Anonym bruker Skrevet 10. november 2020 #1 Skrevet 10. november 2020 Når roen har senket seg og man kan synke ned i sofaen, beundre treet og se på TV. Vi har ingen fast tradisjon på hva vi spiser, så ute etter tips. Anonymkode: 67d5e...71c
TøffiTrynet☠ Skrevet 10. november 2020 #2 Skrevet 10. november 2020 Hjemmebakt brød med egg, hjemmelaget italiensk salat og hjemmelaget kjøttrull. Gløgg, klementiner og pepperkaker.
☆☆☆ Skrevet 10. november 2020 #4 Skrevet 10. november 2020 Julebrød med smør og brunost. Syltetøy til avvikarane. Gløgg til den som vil ha, altså meg. Julebrus, som må vere raud. Helst Rudolf og Nissens, til nød Hansa.
Annesmiltillivet Skrevet 10. november 2020 #8 Skrevet 10. november 2020 Thai curry kylling gryte med ris, helt annet en julemat. Men mine eldre tanter og onkler kommer til oss denne kvelden og de synes det er så hyggelig og eksotisk med noe "helt annet en de spiser resten av året"
Anonym bruker Skrevet 10. november 2020 #10 Skrevet 10. november 2020 Nachos etter at barna har lagt seg Anonymkode: 1a08e...787
Anonym bruker Skrevet 10. november 2020 #11 Skrevet 10. november 2020 Spekemat, eggerøre og div Anonymkode: b557a...398
Anonym bruker Skrevet 10. november 2020 #12 Skrevet 10. november 2020 Her samles vi, store og små, til spekemat, hjemmelaget potetsalat og flatbrød. Vi speker mye selv, så det er pølser, hjerte og lår av vilt, i tillegg til kjøpemat. Og så har vi selskap av Grevinnen og Hovmesteren. Dette er et måltid alle ser frem til, og ungene snakker om det allerede ved jaktstart i august. Speket rådyrlår er en favoritt hos dem. Anonymkode: 2fa67...b3a
Himmel og hav Skrevet 10. november 2020 #14 Skrevet 10. november 2020 Da smaker vi på julematen. Brød, lefse, sild, sylteflesk, lune medisterkaker og en liiiiten ribbebit til hver. Øl, julebrus og akevitt.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2020 #15 Skrevet 10. november 2020 På ettermiddagen, når huset er ferdig pyntet, rent og pent, tenner vi bålpannen i hagen og griller pølser på spyd. Kakao, gløgg og marshallows hører med Når vi kommer oss inn og synker ned i sofaen etter det holder det med et glass brus og en krumkake eller mandarin. Anonymkode: 03c50...b6e
Anonym bruker Skrevet 10. november 2020 #16 Skrevet 10. november 2020 Julegrøt på dagen og lefse, sylte og skinke på kvelden. Anonymkode: ccbc8...c62
Anonym bruker Skrevet 10. november 2020 #17 Skrevet 10. november 2020 Vi spiser lutefisk til middag den dagen. Ellers ikke så mye annet. Anonymkode: 37c8b...2af
Anonym bruker Skrevet 10. november 2020 #18 Skrevet 10. november 2020 Sylte til oss voksne, og risgrøt for barna som ikke liker sylte. Men ungene har begynt mer og mer å like sylte. Anonymkode: 1f5f2...f70
Anonym bruker Skrevet 10. november 2020 #19 Skrevet 10. november 2020 Javel.... burde man ha en tradisjon for hva man spiser på kvelden før julehelgen starter nå også?? Men ser jo at mange har det. Har ikke peiling på hva vi skal spise den kvelden. Ikke vet jeg hva vi har spist tidligere år heller..... Kanskje får noen bra tips her. Men tror vi tar det som det kommer. Anonymkode: d4783...35b
Anonym bruker Skrevet 10. november 2020 #20 Skrevet 10. november 2020 Vi har alltid julegrøt med mandel lille julaften Anonymkode: 0eb69...c1e
Anonym bruker Skrevet 10. november 2020 #21 Skrevet 10. november 2020 Då er de spekemat, eggerøre, potetsalat, kyllinglår og brus og øl🙂 bruker og samlest med svigers😇 vet ikke helt hvordan det blir i år med 2 små men Anonymkode: 47077...2f6
☆☆☆ Skrevet 10. november 2020 #22 Skrevet 10. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Javel.... burde man ha en tradisjon for hva man spiser på kvelden før julehelgen starter nå også?? Men ser jo at mange har det. Har ikke peiling på hva vi skal spise den kvelden. Ikke vet jeg hva vi har spist tidligere år heller..... Kanskje får noen bra tips her. Men tror vi tar det som det kommer. Anonymkode: d4783...35b Dei fleste har vel ein tradisjon for mat på denne dagen utelukkande for å minske stress. Når ein veit allereie no kva ein skal ete ein gitt dag treng ein ikkje å bruke energi på å tenke ut noko. I utgangspunktet. Etter kvart har det blitt viktigare, ein del av jula. Men det er på ingen måte obligatorisk.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2020 #23 Skrevet 10. november 2020 Vi er hos mine foreldre og spiser pizza. Da kommer mine søsken og barna, og barna hjelper mamma med å pynte juletreet, vi ser Grevinnen og hovmesteren, veksler gaver og bare koser oss. Sånn er det hvert år, og det er kjempekoselig 😃 Anonymkode: 778cb...609
Anonym bruker Skrevet 10. november 2020 #24 Skrevet 10. november 2020 Når treet er pyntet og tent, spiser vi julegrøt med mandel i. Finneren vinner en marsipangris, og så setter vi resten av grøten ut med et glass saft til nissen. Julaften på morgenen har han vært innom for å fylle strømpene, og grøten på trappa er spist. Vi har ikke så mange tradisjoner, men denne liker barna veldig godt. Anonymkode: ae3d0...275
*Miss Marple* Skrevet 10. november 2020 #25 Skrevet 10. november 2020 De siste årene har det blitt ost og spekemat med kjeks og godt brød. Litt øl, vin eller julebrus til Grevinnen og hovmesteren. Jeg har blitt mye flinkere til å gjøre ting klart før lille julaften, før ble det til at jeg jobbet med alle siste-liten tingene til langt på natt. Nå pynter vi treet bittelille julaften og legger på duker osv slikt at alt er klart og vi bare kan kose oss med juletre og god mat. Og en julefilm etter grevinnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå