kan da ikke være bra å sitte og hisse seg opp på diverse nettforum? Hva godt kommer ut av det? Anonymkode: 04adc...d77 Mange sitter nå alene, den eneste kontakten med omverden er blitt nyheter og nettforum så hva forventer du? Anonymkode: ad935...2b4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149430649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #15 Del Skrevet 17. november 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men de blir jo ikke besvart fra vitenskapelig standpunkt. Å si at "sånn er det bare", "dette er tiltakene" og "myndighetene bestemmer" er ikke svar på spørsmålene. Bruk av munnbind ble ikke grundig besvart i media - fagfolk krangler om det så busta fyker, og Høie sablet ned journalisten i Debatten og ble sint, uten å gi vitenskapelig forklaring på det. Det er det som er problemet - flere av tiltakene er ulogiske uten vitenskapelig bakgrunn, og ingen kan forklare på hvorfor de er innført. Anonymkode: 2366b...4b1 Selv om fagfolk ikke er enige må jo myndighetene ta en besuttning. Begge parter har som regel bra argumenter i en diskusjon. Anonymkode: 65cf9...5b7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149430651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #16 Del Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Mange sitter nå alene, den eneste kontakten med omverden er blitt nyheter og nettforum så hva forventer du? Anonymkode: ad935...2b4 Å sitte alene er ikke ensbetydende med det nei Anonymkode: 0bdd3...2ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149430652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #17 Del Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Mange sitter nå alene, den eneste kontakten med omverden er blitt nyheter og nettforum så hva forventer du? Anonymkode: ad935...2b4 Det er ikke regler som sier at folk må sitte alene. Anonymkode: 65cf9...5b7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149430653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #18 Del Skrevet 17. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Mange sitter nå alene, den eneste kontakten med omverden er blitt nyheter og nettforum så hva forventer du? Anonymkode: ad935...2b4 Men da må det vel være bedre å finne diskusjoner som kan løfte en litt? I stede for å sitte og gnu på den samme misnøyen dag etter dag? Det er i hvert fall ikke bra for psyken. Jeg blir faktisk fasinert over at så mange ikke skjønner at hovedargumentet deres om at det er så få dødsfall, så få på respirator og så få alvorlig syke at man ikke trenger tiltak faller på sin egen urimelighet. Det virker som mange har mistet sin sunne sans. Anonymkode: 04adc...d77 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149430655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #19 Del Skrevet 17. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men at dere gidder å sutre så enormt mye? Hadde det ikke vært bedre for den psykiske helsen og bare tenkt at sånn er det for tiden og så får vi prøve å gjøre det beste ut av det? Det kan da ikke være bra å sitte og hisse seg opp på diverse nettforum? Hva godt kommer ut av det? Anonymkode: 04adc...d77 Vil alltid være noen innlegg som er mer hissige enn andre, de fleste hisser seg ikke opp. Det er et fåtall som ødelegger trådene med langdryge diskusjoner ispedd nedlatende svar. Tro det eller ei, det kommer noen vettuge svar og info her inne sånn innimellom den støyen. Og når det er sagt, åpne med «gidder å sutre så enormt» bidrar mer til støy enn saklig diskusjon, så du kan godt ta en liten runde med deg selv også. Anonymkode: b0ab6...cd8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149430657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #20 Del Skrevet 17. november 2020 Kjære HI, om du tror munnbind er løsningen så ta en titt på din lokale butikk. Her ser jeg nesten ingen som bruker håndsprit lenger så lenge de har på munnbind. Problemet er at man har fått noen påbud man ikke vet om virker. Jeg er en av de som tar av og på et engangsmunnbind bare for å vise andre at jeg har det på om det er trangt, men i motsetning til mange andre så bruker jeg alltid håndsprit når jeg går inn i en butikk. Hendene til folk er ikke renere selv om de har på munnbind så alt de tar på i bussen eller butikken vil potensielt kunne overføre smitte. Jeg føler myndigheten nå kommer med påbud uten å tenke gjennom de først også blir det straffet ulikt. På en fest i Oslo kan alle risikere å få bot på 10.000, men brudd på smittevernregelen her (det var altfor mange tilstede) får ingen konsekvenser. På festen var det ikke påvist smitte mens Al-Ghadir Islamsk senter sto for et smitteutbrudd. Anonymkode: ad935...2b4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149430658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #21 Del Skrevet 17. november 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjære HI, om du tror munnbind er løsningen så ta en titt på din lokale butikk. Her ser jeg nesten ingen som bruker håndsprit lenger så lenge de har på munnbind. Problemet er at man har fått noen påbud man ikke vet om virker. Jeg er en av de som tar av og på et engangsmunnbind bare for å vise andre at jeg har det på om det er trangt, men i motsetning til mange andre så bruker jeg alltid håndsprit når jeg går inn i en butikk. Hendene til folk er ikke renere selv om de har på munnbind så alt de tar på i bussen eller butikken vil potensielt kunne overføre smitte. Jeg føler myndigheten nå kommer med påbud uten å tenke gjennom de først også blir det straffet ulikt. På en fest i Oslo kan alle risikere å få bot på 10.000, men brudd på smittevernregelen her (det var altfor mange tilstede) får ingen konsekvenser. På festen var det ikke påvist smitte mens Al-Ghadir Islamsk senter sto for et smitteutbrudd. Anonymkode: ad935...2b4 Politiet konkluderte jo at det ikke var for mange til stedeetter de reglene som var på det tidspunktet, at det var plass nok til å holde avstand og at det var sendt ut bra smitteverninfo på forhånd. Det må jo skje et regelbrudd for at noen skal kunne straffes. Anonymkode: 65cf9...5b7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149430662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #22 Del Skrevet 17. november 2020 På 16.11.2020 den 10.24, Anonym bruker skrev: Det som skremmer meg, er at folk - helt blindt og ukritisk - hopper på alle påbud og tiltak uten å se at kanskje ikke alle har like mye for seg. Ta f.eks munnbindbruk. INGEN klarer å bruke det riktig, og da utsetter en seg selv muligens for mer skade enn nytte. I tillegg er det dyrt, og folk greier ikke å kaste dem i søppelet. Og hvor mye hjelper de egentlig? Se på Europa, i land der de har vært påbud fra i våres, smitten øker likevel. Og hvorfor var politikerne våre så kritisk til munnbind i Norge i våres? Hva skjedde? Hvorfor endret de retning 180 grader? Det MÅ være rom for å stille spørsmål. Jeg mener ikke at jeg vet alt for det. Jeg har heller ikke fasiten. Anonymkode: a708b...a00 Så enig med deg. Hvis ingen er kritiske eller stiller spørsmål, så stopper utviklingen i verden. Anonymkode: 2386b...071 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149430695 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #23 Del Skrevet 17. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg lytter til svarene jeg, ta eksempel debatten om munnbind. Synes du Bent Høye avklarte dette? «Til slutt er det jeg og regjeringen som bestemmer» er ikke et svar. Når forskning ikke støtter tiltakene, må svarene være oppklarende, ikke en politisk bortforklaring. Anonymkode: b0ab6...cd8 Har mistet respekt for Høie. Han må begrunne tiltakene med forskning. Anonymkode: 2386b...071 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149430697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
prekæs Skrevet 17. november 2020 #24 Del Skrevet 17. november 2020 Jeg er ikke kritisk til restriksjoner og tiltak. Likevel mener jeg spørsmål må kunne tåles stilt og at man må kunne få svar utover "slik er det bare". Sammenligningen med Trump kan dras i flere retninger. Hans velgere stiller jo heller ikke spørsmål med hvem de har stemt på og følger han blindt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149430700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. november 2020 #25 Del Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, prekæs skrev: Jeg er ikke kritisk til restriksjoner og tiltak. Likevel mener jeg spørsmål må kunne tåles stilt og at man må kunne få svar utover "slik er det bare". Sammenligningen med Trump kan dras i flere retninger. Hans velgere stiller jo heller ikke spørsmål med hvem de har stemt på og følger han blindt. Dette. Uttrykk "dette er en dugnad" og "verden er i pandemi" oppklarer ingen verdens ting og svarer ikke på spørsmål om hvorfor det ble innført DETTE KONKRETE TILTAKET i DENNE KONKRETE SITUASJONEN. Hvorfor ble for eksempel helsesøstre omdisponert til koronaoppgaver i kommuner uten smitte? Hvorfor ble alle behandlinger avlyst i hele landet, også der sykehusene nesten ikke hadde pasienter fordi alt var avlyst og denne enorme horden med intensivpasienter med korona uteble? Hvorfor ble DPS helt stengt, også for digital konsultasjon, flere steder i landet? Hvorfor er det slik at ektepar som kommer fra utlandet, der den ene ektefellen eier hus i Norge, splittes på flyplassen, og ektefellen som IKKE eier hus i Norge, må settes på karantenehotell og betale masse penger? Hvorfor er det slik at far ikke kan komme inn på fødestue før fødselen er i "aktiv fase" (diffust uttrykk som hver enkel jordmor vurderer på forskjellige måter), men må vente i bilen og mest sannsynlig oppsøke andre kontaktpunkter for smitte slik som offentlige toaletter, spisesteder og butikk, i stedet for å sitte sammen med sin fødende kone på fødestua også FØR de eminente 4 cm? Hvorfor var det innført forbud mot å oppholde seg på egen hytte i annen kommune, selv om mange hytter lå nærmere sykehuset enn boligen, og hvorfor var det samtidig OK å overnatte i campingvogn på campingplass i en annen kommune? Hvorfor kan en familie på 4 invitere svigerfamilie på 6, men familie på 5 må hive det ene medlemmet ut av huset for å invitere den samme svigerfamilien på besøk? Blir det mindre smitte i sistnevnte tilfelle? Jeg har enda ikke fått svar på noen av spørsmålene over. Med en gang man stiller spørsmål, får man beskjed om å godta tiltakene og holde kjeft. Ikke spørre. Ikke stritte imot. Ikke være kritisk. Anonymkode: 2366b...4b1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410675-dere-som-er-s%C3%A5-kritiske-til-restriksjoner-og-tiltak/#findComment-149430706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg