Gå til innhold

Dere som er skeptiske til Covid-19 vaksine på grunn av vaksinen mot svineinfluensa

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo eksempel på idioti. Først blir de nektet å dra med privatfly, så returnerer de til sine respektive klubber - splittet hver for seg og med rutefly. Så samler de nå nødlangslag (altså enda flere folk) som skal kunne spille landskampen. Hull i hodet, hysteri og total mangel på logikk.

Det samme med fedre som nektes adgang til fødestua før fødselen er i "aktiv fase". For det første er det glidende overgang mellom latent og aktiv fase i en fødsel, som vurderes subjektivt av den konkrete jordmoren. For det andre, vil det at far må sitte i bil i timesvis medføre mer smitte - far må spise, må på do, ut og kjøpe mat osv forskjellige plasser, i stedet for å sitte fast på sykehusrommet uten å ha kontakt med andre. 

Anonymkode: 2b337...aa4

Ja og pårørende som må stå på gangen når foreldrene deres dør. For de er tydeligvis mindre smittefarlige når de står på gangen enn inne i rommet. Jeg blir sint, forbanna, lei meg og kvalm av alt dette meningsløse idiotiet. Folk har virkelig mistet sunn fornuft fullstendig!

I tillegg kommer angiveri, brudd på personvern og økt rasisme. Regjeringen står med pekefingeren og klandrer gruppe etter gruppe, og befolkningen henger seg på og skriker og hyler. Fy faen for et jævlig samfunn det er blitt. Og oppi alt dette står hyklerne og hevder at «alle er like mye verdt» og «vi har ingen å miste». 

Anonymkode: 81263...831

Fortsetter under...

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kommer også til å ta den, men det er nok tvilsomt at jeg tar den på barna mine.

Anonymkode: df4f2...5f4

Det er ingen grunn til å vaksinere barn mot covid-19. Det var annerledes med svineinfluensa da barn ble spesielt syke av den, derfor rushet med å vaksinere barn...

Men covid-19 blir de fleste barn ikke syke av, eller de får mild sykdom. 

Anonymkode: 3b12c...43f

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja og pårørende som må stå på gangen når foreldrene deres dør. For de er tydeligvis mindre smittefarlige når de står på gangen enn inne i rommet. Jeg blir sint, forbanna, lei meg og kvalm av alt dette meningsløse idiotiet. Folk har virkelig mistet sunn fornuft fullstendig!

I tillegg kommer angiveri, brudd på personvern og økt rasisme. Regjeringen står med pekefingeren og klandrer gruppe etter gruppe, og befolkningen henger seg på og skriker og hyler. Fy faen for et jævlig samfunn det er blitt. Og oppi alt dette står hyklerne og hevder at «alle er like mye verdt» og «vi har ingen å miste». 

Anonymkode: 81263...831

Jepp. Bare ta denne TikTok-listen i Alta som florerer, med navn på de som antagelig er smittet og oppfordringen om å melde til politiet hvis man ser disse ute på gata. Meldingen i samme kommunen fra privatperson om fest med for mange deltakere, så kommer politiet til rolig fest med tillatt antall deltakere. I kommentarfeltet hyler folk om at det er bedre å melde en gang for mye enn en gang for lite til politiet. Ok, skal jeg nå melde nabotenåringen til politiet fordi han ser dratt og sliten ut, for han røyker sikkert hasj, og langer kanskje også? Anmelde nabogubben for å ha denget kona bare fordi kona har et blåmerke etter et fall på sykkelen? Neida, la oss anmelde hverandre for alt mulig rart hele tiden, blir sikkert koselig samfunn. 

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp. Bare ta denne TikTok-listen i Alta som florerer, med navn på de som antagelig er smittet og oppfordringen om å melde til politiet hvis man ser disse ute på gata. Meldingen i samme kommunen fra privatperson om fest med for mange deltakere, så kommer politiet til rolig fest med tillatt antall deltakere. I kommentarfeltet hyler folk om at det er bedre å melde en gang for mye enn en gang for lite til politiet. Ok, skal jeg nå melde nabotenåringen til politiet fordi han ser dratt og sliten ut, for han røyker sikkert hasj, og langer kanskje også? Anmelde nabogubben for å ha denget kona bare fordi kona har et blåmerke etter et fall på sykkelen? Neida, la oss anmelde hverandre for alt mulig rart hele tiden, blir sikkert koselig samfunn. 

20201116_120053.jpg

Anonymkode: c25c8...4c6

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

20201116_120053.jpg

Nettopp. Den samme gutten som kommunen roste for å ha overholdt reglene og bidratt til smittesporing ved å være detaljert og ærlig med smittesporerne. Det nytter ikke å være ærlig og følge alle reglene, man blir straffet likevel. På grunn av disse jævla nabokjerringene. Men hva vil de da? Kommunen har jo selv oppfordret til angiveri og forkledd det som å "være god nabo". Så mener folk at det ikke er så farlig å bli anmeldt hvis man ikke har noe å skjule. Idioter.

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/alta-kommune-vaer-en-god-nabo-og-meld-fra-til-politiet.0aDMRRJ7S

Er vel en av disse "gode naboene" som har meldt ham til politiet. Og det synes folk er helt greit? At mennesker blir trakassert av nysgjerrige angiverkåte nabokjerringer?

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp. Den samme gutten som kommunen roste for å ha overholdt reglene og bidratt til smittesporing ved å være detaljert og ærlig med smittesporerne. Det nytter ikke å være ærlig og følge alle reglene, man blir straffet likevel. På grunn av disse jævla nabokjerringene. Men hva vil de da? Kommunen har jo selv oppfordret til angiveri og forkledd det som å "være god nabo". Så mener folk at det ikke er så farlig å bli anmeldt hvis man ikke har noe å skjule. Idioter.

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/alta-kommune-vaer-en-god-nabo-og-meld-fra-til-politiet.0aDMRRJ7S

Er vel en av disse "gode naboene" som har meldt ham til politiet. Og det synes folk er helt greit? At mennesker blir trakassert av nysgjerrige angiverkåte nabokjerringer?

Forsto det slik at han hadde vært på et lokalt marked og noen hadde ringt politiet😳 Hadde han levd i 1942 og hatt radio ville han vært skutt på grunn av 'gode naboer' og angivere 

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han ble da ikke straffet. Noen varslet om det detrodde var et karantenebrudd. Politoet djekket det og fant ut at alt var i orden. Ferdig med den saken. Hva skulle være problemet?

Anonymkode: fc0b7...ce8

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han ble da ikke straffet. Noen varslet om det detrodde var et karantenebrudd. Politoet djekket det og fant ut at alt var i orden. Ferdig med den saken. Hva skulle være problemet?

Problemet er at man anmelder folk som ikke har gjort noe galt. Kanskje du liker å bli anmeldt til politiet, de fleste av oss liker det ikke. Disse anmeldelseskåte sladrekjerringene må virkelig roe seg ned. 

Tro gjør man for så vidt i kirka. Hva hindrer vedkommende i å gå bort til mannen og spørre om han var ferdig med isolasjonen? 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er at man anmelder folk som ikke har gjort noe galt. Kanskje du liker å bli anmeldt til politiet, de fleste av oss liker det ikke. Disse anmeldelseskåte sladrekjerringene må virkelig roe seg ned. 

Tro gjør man for så vidt i kirka. Hva hindrer vedkommende i å gå bort til mannen og spørre om han var ferdig med isolasjonen? 

Han ble ikke anmeldt. Politiet ble varslet om et mulig brudd på karsntenebestemmensene. Det er ikke det samme. Hvorfor de ikke spurte ham direkte vet jeg ikke. Det burde de kandkje ha gjort, men vedkomende kan ha hatt en fornuftig grunn.

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han ble ikke anmeldt. Politiet ble varslet om et mulig brudd på karsntenebestemmensene. Det er ikke det samme. Hvorfor de ikke spurte ham direkte vet jeg ikke. Det burde de kandkje ha gjort, men vedkomende kan ha hatt en fornuftig grunn.

Fordi de er meldekåte og konfliktskye. 

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å melde og anmelde er to helt forskjellige ting.

Om noen meldte til politiet fordi de trodde jeg brøt isolasjon så hadde jeg syntes det var supert at noen fulgte med, og jeg hadde selvfølgelig ikke hatt noen problemer med å bli kontaktet av politiet med et slikt spørsmål så lenge jeg kunne forklare misforståelsen, at jeg var ferdig med isolasjon.

Det burde virkelig ikke være et problem å bli kontaktet av politiet av en slik grunn, ikke for voksne personer som er noenlunde stabil, i hvert fall.

Anonymkode: 897e8...eb6

Jeg skal ikke ta vaksinen. Har ikke tenkt å være prøvekanin. Jeg stoler ikke på myndighetene eller legemiddelindustrien. Man kan aldri vite om man får bivirkninger. Kroppen min trenger ikke flere tungmetaller 😊

Anonymkode: 97a31...1cf

Annonse

Hva tenker dere som ikke vil ta vaksinen om forskjellsbehandling i ettertid? Det vil jo etter verdt bli unødvendig for de vaksinerte med reosekarantene, de kan trygt møte andre. Slik jeg ser det vil det være naturlig å bare tillate dem som er vaksinert å komme inn på større arangemanger, reise uten karantene, ta tog uten munnbind, være med på fotballkamp osv. Å nekte barna mine det frie livet en vaksine kan gi er for mrg værre enn å ta sjansen på en vellpøvd og godkjent vaksine. 

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva tenker dere som ikke vil ta vaksinen om forskjellsbehandling i ettertid? Det vil jo etter verdt bli unødvendig for de vaksinerte med reosekarantene, de kan trygt møte andre. Slik jeg ser det vil det være naturlig å bare tillate dem som er vaksinert å komme inn på større arangemanger, reise uten karantene, ta tog uten munnbind, være med på fotballkamp osv. Å nekte barna mine det frie livet en vaksine kan gi er for mrg værre enn å ta sjansen på en vellpøvd og godkjent vaksine. 

Det kommer jo til å tvinge seg fram over hele linja - ikke bare med covid-vaksinen, men hele vaksinasjonsprogrammet. Uvaksinerte bør ikke få gå i barnehage, på skole, delta på idrett, osv osv. Og det kommer.

Anonymkode: 87bbc...aaf

Gud hjelpe meg, så dere syter! Jeg har ikke sett på maken til sutregjeng. Hva med å løfte hodet litt fra deres egen sfære og se hva som skjer rundt i verden?

Det er ikke til å tro at voksne mennesker kan sitte og øse hverandre opp på denne måten. Jeg er sjokkert, folk som dere er farligere enn alle verdens virus til sammen. Makan til uvitende, negative og fullstendig nedsnøa folk.

Skjerp dere, og prøv heller å gjøre noe nytte for dere.  

Anonymkode: c0e39...f38

Akkurat nå, Sommerkroppen 2029 skrev:

Ingen i min kjernefamilie skal ta vaksinen. Vi tok heller ikke svineinfluensa-vaksinen.

Dere satser på å være gratispassasjerer som blir beskyttet av flokkimmuniteten? Sjarmerende. Du får forklare dette til dem som ikke kan ta vaksinen av forskjellige grunner. De er sikkert interessert i å høre begrunnelsen din. 

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere satser på å være gratispassasjerer som blir beskyttet av flokkimmuniteten? Sjarmerende. Du får forklare dette til dem som ikke kan ta vaksinen av forskjellige grunner. De er sikkert interessert i å høre begrunnelsen din. 

Min begrunnelse er at det er vårt eget valg. Det er ingen tvang å ta en influensa-vaksine. Jeg kjenner flere som er blitt alvorlig syke etter svineinfluensa-vaksinen, og som er på vei til en uføretrygd pga bivirkningene av den. Så nei, jeg hopper ikke på en slik vaksine, uavhengig av hva allmennheten og du måtte mene. Jeg tenker både jeg og mine står over en influensa, det har vi gjort før. Jeg er ikke redd for å få corona. Og om vi gjør det, så forholder vi oss fremdeles til de retningslinjene som er satt ifra statlig hold. 

Vaksine er og blir en risiko, handler om å veie ene mot det andre. Er vaksinen eller sykdom størst risiko. 

Etiske konflikter rundt selskapene, de flagger ut testingen til fattige land. Her sitter vi i vesten, hvor vi faktisk har en reell mulighet til å ta valget selv hvorvidt vi vil ta en vaksine eller ikke, og hyler opp om at vaksinen ikke er testet på barn. Vel, hvilke barn skal vi teste på da? Det vil ikke være mulig å utvikle en vaksine som er sikker for barn uten at noen barn blir forsøkskaniner. Men det er kanskje bare våre egne som er viktig å skjerme når det kommer til vaksine? 

Så valget er enkelt. Skal vi ha en vaksine, må vi ta risikoen ved å vaksinere. Hvis ikke må vi bare la naturen gå sin gang og leve med at mange faller fra, får senskader av sykdommen og håpe en ikke trekker det korteste stredet. Det er alternativet. 

Anonymkode: 85842...1ae

• Opprett ny...