Gå til innhold

Hva er det Kari Jaquesson har sagt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for tips om Instagram.

Jeg har ikke vært gjennom alt, men å legge ut bilde av statsministeren som bruker munnbind helt feil, er jo greit nok synes jeg.

Å referere til legen fra Bergen, er også helt innafor i mitt hode: hun sier jo bare rett ut det veldig mange tenker: dette er fullstendig ute av proposjoner.

Anonymkode: 842f4...bb2

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke vært gjennom alt, men å legge ut bilde av statsministeren som bruker munnbind helt feil, er jo greit nok synes jeg.

Å referere til legen fra Bergen, er også helt innafor i mitt hode: hun sier jo bare rett ut det veldig mange tenker: dette er fullstendig ute av proposjoner.

Velger å legge ved denne, så ikke man sprer hennes egen video, da får man i hvert fall en liten oppdatering rundt vitenskapen i samme slengen. 

Anonymkode: 5397c...918

Annonse

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet, man skal ikke kritisere tiltakene eller trekke i tvil tall, metoder og argumenter. Man skal alltid jatte med, hyle etter full nedstenging og strengere tiltak, helst anmelde alt og alle og overvåke naboer og slekt. Da er man flink gutt/pike og skal ha ros. Alle som stiller spørsmål ved tiltakene er dumme, slemme og teite mordere og egoister, må vite. Ytringsfriheten er død, dessverre.

Anonymkode: 292a4...56d

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet, man skal ikke kritisere tiltakene eller trekke i tvil tall, metoder og argumenter. Man skal alltid jatte med, hyle etter full nedstenging og strengere tiltak, helst anmelde alt og alle og overvåke naboer og slekt. Da er man flink gutt/pike og skal ha ros. Alle som stiller spørsmål ved tiltakene er dumme, slemme og teite mordere og egoister, må vite. Ytringsfriheten er død, dessverre.

Når man er en offentlig profil så har man et særlig ansvar for hvilke tanker man ytrer. Det man sier påvirker mange og når en person som Kari sier det hun gjør så blir det bare veldig veldig feil. 

Kritikk av tiltakene er helt innafor om det kommer fra noen med faglig tyngde og belegg for påstandene sine. Kritikk fra synsere og de som har surfa på nettet er rett og slett ikke interessant. 

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er jo et godt bevis på at ytringsfriheten lever i beste velgående. 

10 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Kritikk av tiltakene er helt innafor om det kommer fra noen med faglig tyngde og belegg for påstandene sine. Kritikk fra synsere og de som har surfa på nettet er rett og slett ikke interessant. 

Nei, det er ikke interessant, men heller ikke ulovlig. 

2 minutter siden, amandine skrev:

Hun er jo et godt bevis på at ytringsfriheten lever i beste velgående. 

Nei, for folk vurderer å anmelde henne og hetser henne offentlig for hennes meninger. Anmelde for hva da egentlig? For å ha ytret sin mening offentlig?

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, for folk vurderer å anmelde henne og hetser henne offentlig for hennes meninger. Anmelde for hva da egentlig? For å ha ytret sin mening offentlig?

Ytringsfrihet betyr ikke frihet fra å bli motsagt eller å få reaksjoner på det man ytrer. 

9 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Ytringsfrihet betyr ikke frihet fra å bli motsagt eller å få reaksjoner på det man ytrer. 

Enig. Men problemet er at ALLE kritiske spørsmål til tiltakene blir møtt med hets, overalt. Det er ikke sunt. 

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Men problemet er at ALLE kritiske spørsmål til tiltakene blir møtt med hets, overalt. Det er ikke sunt. 

Så utrolig enig med deg. Lover og rettigheter er kastet pga et virus som har bittelitt høyere dødelighet enn influensa. Det er faen meg helt sinnsykt. Mediene oppfører seg som mikrofoner for regjeringen og myndighetene som står og spyr ut skremselspropaganda. Ingen spør ett eneste kritisk spørsmål. Når folk på gamlehjem dør er det breaking News og blinkende overskrifter.

Hva faen er det folk har mistet på veien? Det dør mange mennesker på gamlehjem HVER ENESTE DAG. Kan noen på en saklig måte fortelle meg hvorfor det er krise at de dør av akkurat korona?

Jeg blir så jævlig forbanna på myndighetene som kjører økonomien i grus og ødelegger psyken til folk. Senest i går fikk jeg vite om et selvmord, vedkommende hadde fått ødelagt livsverket sitt pga tiltakene. Politikerene burde skamme seg langt inn i helvete for det de driver med!!!

Så utrolig enig med deg. Lover og rettigheter er kastet pga et virus som har bittelitt høyere dødelighet enn influensa. Det er faen meg helt sinnsykt. Mediene oppfører seg som mikrofoner for regjeringen og myndighetene som står og spyr ut skremselspropaganda. Ingen spør ett eneste kritisk spørsmål. Når folk på gamlehjem dør er det breaking News og blinkende overskrifter.

Hva faen er det folk har mistet på veien? Det dør mange mennesker på gamlehjem HVER ENESTE DAG. Kan noen på en saklig måte fortelle meg hvorfor det er krise at de dør av akkurat korona?

Jeg blir så jævlig forbanna på myndighetene som kjører økonomien i grus og ødelegger psyken til folk. Senest i går fikk jeg vite om et selvmord, vedkommende hadde fått ødelagt livsverket sitt pga tiltakene. Politikerene burde skamme seg langt inn i helvete for det de driver med!!!

Jeg kjenner at jeg er veldig nysgjerrig på hva du mener er grunnen til at regjeringer verden over går til disse inngripende tiltakene? Hvis de altså er helt unødvendige? Hvorfor stenger man ned hele land, hvorfor tar man kostnadene ved at folk blir permittert og arbeidsledige? Hvis det bare er tull? Hva er hensikten til verdens ledere, tenker du? Å kjøre verden til helvete for gøy?

Anonymkode: 25a60...565

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bare økonomien, men også barnas tilværelse. Her har kommunen oppfordret at aktiviteten for barn og unge opprettholdes som normalt. 9 av 10 idrettslag valgte å avlyse all aktivitet frem mot jul. Hysteri. Det at barna mister treningene sine og vil sitte alene på rommet foran et skjerm i stedet, bedrer sikkert folkehelsen. Når kommunen tydelig OPPFORDRER til å opprettholde aktivitet for barn og unge, og klubbene legger ned driften i samme øyeblikk, er det hysteri og intet annet. 

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner at jeg er veldig nysgjerrig på hva du mener er grunnen til at regjeringer verden over går til disse inngripende tiltakene? Hvis de altså er helt unødvendige? Hvorfor stenger man ned hele land, hvorfor tar man kostnadene ved at folk blir permittert og arbeidsledige? Hvis det bare er tull? Hva er hensikten til verdens ledere, tenker du? Å kjøre verden til helvete for gøy?

Det ser jo ut at de strenge tiltakene ikke hjelper. For i land med noen av de strengeste tiltakene stiger smitten likevel. Det betyr at det ikke nytter.

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det ser jo ut at de strenge tiltakene ikke hjelper. For i land med noen av de strengeste tiltakene stiger smitten likevel. Det betyr at det ikke nytter.

Men HVORFOR trenger man tiltak? Hvis viruset er så ufarlig som du og noen andre mener? Hvorfor tror du at regjeringen setter i gang tiltak for akkurat dette viruset? Dere må vel ha noen tanker om det, siden dere mener at det overreageres så veldig?

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke oppi hodene deres, så hvordan skal jeg vite det? Jeg er ingen konspirasjonsteoretiker om det er det du insinuerer. Men jeg kan lese tall og fakta, og alle tall og fakta tilsier at det er en enorm overreaksjon. Hvorfor skal vi ofre hele økonomien, enormt antall arbeidsplasser, barna og ungdommene våre, de unge voksne. Og det for et virus som til nå har tatt under 300 liv, og de som dør er over 80% på aldershjem. Det dør over hundre mennesker hver eneste dag i Norge. Enormt mange unge sliter voldsomt psykisk, det er fullstendig undervurdert hvor viktig nærhet er. Helsemyndighetene virker å behandle dette som om vi er maskiner de bare kan styre. 

Jeg har som sagt ingen svar, men heller mot at de enten rett og slett er livredde som så mange andre nordmenn, eller at de egentlig har innsett at de overreagerte, men å innrømme det er jo politisk selvmord. De har tross alt brutt både menneskerettigheter og grunnloven med smittevernloven i hånden. Om det faktisk ikke er hjemmel i smittevernloven til det de gjør.., hva skjer egentlig da?

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke land tenker du på?

Anonymkode: fd871...a7d

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bare økonomien, men også barnas tilværelse. Her har kommunen oppfordret at aktiviteten for barn og unge opprettholdes som normalt. 9 av 10 idrettslag valgte å avlyse all aktivitet frem mot jul. Hysteri. Det at barna mister treningene sine og vil sitte alene på rommet foran et skjerm i stedet, bedrer sikkert folkehelsen. Når kommunen tydelig OPPFORDRER til å opprettholde aktivitet for barn og unge, og klubbene legger ned driften i samme øyeblikk, er det hysteri og intet annet. 

Da får du vel ta ansvar selv? Det er ikke kommunen som tvinger dine barn til å spille fortnite! Det må jo være grenser for ansvarsfraskrivelse.

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du ikke NOE ansvar for dine egne barns liv, altså? I så fall, bør barnevernet kanskje vurdere om du er skikket?

• Opprett ny...