Gå til innhold

I Bergen testes man enten i nesa eller i halsen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I Bergen gjøres det for å spare tid, testmateriale og penger. Vet at de på Haukeland putter 4 koronaprøver sammen i den væsken og hvis den da kommer positiv tilbake så tester de alle 4 for å finne ut hvem av prøvene som er positiv, sparer tid og penger 

Anonymkode: f5b8e...415

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

I Bergen gjøres det for å spare tid, testmateriale og penger. Vet at de på Haukeland putter 4 koronaprøver sammen i den væsken og hvis den da kommer positiv tilbake så tester de alle 4 for å finne ut hvem av prøvene som er positiv, sparer tid og penger 

Anonymkode: f5b8e...415

Dette var helt uforståelig... 

Hva mener du? 

Anonymkode: eeed0...f4d

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette var helt uforståelig... 

Hva mener du? 

Det var da veldig enkelt å forstå, sliter du med å lese?

Men jeg synes ikke det høres ut som mer enn rykter. Jeg har ikke hørt om at noen blir tatt inn til ekstra testing fordi en av fire er positiv. 

Anonymkode: ecd7d...303

Annonse

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg synes ikke det høres ut som mer enn rykter. Jeg har ikke hørt om at noen blir tatt inn til ekstra testing fordi en av fire er positiv. 

Nei, jeg sliter ikke med å lese. Hun skriver at de pakker fire tester i samme væske, og hvis den slår ut positivt, tester de alle fire (på nytt?) for å se hvem som er positiv, for å spare tid, testmateriale og penger. For meg høres det ut som bruk av mer tid, ekstra tester og mer penger, å skulle teste folk to ganger? 

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For meg høres det ut som bruk av mer tid, ekstra tester og mer penger, å skulle teste folk to ganger? 

Slik hørtes det ut for meg også. Høres ut som ekstraarbeid 

Anonymkode: 16f72...55b

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg sliter ikke med å lese. Hun skriver at de pakker fire tester i samme væske, og hvis den slår ut positivt, tester de alle fire (på nytt?) for å se hvem som er positiv, for å spare tid, testmateriale og penger. For meg høres det ut som bruk av mer tid, ekstra tester og mer penger, å skulle teste folk to ganger? 

Tja, hvis f.eks. 10 000 personer tester seg, men bare 130 er positive, så ville jo metoden vært ressurssbesparende? 

Bare en liten tilføyelse: Jeg har testet meg to ganger på Bergen legevakt, én i nesen og én i halsen. Én gang har jeg testet meg på dropin i Fyllingsdalen, da i nesen. Én gang har jeg testet meg på Volvat, både i nesen og i halsen. 

Konklusjon: praksis er varierende.

Endret av amandine
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slik hørtes det ut for meg også. Høres ut som ekstraarbeid 

Anonymkode: 16f72...55b

De tester ikke personer flere ganger. De bruker testmaterialet de allerede har. Og det blandes mye mer enn 4 på hver analyse her jeg bor... på den måten får de analysert mye på kort tid. De fleste er jo negative så det sparer myyyye tid 

Anonymkode: 98515...9a9

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor svarer du sånn? Liker du å prøve å få andre til å føle seg dumme?

Annonse

• Opprett ny...