Gå til innhold

Noen som har nytt laminatgulv i stua?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha nytt gulv. Har sett litt på såkalt moderne høytrykkslaminat fra Berry alloc eller tilsvarende fra Pergo. Synes det er en del stilig å velge i, prisene er bra og ikke minst er det mye mer slitesterkt og sikret mot riper enn parkett. Mannen er mer skeptisk og vil ha parkett. Inntrykket er jo også at laminat er kaldt og hardt, men selgeren i butikken sier at forskjellen ikke er så stor lenger og anbefaler faktisk laminat til barnefamilier og de som har hund, selv om de ville tjent mer på å selge dyrere parkett. Noen som har erfaring med relativt ny laminat i stua? Er du fornøyd eller angrer du på at det ikke ble parkett? Er det kaldt eller har du varme i gulvet? Hvilken type? Alle tanker og erfaringer mottas med takk. 

Anonymkode: 2c4a2...233

Skrevet

Vi har akkurat lagt berry alloc i stua og på kjøkkenet. Så langt veldig fornøyd 😊 Vi har varmefolie, men har den ikke på så høy temperatur. Men om vi drar på litt varme blir det kjempe varmt på gulvet. 

Vi har ikke fått noen riper i gulvet ennå, selv om unga har mistet en god del ting i gulvet. Vi har også skjøvet møbler på gulvet der vi ikke har fått til å løfte de helt opp fra gulvet. Typ kjøleskap osv. Ikke blitt ett snev av riper. Har flydd med lupe omtrent for jeg har vært redd for riper i det nye gulvet😅 Men jeg har senket skuldrene og bruker gulvet som vanlig uten noen videre tanker på riper. Mener det er ganske god garanti på gulvet også.

Anonymkode: 74507...405

Skrevet

Vi valgte laminatgulv i nye huset vi kjøpte for 2 år siden. Da kunne vi velge enstavs i hele huset uten at det kostet skjorten.

Vi valgte pergo. Jeg synes at det føles annerledes enn parkett. Så ikke helt fornøyd, men det er utrolig deilig å ikke være så «redd» for gulvet. Ungene drar leker og møbler over gulvet. Så på den måten er det greit, å ikke måtte være så redd for noe vi går på. Men det føles litt kjipere, kjennes litt mer «plastikk» ut. 

Jeg har kjent på berry aloc, det kjennes litt fastere ut og litt mer likt kanskje som parkett. Det er fordeler og ulemper med alt;)

Anonymkode: bbb93...750

Skrevet

Vi har laminat og jeg er veldig fornøyd! Har riktignok hatt det i fem år, men kan ikke se en ripe. Berry alloc m/livstidsgaranti i private hjem. Husker ikke hva den delen av serien heter, dessverre. 

Men.. Dere MÅ ha varme under gulvet. Laminat er kaldt! Vi har IKKE lagt varme på soverommene, og det angrer jeg på. Selv om jeg liker det kaldt i luften, vil jeg ikke ha kalde føtter.. 

Skrevet

Har laminat, ikke en eneste ripe etter 4 år, parketten var jeg alltid redd for. Jeg går ikke barbeint inne så om det føles kaldt kjenner jeg ikke.

Anonymkode: 6b936...685

Skrevet

Har laminat. Barryalloc. Kjempefornøyd. Har varmefolie i gulvet da 👌😊

Anonymkode: 67c67...875

Skrevet

Vi har berry alloc høytrykkslaminat fra grand avenue serien i hele huset.  (minus gang, vaskerom og badene). Kjempefornøyd. Ingen riper på tross av dyr og stor barneflokk. Vi har ikke gulvvarme, kun varmepumpe. Jeg går likevel barbent hele året, og har aldri tenkt over at gulvet er hardt eller kaldt. 

Vi hadde eldre, gulnet eikeparkett før. Med små vannskader ved vask og oppvaskmaskin på kjøkkenet, og fra snø og våte sko innenfor inngangsdøra. Riper og hakk flere steder. Jeg ville ikke hatt et slikt gulv igjen, som ikke tåler livet vårt uten å bli skadet og ødelagt. 

Anonymkode: def87...a6e

Skrevet

Har vannbåren varme i alle rom og er superfornøyd med laminat på barnestue og soverom. Angrer bittert at vi valgte parkett i hovedstua og kjøkkenet. Det blir riper og merker av ALT og uansett hva du gjør så blir det bare stygt i motsetning til laminaten. 
hadde jeg valgt igjen hadde det blitt laminat. Mye billigere og mye bedre kvalitet!

Anonymkode: f8598...46c

Skrevet

Hadde aldri lagt parkett. Det er noe dritt. Blir stygt uansett hvor flink man er. 

har berry Alloc knall fornøyd

Anonymkode: 02301...b65

Skrevet

Lagt laminat med varme under. Ikke en ripe på 4 år. Sååå deilig å ikke tenke på skader når ungene mister ting i gulvet eller løper inn med sko i et uoppmerksomt øyeblikk :) men det har ikke samme feel som parkett altså...der har mannen din helt rett ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...