Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #26 Del Skrevet 12. november 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan politiet gi bot for at noen gir klem? Anonymkode: ee125...0f0 Det skrev jeg ikke. Men det at politiet en periode var tilstede før/etter bønn hjalp tydeligvis, for nå holder de avstand. Skal jeg gjette har nok kommunelegen her også vært inne i bildet. Anonymkode: 28791...683 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149426702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #27 Del Skrevet 12. november 2020 On 11/11/2020 at 12:12 AM, Anonym bruker said: Så på nyhetene på tv2 at 40 prosent av smitten stammer fra folk med innvandrerbakgrunn. Akkurat nå er polakker som er den størst gruppen fulgt av somaliere, pakistanere og irakere. Når de så intervjuer flere så skylder de på at der besøker hverandre, er veldig fysiske med hverandre og at det er myndighetene sin feil som ikke har informert. Hallo? Hvilken ræv har man hatt hodet oppi om man ikke har fått med seg at det er en pandemi i verden? Hvor er dugnaden? Nei den får etnisk norske på Smøla stå for.... For her på Stovner skal det være store bryllup, samlinger i moskeen eller hjemme. Her i Oslo må utesteder stenge og kanskje aldri åpne igjen, men moskeer skal være åpen. Man kunne tydeligvis ha gjort det motsatt og enda unngått smitteøking, men da er man rasistisk. Jeg er dritt lei og lei når så mange nye landsmenn gir fullstendig blaffen. Jeg vet mange bare sier: Inshalla - om Gud vil. Anonymkode: 837cb...5a6 Ikke overraskende det. De fleste av de driter jo i smittevernsreglene Anonymkode: 54117...902 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149426719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #28 Del Skrevet 12. november 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Her står det hvorfor: https://filternyheter.no/ma-velge-mellom-munnbind-og-mat/?fbclid=IwAR33_MP4rUWRNzWWtscdDHT_WWX3B06W6nw6puYWUn8aJt7zRvmZm3FwVvE Anonymkode: 5c2ad...5ac Men det som står her viser jo virkelig at integreringen har feilet. Så lenge det f.eks. kan bo 400 somaliere i en klynge på Stovner så trenger de ikke å lære seg norsk. De velger å følge de samme regalene som de flyktet fra. Så da burde man begynne å spre de, både utover i landet og i Oslo. Målet og kravet etter dette må være at de som ønsker å forbli i landet får f.eks. 2-3 år på å lære seg språket uansett, lære seg kulturen og komme seg i jobb. Det er jo helt tullete at man skal måtte bruke google translate på et sykehus når en person har oppholdt seg minst et år i landet. Anonymkode: 837cb...5a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149426848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #29 Del Skrevet 12. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det som står her viser jo virkelig at integreringen har feilet. Så lenge det f.eks. kan bo 400 somaliere i en klynge på Stovner så trenger de ikke å lære seg norsk. De velger å følge de samme regalene som de flyktet fra. Så da burde man begynne å spre de, både utover i landet og i Oslo. Målet og kravet etter dette må være at de som ønsker å forbli i landet får f.eks. 2-3 år på å lære seg språket uansett, lære seg kulturen og komme seg i jobb. Det er jo helt tullete at man skal måtte bruke google translate på et sykehus når en person har oppholdt seg minst et år i landet. Anonymkode: 837cb...5a6 Hvor mange nordmenn som bor i Spania har lært seg spansk på 2-3 år? For mange som ikke har ordentlig skolegang blir dette for knapp tid. Jeg har selv lært norsk på 6 måneder. Men jeg hadde både påbegynt høyere utdanning i hjemlandet, skyhøye karakterer fra videregående og anlegg for å lære fremmedspråk fort. De aller fleste trenger mye lenger tid, og det avhenger også av hvor godt tilbud de har i kommunen. Hvis man har sporadiske norskkurs med dårlige lærere, vil det gå saktere enn der kursene er gode, regelmessige, og med erfarne og gode lærere. Man stiller med andre ord ulikt også der. Når det gjelder å "spre" somaliere og andre grupper utlendinger - dette kan dessverre bidra til ensomhet. For mange nordmenn vil ikke ha utlendinger, særlig muslimer, i sin omgangskrets, slik at man blir sittende alene - ikke noe særlig for trivselen for de som blir ensomme. Anonymkode: ee125...0f0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149426852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #30 Del Skrevet 12. november 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor mange nordmenn som bor i Spania har lært seg spansk på 2-3 år? For mange som ikke har ordentlig skolegang blir dette for knapp tid. Jeg har selv lært norsk på 6 måneder. Men jeg hadde både påbegynt høyere utdanning i hjemlandet, skyhøye karakterer fra videregående og anlegg for å lære fremmedspråk fort. De aller fleste trenger mye lenger tid, og det avhenger også av hvor godt tilbud de har i kommunen. Hvis man har sporadiske norskkurs med dårlige lærere, vil det gå saktere enn der kursene er gode, regelmessige, og med erfarne og gode lærere. Man stiller med andre ord ulikt også der. Når det gjelder å "spre" somaliere og andre grupper utlendinger - dette kan dessverre bidra til ensomhet. For mange nordmenn vil ikke ha utlendinger, særlig muslimer, i sin omgangskrets, slik at man blir sittende alene - ikke noe særlig for trivselen for de som blir ensomme. Anonymkode: ee125...0f0 Når det gjelder ensomhet så er jeg ikke så sikker på om du har rett. Har en god venn som er somalier og han ble plassert i Nord-Norge når han kom til landet og som han sier så var det helt perfekt. Han ble kjent med folk som bodde der, snakker norsk med dialekt fra Nord-Norge og er godt integrert i samfunnet. De som f.eks. små bygder på Vestlandet opplevde at folk kom med mat på døren til de når de kom og mange av de fikk jobb ganske fort. Så jeg tror du undervurderer utkants-Norge. Jeg har selv bodd 3 år i et land hvor de snakket veldig lite engelsk og klarer fint å gjør meg forstått på det språket. Sønnen min skrev og snakket språket flytende etter 6 måneder. Nå fikk vi ikke støtte i det landet eller fra Norge for å lære oss språket, det måtte jeg betale for selv. Når det gjelder nordmenn i Spania så må jeg si at jeg synes norske skoler er helt idiotisk, man hører jo om barn som har bodd der lenge og ikke skjønner spansk i det hele tatt. Når det gjelder pensjonistene der så er jeg enig i at de burde lære seg et minimum, men igjen det blir ikke helt det samme, de flytter ikke til Spania og får støtte fra Spania, de tar med seg pensjonen sin fra Norge og bruker den der. Anonymkode: 837cb...5a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149426870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #31 Del Skrevet 12. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når det gjelder ensomhet så er jeg ikke så sikker på om du har rett. Har en god venn som er somalier og han ble plassert i Nord-Norge når han kom til landet og som han sier så var det helt perfekt. Han ble kjent med folk som bodde der, snakker norsk med dialekt fra Nord-Norge og er godt integrert i samfunnet. De som f.eks. små bygder på Vestlandet opplevde at folk kom med mat på døren til de når de kom og mange av de fikk jobb ganske fort. Så jeg tror du undervurderer utkants-Norge. Jeg har selv bodd 3 år i et land hvor de snakket veldig lite engelsk og klarer fint å gjør meg forstått på det språket. Sønnen min skrev og snakket språket flytende etter 6 måneder. Nå fikk vi ikke støtte i det landet eller fra Norge for å lære oss språket, det måtte jeg betale for selv. Når det gjelder nordmenn i Spania så må jeg si at jeg synes norske skoler er helt idiotisk, man hører jo om barn som har bodd der lenge og ikke skjønner spansk i det hele tatt. Når det gjelder pensjonistene der så er jeg enig i at de burde lære seg et minimum, men igjen det blir ikke helt det samme, de flytter ikke til Spania og får støtte fra Spania, de tar med seg pensjonen sin fra Norge og bruker den der. Anonymkode: 837cb...5a6 Men det er jo det som er paradokset - mange av de samme som hyler om de fæle innvandrere som ikke gidder å lære norsk, ønsker ikke å lære seg språket i landet der de har feriehus eller der de er bosatt, enten hele vinteren, eller hele året. De krever norsktalende personell på butikker, hotell, strandkafeer og lignende, de sender barna på norske skoler, de går i 17. mai-tog, de omgås kun nordmenn. Er ikke det akkurat det samme de klager på her i Norge? At utlendinger gjør det? Da kaster man stein i glasshus, rett og slett. Det er jo ganske naturlig å søke seg til mennesker med lik kultur, språk, livssyn, religion, tradisjoner. Jeg har opplevd begge deler som utlending - både hjertevarme og total avvisning og krav om assimilering. Blant annet fikk jeg spørsmål om hvorfor i all verden jeg lærer barna mine mitt språk, vi har vel ingen planer om å flytte til mitt hjemland? Fikk også råd til å bytte ut mitt fornavn med den norske versjonen av det, slik at det blir "lettere for meg å fungere i det norske samfunnet". Siden jeg snakker norsk uten aksent, ville et norsk fornavn gjøre at folk trodde jeg var norsk. Selv om jeg har ingen ønske eller ambisjoner om å bli norsk, jeg ønsker å bevare min kultur så lenge dette ikke kolliderer med norske lover, regler og verdier. Jeg har bodd i Norge i snart 20 år, snakker norsk stort sett hele dagen, med unntak fra telefonsamtaler med mine foreldre. Men jeg savner sånn å snakke mitt eget språk, spise maten jeg er vant med fra hjemlandet, ha tradisjoner sammen med noen. Jeg har startet to tradisjoner her jeg bor, og fikk en del folk med på det - veldig koselig, men mye jobb å få det til og få folk med. Anonymkode: ee125...0f0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149426875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #32 Del Skrevet 12. november 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Men det er jo det som er paradokset - mange av de samme som hyler om de fæle innvandrere som ikke gidder å lære norsk, ønsker ikke å lære seg språket i landet der de har feriehus eller der de er bosatt, enten hele vinteren, eller hele året. De krever norsktalende personell på butikker, hotell, strandkafeer og lignende, de sender barna på norske skoler, de går i 17. mai-tog, de omgås kun nordmenn. Er ikke det akkurat det samme de klager på her i Norge? At utlendinger gjør det? Da kaster man stein i glasshus, rett og slett. Det er jo ganske naturlig å søke seg til mennesker med lik kultur, språk, livssyn, religion, tradisjoner. Jeg har opplevd begge deler som utlending - både hjertevarme og total avvisning og krav om assimilering. Blant annet fikk jeg spørsmål om hvorfor i all verden jeg lærer barna mine mitt språk, vi har vel ingen planer om å flytte til mitt hjemland? Fikk også råd til å bytte ut mitt fornavn med den norske versjonen av det, slik at det blir "lettere for meg å fungere i det norske samfunnet". Siden jeg snakker norsk uten aksent, ville et norsk fornavn gjøre at folk trodde jeg var norsk. Selv om jeg har ingen ønske eller ambisjoner om å bli norsk, jeg ønsker å bevare min kultur så lenge dette ikke kolliderer med norske lover, regler og verdier. Jeg har bodd i Norge i snart 20 år, snakker norsk stort sett hele dagen, med unntak fra telefonsamtaler med mine foreldre. Men jeg savner sånn å snakke mitt eget språk, spise maten jeg er vant med fra hjemlandet, ha tradisjoner sammen med noen. Jeg har startet to tradisjoner her jeg bor, og fikk en del folk med på det - veldig koselig, men mye jobb å få det til og få folk med. Anonymkode: ee125...0f0 Forskjellen er som jeg skrev: De som flytter fra Norge til f.eks. Spania får ikke støtte av Spanske myndigheter. De får ikke betalt bolig i Spania, de får ikke trygd i Spania, de tar med seg penger fra Norge til Spania. At nordmenn der nede synes det er sjarmerende med en spanjol som sier fiskeboller får de ta på sin kappe. Jeg synes at alle som flytter til et annet land bør lære seg kulturen og i det minste litt av språket. Hadde Spania betalt trygd til de som flytter dit burde de ha krevd at de lærte seg språket og kom seg i jobb. Jeg ser ikke behovet for å bytte navn, jeg ble fortalt det samme når vi bodde i et annet land siden min sønns navn var det samme ordet som "krise", men det rådet valgte vi ikke å følge. Nå i ettertid så ler jeg bare av det ettersom jeg lærte språket og forsto at noen het: "Himmel", "Delfin", "Sky" osv. Men det at du har vært flink betyr ikke at alle har vært det eller er det. Man trenger ikke å gå i lusekofte og ha sekk på ryggen, men man må kunne forlange at man følger såpass med at man får med seg nå etter 8 måneder at vi lever i en pandemi og det som hjelper mest er å holde avstand. Anonymkode: 837cb...5a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149427071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #33 Del Skrevet 13. november 2020 På 11.11.2020 den 8.57, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig er det en utfordring med å bo trangt og overholde smittevern. Hvis man bor sammen med søsken og foreldre, så har man selv barn, hvordan skal man holde små barn borte fra besteforeldre og onkler/tanter som bor i samme hus? Har man samme bad og do, er det begrenset hvor mye man får vasket dette i løpet av en dag. Det samme med spising rundt samme bord, matlaging osv. Jeg er selv 100 % utlending og blir provosert av det du skriver. Anonymkode: ee125...0f0 Istedefor å bli provosert kan du bruke irritasjonen din til å bedrive opplæring av utlendingene slik at de ikke blir overrepresentert på korona statistikken. Anonymkode: d9e0b...a2e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149427611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #34 Del Skrevet 13. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Istedefor å bli provosert kan du bruke irritasjonen din til å bedrive opplæring av utlendingene slik at de ikke blir overrepresentert på korona statistikken. Anonymkode: d9e0b...a2e Hvorfor skal hun det? Hun blir provosert av ditt utsagn. Da er det mer naturlig å drive opplæring av deg. Hvis du blir provosert av at utlendingee er overrepresentert på statisikken bør jo heller du bruke kreftene dine på opplæring hvis det ercdrtvduvtror vil hjelpe. Anonymkode: b31c3...a6a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149427639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #35 Del Skrevet 13. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal hun det? Hun blir provosert av ditt utsagn. Da er det mer naturlig å drive opplæring av deg. Hvis du blir provosert av at utlendingee er overrepresentert på statisikken bør jo heller du bruke kreftene dine på opplæring hvis det ercdrtvduvtror vil hjelpe. Anonymkode: b31c3...a6a Utlendinger er i ferd med å bli en større plage enn vanlig og da bør dere virkelig heller prøve å få deres egne på kjøl. Anonymkode: b64c0...7bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149427739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #36 Del Skrevet 13. november 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Utlendinger er i ferd med å bli en større plage enn vanlig og da bør dere virkelig heller prøve å få deres egne på kjøl. Anonymkode: b64c0...7bf Våre egne? Hahahahaha. Seriøst. Jeg er for eksempel fra Ukraina. Godt integrert, snakker flytende norsk, har aldri mottatt en eneste krone i støtte som utlending på de 20 årene jeg har bodd her. Vet du om mange fra Ukraina i Norge som trenger å komme "på rett kjøl"? Hvis du mener at det er mest folk fra andre land som må gjøre det, hvorfor skal det være mitt ansvar? Jeg skal da ikke ha ansvar for å undervise for eksempel somaliere, vietnamesere eller syrere. Anonymkode: ee125...0f0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149427741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #37 Del Skrevet 13. november 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Utlendinger er i ferd med å bli en større plage enn vanlig og da bør dere virkelig heller prøve å få deres egne på kjøl. Anonymkode: b64c0...7bf Selv er jeg omtrent så norsk som detvgår an å bli, men masser av forfedrecfra andre land som alle andre, men mannen min er utlending. Han har hatt hjemmekontor siden mars og bidrar med over 3 millioner i skatt i år. Han er tysk og drt finnes sikkert tyskere som har vært hjemme på sommerferie ol, men jeg vet ikke helt hvordan han skulle gripe det an for å få noen "på rett kjøl". Deromot har jeg en mor på over 70. Hun og hennes venninner er håpløse på smittevern. Der slurves det med både håndvask, munnbindbruk, avstand og anrall de møter. Jeg klarer ikke å få gjort noe med dem heller. Anonymkode: b31c3...a6a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149427748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #38 Del Skrevet 13. november 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal hun det? Hun blir provosert av ditt utsagn. Da er det mer naturlig å drive opplæring av deg. Hvis du blir provosert av at utlendingee er overrepresentert på statisikken bør jo heller du bruke kreftene dine på opplæring hvis det ercdrtvduvtror vil hjelpe. Anonymkode: b31c3...a6a Nå har ikke jeg svart før i tråden så hun kan umulig ha blitt provosert av mine ikke eksisterende utsagn. Men så lenge det er utlendinger som er overrepresentert på smittestatistikken så bør folk bruke energien sin på å hjelpe omgivelsene sine med å få kunnskap rundt smittereduserende tiltak. Det er ikke slik at vi som holder sosial distanse, er hjemme, deltar ikke i festligheter, eller ikke besøker/har besøk av venner og familie gjør dette fordi vi har lyst. Det her er for mange kjempekrevende, og ikke minst demotiverende da spesielle grupper i samfunnet ikke følger påbud og regler. Hadde det vært nordmenn som var overrepresentert hadde problemstillingen vært akkurat den samme, og nordmenn måtte tilegne seg mer kunnskap og endre adferden sin. Anonymkode: d9e0b...a2e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149427750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #39 Del Skrevet 13. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nå har ikke jeg svart før i tråden så hun kan umulig ha blitt provosert av mine ikke eksisterende utsagn. Men så lenge det er utlendinger som er overrepresentert på smittestatistikken så bør folk bruke energien sin på å hjelpe omgivelsene sine med å få kunnskap rundt smittereduserende tiltak. Det er ikke slik at vi som holder sosial distanse, er hjemme, deltar ikke i festligheter, eller ikke besøker/har besøk av venner og familie gjør dette fordi vi har lyst. Det her er for mange kjempekrevende, og ikke minst demotiverende da spesielle grupper i samfunnet ikke følger påbud og regler. Hadde det vært nordmenn som var overrepresentert hadde problemstillingen vært akkurat den samme, og nordmenn måtte tilegne seg mer kunnskap og endre adferden sin. Anonymkode: d9e0b...a2e Men utlendinger fra MITT hjemland er ikke overrepresentert. Hvordan skal jeg etter ditt syn veilede utlendinger som kommer fra andre land og snakker et språk som jeg verken snakker eller forstår? Hva er din løsning på hvordan JEG kan få utlendinger fra andre land på rett kjøl? Skal du lære meg arabisk, urdu, tamilsk eller andre språk jeg trenger for å nå frem? Anonymkode: ee125...0f0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149427752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #40 Del Skrevet 13. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå har ikke jeg svart før i tråden så hun kan umulig ha blitt provosert av mine ikke eksisterende utsagn. Men så lenge det er utlendinger som er overrepresentert på smittestatistikken så bør folk bruke energien sin på å hjelpe omgivelsene sine med å få kunnskap rundt smittereduserende tiltak. Det er ikke slik at vi som holder sosial distanse, er hjemme, deltar ikke i festligheter, eller ikke besøker/har besøk av venner og familie gjør dette fordi vi har lyst. Det her er for mange kjempekrevende, og ikke minst demotiverende da spesielle grupper i samfunnet ikke følger påbud og regler. Hadde det vært nordmenn som var overrepresentert hadde problemstillingen vært akkurat den samme, og nordmenn måtte tilegne seg mer kunnskap og endre adferden sin. Anonymkode: d9e0b...a2e For øvrig er det utbrudd i kommunen jeg bor nå. Utbruddet er knyttet til fest i ungdomsmiljøet. Med utelukkende norsk ungdom. Skal du komme hit til oss og få de norske ungdommene på rett kjøl, slik at de slutter å feste midt i pandemien? Jeg har selv en ungdom som faktisk slapp karantenen fordi han verken fester eller deltar i store samlinger. Han tar heller ikke skolebussen. Jeg tar ansvar for min egen familie, men jeg kan ikke ta ansvar for alle utlendinger i Norge. Anonymkode: ee125...0f0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149427753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #41 Del Skrevet 13. november 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: For øvrig er det utbrudd i kommunen jeg bor nå. Utbruddet er knyttet til fest i ungdomsmiljøet. Med utelukkende norsk ungdom. Skal du komme hit til oss og få de norske ungdommene på rett kjøl, slik at de slutter å feste midt i pandemien? Jeg har selv en ungdom som faktisk slapp karantenen fordi han verken fester eller deltar i store samlinger. Han tar heller ikke skolebussen. Jeg tar ansvar for min egen familie, men jeg kan ikke ta ansvar for alle utlendinger i Norge. Anonymkode: ee125...0f0 Du gjør ikke inntrykket av innvandrere noen tjeneste med holdningen din, altså. Anonymkode: b64c0...7bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149427773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #42 Del Skrevet 13. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du gjør ikke inntrykket av innvandrere noen tjeneste med holdningen din, altså. Anonymkode: b64c0...7bf Hvilken holdning da? Anonymkode: ee125...0f0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149427775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #43 Del Skrevet 13. november 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Men utlendinger fra MITT hjemland er ikke overrepresentert. Hvordan skal jeg etter ditt syn veilede utlendinger som kommer fra andre land og snakker et språk som jeg verken snakker eller forstår? Hva er din løsning på hvordan JEG kan få utlendinger fra andre land på rett kjøl? Skal du lære meg arabisk, urdu, tamilsk eller andre språk jeg trenger for å nå frem? Anonymkode: ee125...0f0 Men da gjelder da ikke dette deg så jeg forstår ikke hvorfor du fyrer deg opp. Tror du ikke folk i Ukraina hadde reagert om de så bilder inne fra en moske hvor de satt som sild i tønne nå under pandemien mens alle andre i Ukraina var pålagt å holde avstand? Eller holdt store bryllup med over 200 personer mens de fra Ukraina kun fikk invitere 50? Hvorfor er det bare ungdommer som får høre det av myndighetene? Jeg så at Erna var ute i dag igjen og ba ungdommer om å skjerpe seg, men det er ikke lov å si til nye landsmenn som er overrepresentert med smitte for da er det rasistisk. Hva om hun kunne ha sagt: Nå må dere lever tette på det somaliske, iranske og pakistanske miljøet hjelpe hverandre for å få ned smitten. Jeg kjenner en del nordmenn som bor i andre land og de følger da reglene som er i det landet de bor i. De har egne Facebook-grupper hvor de poster dagens regler m.m. Anonymkode: 837cb...5a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149427972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. november 2020 #44 Del Skrevet 15. november 2020 På 11.11.2020 den 1.39, Anonym bruker skrev: Det må være veldig greit å alltid kunne skylde på utlendingene(muslimene) alt er deres feil ikke sant.. Hvem dro smitten inn i landet? Joda, det var alle disse rike, hvite nordmennene som dro på skiferie til Østerrike. Hvis du skal fordele skyld så kan du begynne der Anonymkode: 1a27d...f64 Eller vi kan gjøre som Erna, skylde på tenåringene i stedet. Anonymkode: 3de55...357 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149429012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. november 2020 #45 Del Skrevet 15. november 2020 På 11.11.2020 den 2.30, Anonym bruker skrev: Fra I sommer har vi jo sett igjen og igjen at det dessverre er en del muslimer som har droppet det norske myndigheter sa fordi det ikke passet de. Hvor vanskelig ville det være for en imam og forklare reglene som gjelder nå? Og oppfordre til bønn hjemme, ha små bryllup og holde avstand? Anonymkode: 837cb...5a6 Rumenerne som hadde bønnemøter i Lyngdal er kristne. Just saying. Anonymkode: 5c2ad...5ac Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149429170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. november 2020 #46 Del Skrevet 15. november 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Rumenerne som hadde bønnemøter i Lyngdal er kristne. Just saying. Anonymkode: 5c2ad...5ac Jepp. Utlendinger. Som tydeligvis da ikke E noen vits i å ha her side de ikke funker. Som de fleste andre utlendinger. Inkl vår egen over her. Anonymkode: b64c0...7bf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149429198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. november 2020 #47 Del Skrevet 15. november 2020 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jepp. Utlendinger. Som tydeligvis da ikke E noen vits i å ha her side de ikke funker. Som de fleste andre utlendinger. Inkl vår egen over her. Anonymkode: b64c0...7bf Ok, så jeg funker ikke altså? Som har en norsk mastergrad, norsk jobb, betaler skatt til norske myndigheter, har norske barn, deltar i norske dugnader i idrettslag og lignende, har norske venner. Jeg fungerer altså ikke og må sendes tilbake til hjemlandet der jeg ikke har vært på 10 år. Skal du overta mine norske barn da, siden de ikke kan bare bosette seg i Ukraina hvis jeg dra tilbake? Anonymkode: ee125...0f0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149429215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. november 2020 #48 Del Skrevet 15. november 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Eller vi kan gjøre som Erna, skylde på tenåringene i stedet. Anonymkode: 3de55...357 Helt enig! Noen hadde fest i helgen, politiet møtte opp og flere fikk 10. 000 i bot og ja det er greit for de bryter jo smittevernsreglene. Så har noen somaliere hatt samling etter en begravelse hvor over 80 personer var samlet, her var det også brudd på smittevernsreglene og hvorfor får ikke de også bot? Hadde alle der også fått 10.000 i bot så skal jeg love dere at reglene hadde spredd seg utrolig fort. Men nei, de skal vi synes synd i som ikke forstår eller giddet å følge reglene vi andre må følge. Anonymkode: 837cb...5a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144410443-mest-smitte-blandt-de-med-innvandrerbakgrunn/page/2/#findComment-149429615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg