Gå til innhold

Kan apoteket nekte å ta imot kontanter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan apotek nekte å ta imot kontanter? Jeg må på apoteket å kjøpe noe som haster men har mistet bankkortet mitt men jeg har kontanter. Kan de nekte meg å bruke kontanter?

Anonymkode: 1b4c5...58d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kravet om å godta kontantar er kraftig utvatna siste åra, men det skulle forundre meg om apoteket nekta.

Om apoteket er opent no kan du vel ringe dit og høyre? 

Anonymkode: d5c55...048

Skrevet

Jeg så noen betale med kontanter på apotek for få dager siden, så det går nok bra.

De sier at man bør betale med kort, men de har ikke rett til å nekte å ta imot kontanter, spesielt ikke når det gjelder medisiner.

Anonymkode: b6ef9...b33

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg så noen betale med kontanter på apotek for få dager siden, så det går nok bra.

De sier at man bør betale med kort, men de har ikke rett til å nekte å ta imot kontanter, spesielt ikke når det gjelder medisiner.

Det er reseptfritt. Men for å ikke smitte andre så må jeg få taki det imorgen,kan ikke vente en hel uke til jeg får det nye bankkortet.

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er reseptfritt. Men for å ikke smitte andre så må jeg få taki det imorgen,kan ikke vente en hel uke til jeg får det nye bankkortet.

For ikke å smitte andre?

De skal ta imot kontanter.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

For ikke å smitte andre?

De skal ta imot kontanter.

Ja men for eksempel med lus eller mark så smitter det andre om barnet ikke begynner fortest mulig på kur.

Det står her at de ikke tar imot kontanter på apoteket,men får snakke med de imorgen.

Skrevet
2 minutter siden, Darwinia skrev:

Alle butikker er PLIKTIG å ta imot kontanter. Om de prøver seg er det bare å sette dem på plass.

Jeg har blitt nektet mange ganger å betale med kontanter,men ikke prøvd på apotek før da.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja men for eksempel med lus eller mark så smitter det andre om barnet ikke begynner fortest mulig på kur.

Det står her at de ikke tar imot kontanter på apoteket,men får snakke med de imorgen.

Åja, slikt tenkte jeg ikke på, men det er jo selvfølgelig, det må tas jo før jo heller :)

Der jeg var tidligere i uken var det en eldre dame som betalte med kontanter, det var apotek 1, de sa til henne at de selvfølgelig tok imot kontanter, selv om de ønsker at flest mulig benytter kort.

Vet det var noen saker i vår, men mener du vil få betale med kontanter nå.

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åja, slikt tenkte jeg ikke på, men det er jo selvfølgelig, det må tas jo før jo heller :)

Der jeg var tidligere i uken var det en eldre dame som betalte med kontanter, det var apotek 1, de sa til henne at de selvfølgelig tok imot kontanter, selv om de ønsker at flest mulig benytter kort.

Vet det var noen saker i vår, men mener du vil få betale med kontanter nå.

Okey prøver det imorgen :)

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan apotek nekte å ta imot kontanter? Jeg må på apoteket å kjøpe noe som haster men har mistet bankkortet mitt men jeg har kontanter. Kan de nekte meg å bruke kontanter?

Nei, de har ikke lov å nekte

Anonymkode: ef3ec...e15

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke apotekkjede er det?

Anonymkode: d5e66...21e

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke apotekkjede er det?

Anonymkode: d5e66...21e

Apotek 1 her jeg bor. Gikk heller på ett annet apotek å ringte på foran å forklarte situasjonen,å fikk da betalt med kontanter :)

• 3 måneder senere...
Skrevet
On 11/16/2020 at 2:54 AM, Anonym bruker said:

Hvis du eller ditt barn har fått hodelus har Linicin produktene som kan starte lusebehandlingen med en gang. Linicin 15 min Solution  kan brukes av alle over 6 måneder - også du som er gravid eller ammer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...