Gå til innhold

Hva spiser dere lillejulaften på kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Risgrøt med pinne og kaker etterpå.

Kurvfest med storfamilien. Som regel er vi over 30. Sån blir det nok ikke i år.

Anonymkode: a5bfa...b97

Skrevet

Hjemmelaget pizza ☺️ Hvert år siden jeg vokste opp med det ☺️

Anonymkode: baf7d...38a

Skrevet

Ikke noe spesielt. Men risengrynsgrøt til middag.

Anonymkode: 12ba0...ac8

Skrevet

Pleier å ha stor familiesamling med grøt med mandel i. Vet ikke helt hva det blir i år da...

Anonymkode: 5c830...c07

Skrevet

Spiser det vi har i kjøleskapet, eller bare brødskiver. Skal man liksom styre med spesiell mat på lille julaften også nå? Nei fader heller, jula er stressende nok fra før av. 

Anonymkode: 47787...ae8

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spiser det vi har i kjøleskapet, eller bare brødskiver. Skal man liksom styre med spesiell mat på lille julaften også nå? Nei fader heller, jula er stressende nok fra før av. 

Skal? Nei. Kan? Ja, så absolutt.

Skrevet

Vi spiser stort sett rakfisk. Nå har jeg små barn, så mamma og søsknene mine kommer bort og så spiser vi dette når de har lagt seg. Hadde ellers tilpasset så ungene fikk noe de likte også. 

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det skal man da ikke? Man kan hvis man vil, og mat må man jo ha?

Hvordan klarer du å få andre sine tradisjoner til å bli noe negativt?

Skrevet

Risengrynsgrøt til middag og julekaker og julegodt på kvelden.

Anonymkode: 28085...f22

Skrevet

Foodora, indisk tenker jeg , eller burger fra munchies 👍🏻

Anonymkode: 37122...e81

Skrevet

Vi spiser alltid kalkun til middag. Ellers snacks og hjelp det er juleferie på tv🥰

Anonymkode: d6689...790

Skrevet
3 timer siden, *Miss Marple* skrev:

De siste årene har det blitt ost og spekemat med kjeks og godt brød. Litt øl, vin eller julebrus til Grevinnen og hovmesteren. 

Jeg har blitt mye flinkere til å gjøre ting klart før lille julaften, før ble det til at jeg jobbet med alle siste-liten tingene til langt på natt. Nå pynter vi treet bittelille julaften og legger på duker osv slikt at alt er klart og vi bare kan kose oss  med juletre og god mat. Og en julefilm etter grevinnen. 

Akkurat det samme, en ost som må være med på lille julaften er Blue Stilton, og et lite glass portvin. 

Skrevet

Risgrøt 🤢

Men det er tradisjon jeg ikke kan gjøre om på. Men ungene elsker det da i det minste.

Anonymkode: a39c5...2fd

Skrevet

Et knekkebrød eller to ...

Lille julaftens kveld er travel, men fremdeles en helt alminnelig hverdag. Hos oss begynner jula når jula ringes inn, julaften kl. 17. 

Anonymkode: c3d8d...941

Skrevet

Spekemat, (spekeskinke skåret i store biter) potetsalat, flatbrød og hovmesteren ❤️ Grøt setter vi også ut til nissen, men vi spiser ikke grøt selv. 

Skrevet

Det blir litt småspising mellom pynting, stryking, sølvpuss og pakking, men målet (som aldri nås) hvert år er å være ferdig til Grevinnen og Hovmesteren. Da blir det multelikør og julebrus. Det vi ikke har rukket til da tas tidlig på julaften. 

Skrevet

Hjemmebakte julekaker mens vi ser Grevinnen og hovmesteren. 

Anonymkode: d7b2a...f5c

Skrevet

Lille julaften spiser vi det vi har for hånden. Vanlig middag.

Anonymkode: af3fc...fa8

Skrevet

Pleier ofte å ha pizza 🙂

Anonymkode: 0ed74...52c

Skrevet

Vi spiser ribbe med lefse, brød og smør. Smaker på juleølet og en liiiiten akevitt😃

Vi steker alltid ribbe lille julaften. På selve julaften spiser vi pinnekjøtt mens ribba serveres egentlig på julebordet 1. juledag. Men vi måååå smake på lille julaften😃

Anonymkode: 05304...844

Skrevet
9 hours ago, Anonym bruker said:

Når roen har senket seg og man kan synke ned i sofaen, beundre treet og se på TV. Vi har ingen fast tradisjon på hva vi spiser, så ute etter tips.

Anonymkode: 67d5e...71c

vi spiser vanlig mat frem til julaften :) så blir gjerne pizza, hamburger og noe koslig på tven :) julaften-nyttårsaften er det mye god mat

Anonymkode: a2365...6c1

Skrevet

Lutefisk

Fast tradisjon mannen og jeg har laget selv. Spiser sammen bare vi to etter at barna har lagt seg.

Anonymkode: 89590...4d8

Skrevet

Spekemat, flatbrød eggerøre, og mokkabønner og kremtopper 😁

Anonymkode: fb1d5...2e0

Skrevet

Alltid risgrøt med mandel i, og de årene jeg brenner den steker vi grandiosa. jeg har tidligere stresset altfor mye lillejulaften, så prøver å ha ting litt mer på stell nå og kose meg mer .... 😮 

Anonymkode: abc8f...bb3

Skrevet

Rakfisk, lefsbuss med meierismør, purre, rømme og mandelpotet 😍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...