Gå til innhold

Jobbe 8 timer om dagen med munnbind

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Øv deg på å puste dypt og rolig, jeg synes det hjelper. Jeg er veldig glad for at jeg synger mye og har øvd mye pusteteknikk, det gjør det lettere å gå med munnbind på. Eller så kan du sende en vennlig tanke til alle med astma. Det å gå med munnbind er som en middels astmadag. 

Anonymkode: fc275...70d

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Øv deg på å puste dypt og rolig, jeg synes det hjelper. Jeg er veldig glad for at jeg synger mye og har øvd mye pusteteknikk, det gjør det lettere å gå med munnbind på. Eller så kan du sende en vennlig tanke til alle med astma. Det å gå med munnbind er som en middels astmadag. 

Det blir feil å sammenlign munnbind med å ha astma. Jeg har astma og de aller fleste har velregulert astma og puster like godt når de bruker medisin som alle andre. Å gå med munnbind er ikke en middels astmadag.

Anonymkode: 528f8...f6e

Det blir feil å sammenlign munnbind med å ha astma. Jeg har astma og de aller fleste har velregulert astma og puster like godt når de bruker medisin som alle andre. Å gå med munnbind er ikke en middels astmadag.

Dette. Og tenk på alle oss med astma, hvordan det er å bruke munnbind i tillegg. Sist jeg måtte bruke det, fikk jeg to anfall på under to timer. Vanligvis har jeg ca ett anfall i måneden. 

Anonymkode: c9c59...d34

Annonse

Jeg har astma jeg også, og når jeg bruker munnbind så føles det omtrent som en regnværsdag for meg for da blir jeg tett og tung i pusten og alt er litt mer slitsomt, så selvfølgelig kan jeg sammenligne det med å ha en middels astmadag for meg. At det ikke kan sammenlignes med å ha en god astmadag sier seg selv. Eller at det ikke er en middels astmadag for deg. 

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette. Og tenk på alle oss med astma, hvordan det er å bruke munnbind i tillegg. Sist jeg måtte bruke det, fikk jeg to anfall på under to timer. Vanligvis har jeg ca ett anfall i måneden. 

Hvorfor får du anfall av munnbind? 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg da ikke får nok oksygentilførsel. 

Jeg skjønner at det er tungt å puste med munnbind, men har ikke hørt om noe der det å puste tungt trigger anfall. Sikker på at du ikke reagerer på støv el fra maska? Maskebruk gir heller ikke dårligere oksygenopptak. https://www.naaf.no/aktuelt2/bruk-av-ansiktsmasker-for-de-med-lungesykdom/

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner at det er tungt å puste med munnbind, men har ikke hørt om noe der det å puste tungt trigger anfall. Sikker på at du ikke reagerer på støv el fra maska? Maskebruk gir heller ikke dårligere oksygenopptak. https://www.naaf.no/aktuelt2/bruk-av-ansiktsmasker-for-de-med-lungesykdom/

Jada, fint og flott, men det er min opplevelse. Jeg vet ikke hva de andre opplever. Og hvordan kan det være støv på masken jeg akkurat har tatt ut av forpakningen? Problemet er jo at i tillegg til å puste inn oksygen, puster man jo også inn sin egen CO2. Ikke akkurat optimalt med folk med nedsatt lungekapasitet grunnet astma.

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, sånn er det å gå med munnbind. Heldigvis bruker man kun munnbind. Prøv visir, smittefrakk, vandaler og munnbind i 8t +. Ingen behagelig følelse men man blir vant til det, jeg lover.

Anonymkode: 4e6cd...9a7

Vandalene kan være ubehagelige, helt enig i det :D :D :D De slår og ødelegger inventaret :D 

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du får min sympati. Jeg jobber i helsevesenet og bruker også. Det blir lettere og puste, men blir litt sår og får eksem. Smør godt, pust rolig og sats på at dette går over 😊

Anonymkode: 2fbce...83b

Stalltips fra en helsearbeider til en annen. Nylig oppdaget jeg en oppdatering i vår ehåndbok hvor de viste til div kremer, barriere film, og plaster vi kunne bestille opp for å hindre sårhet ved bruk av verneutstyr. 

Anonymkode: 221ed...6ab

• Opprett ny...