Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #51 Skrevet 13. november 2020 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Men det gjør jo heller ikke du. Man kan ikke bare BESTEMME seg for å glemme eller slutte å føle noe. Noen får det til, andre ikke. Nei, det er ikke dramatisk å mene at det at noen går bak ryggen på deg, er et bedrag. Anonymkode: 518ce...403 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig, skulle akkurat til å skrive det samme - følelser er ikke en knapp man kan skru av og på. Eksmannen min var så vidt jeg vet ikke fysisk utro, men økonomisk; det viste seg at han hadde spillegjeld, kredittkortgjeld, forbrukslån, you name it, alt bak min rygg, og det hadde stått på i årevis. Jeg valgte å tilgi og gå videre, brukte all arven min i et fåfengt forsøk på å rydde opp i hans gjeld, hørte på hans gråt og anger og prøvde å legge det bak meg. Men det viste seg at jeg ikke kunne. Jeg VILLE stole på ham, jeg VALGTE å legge det bak meg, jeg tilga og så fremover og gjorde alt jeg kunne. Men jeg klarte det ikke. Følelsen av å ha blitt løyet for om noe så viktig av den som liksom skulle stå meg nærest her i verden, var altfor tøff. Vi er skilt nå, fordi jeg ikke kunne bygge opp tillit til ham igjen. Det gikk ikke. Alt er ikke viljestyrt. Anonymkode: 4f337...5d0 Man får det ikke til uten at begge er med på det. Fellesnevneren for dere to er jo at mannen selv ikke bidro i prosessen. Å tilgi en som angrer, reparerer og bygger opp er fint mulig. Å tilgi en som ikke bryr seg er jo dødfødt. Anonymkode: b1582...fa8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #52 Skrevet 13. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Man får det ikke til uten at begge er med på det. Fellesnevneren for dere to er jo at mannen selv ikke bidro i prosessen. Å tilgi en som angrer, reparerer og bygger opp er fint mulig. Å tilgi en som ikke bryr seg er jo dødfødt. Anonymkode: b1582...fa8 Problemet er at følelser ikke går an å skru av og på. Man kan ikke bestemme seg at NÅ skal jeg slutte å føle sinne, sorg, irritasjon osv. Man kan smile og prøve å tenke positivt, men man kan ikke bli kvitt en følelse ved å rasjonalisere den bort. Anonymkode: 518ce...403
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #53 Skrevet 13. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Problemet er at følelser ikke går an å skru av og på. Man kan ikke bestemme seg at NÅ skal jeg slutte å føle sinne, sorg, irritasjon osv. Man kan smile og prøve å tenke positivt, men man kan ikke bli kvitt en følelse ved å rasjonalisere den bort. Anonymkode: 518ce...403 Nei, det er det vel ingen som seriøst foreslår heller? Men det ville jo ha løst alle verdens problemer... Anonymkode: b1582...fa8
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #54 Skrevet 13. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Man får det ikke til uten at begge er med på det. Fellesnevneren for dere to er jo at mannen selv ikke bidro i prosessen. Å tilgi en som angrer, reparerer og bygger opp er fint mulig. Å tilgi en som ikke bryr seg er jo dødfødt. Anonymkode: b1582...fa8 Jo, eksmannen min var absolutt med på det, han la seg flat og angret og gjorde alt han kunne for at jeg skulle få tillit til ham igjen. Problemet var at jeg etter to år forstod at det ikke gikk, samme hvor mye vi begge jobbet for det. Og å leve resten av livet med en mann jeg ikke stoler på, hvor jeg fortsatte å føle meg utrygg og lurt, uansett hva jeg sa til meg selv, var ikke aktuelt. Anonymkode: 4f337...5d0
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #55 Skrevet 13. november 2020 Du er sint helt til du bestemmer deg for å la være. Anonymkode: 580af...c58
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #56 Skrevet 13. november 2020 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det vet da ikke DU noe om. Anonymkode: b1582...fa8 Hun vet alt om alt, fordi hun har opplevd alt. Og det er kun hennes opplevelser, følelser og meninger som er riktige. I alle saker. Anonymkode: 270c2...a4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå