Gå til innhold

Dere som har feriehus i utlandet, når tror dere at dere får dratt?

Anbefalte innlegg

Vi har hus i Spania. Vi skulle ha kjørt ned i sommer, fikk utsatt alt av hotell til sommeren 2021. Vi håper selvfølgelig at vi kommer oss ned, men er veldig usikker. Det nærmer seg 1,5 år siden det var folk det, kjenner jeg har et sterkt behov for å sjekke huset også. Har hatt en nabo innom en gang, hun sa det så greit ut.

Anonymkode: b90c2...247

Fortsetter under...

Vi har ikke hus selv men nær familie og venner har. Vi håper og planlegger for å reise til utlandet til sommeren. Har leid hus og krysser fingrene for at vi får reist 😊😊

Vi har ikke kjøpt feriehus enda, men skulle kjøpe denne sommeren, måtte utsette planene. Har akseptert at vi bare måtte la dette huset gå til noen andre, og tar sikte på å kjøpe hus i 2022 eller 2023, alt avhengig av situasjonen. Kan ikke dere leie inn folk der i Spania til å sjekke huset deres? Det koster jo penger, men er billigere enn å restaurere et hus som er blitt okkupert.

Anonymkode: 40352...569

Vi kommer nok til å reise ned til "hytta" i Tyrkia til sommeren uansett også tar vi eventuelt de 10 dagene med karantene når vi kommer hjem. Reiseforsikringen gjelder fortsatt for bagasje m.m. og foreløpig så tilbyr et selskap i Tyrkia korona-forsikring som dekker inntil 10.000 Euro om man ender opp alvorlig syk på sykehus. 

Anonymkode: 0f961...f05

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi kommer nok til å reise ned til "hytta" i Tyrkia til sommeren uansett også tar vi eventuelt de 10 dagene med karantene når vi kommer hjem. Reiseforsikringen gjelder fortsatt for bagasje m.m. og foreløpig så tilbyr et selskap i Tyrkia korona-forsikring som dekker inntil 10.000 Euro om man ender opp alvorlig syk på sykehus. 

Hva får du av behandling for 10.000 euro?

Anonymkode: 643ff...5c6

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva får du av behandling for 10.000 euro?

10-15 dager på sykehus, resten får man eventuelt dekke selv. 

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

10-15 dager på sykehus, resten får man eventuelt dekke selv. 

Kanskje hvis du får plass på et offentlig sykehus og ikke trenger intensivbehandling, ja.

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje hvis du får plass på et offentlig sykehus og ikke trenger intensivbehandling, ja.

Det spiller ingen rolle, det er faktisk en sjanse jeg er villig til å ta og skjønner ikke at du gidder å bry deg det er jo mine egne penger det er snakk om. Dette er jo kun om man man blir syk og trenger behandling på sykehus. Jeg kommer til å velge dette rett og slett fordi jeg ikke tror jeg orker et helt år til uten sol og varme. 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det spiller ingen rolle, det er faktisk en sjanse jeg er villig til å ta og skjønner ikke at du gidder å bry deg det er jo mine egne penger det er snakk om. Dette er jo kun om man man blir syk og trenger behandling på sykehus. Jeg kommer til å velge dette rett og slett fordi jeg ikke tror jeg orker et helt år til uten sol og varme. 

Det er jo opp tol deg. Jeg ønsker bare at du tar et valg der du vet farene. Du kan ende med total økonomisk ruin, men det er noe du må vurdere selv.

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo opp tol deg. Jeg ønsker bare at du tar et valg der du vet farene. Du kan ende med total økonomisk ruin, men det er noe du må vurdere selv.

Vinterdepresjon kan også gjøre at man ender opp med at man blir langtidssykmeldt eller faller ut av arbeidslivet. Vi har drittklima her i landet, egentlig burde ingen bo i så værhardt land. Men vi tar tran, solarium, "tenker positivt", går på ski og prøver å overleve dette vinterhelvetet og mørket år etter år. For mange er det å dra til steder med sol og varme i et par uker nok til å holde seg over vann resten av året. Uteblir denne muligheten i mange år, vil flere slite. 

Jeg kjenner et par som dro ned til Spania nå i høst. De kjenner ingen der nede så ingen hadde sjekket huset på nesten ett år. De turte ikke å vente mer så reiste ned et par uker og tok karantenen når de kom hjem igjen

Anonymkode: 5c411...83d

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke kjøpt feriehus enda, men skulle kjøpe denne sommeren, måtte utsette planene. Har akseptert at vi bare måtte la dette huset gå til noen andre, og tar sikte på å kjøpe hus i 2022 eller 2023, alt avhengig av situasjonen. Kan ikke dere leie inn folk der i Spania til å sjekke huset deres? Det koster jo penger, men er billigere enn å restaurere et hus som er blitt okkupert.

Bekymrer meg ikke for okkupanter, det er ikke enebolig. Ligger på et spansk område, med flere fastboende. De er ikke interessert i okkupanter i sameiet, så der er de påpasselige😉.

Kjenner jeg savner så det lille krypinnet mitt. Håper virkelig vi får dratt ned til sommeren. Da har vi også anledning til å ta karantenen i etterkant, om vi slipper karantene i Spania. Tiden vil vise.

hi

Anonymkode: b90c2...247

Annonse

• Opprett ny...