Gå til innhold

Jeg er så enig med Tegnell om at munnbind ikke er riktig.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi kan ju se att i många länder med väldigt strikta munskyddsregler sker trots allt en omfattande smittspridning, så att tro att munskydden ska vara räddningen är nog farligt’

Enig så enig. Tror til syvende og sist Sverige vil komme bedre ut enn de fleste andre land 

Anonymkode: c79a9...cee

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du lege? Har du noen som helst forutsetning for å mene noe som helst om dette? 

Anonymkode: 29d8f...c75

Nei, men jeg evner til å samle inn informasjon om et tema, analysere denne og trekke konklusjoner.

Anonymkode: 22b47...64a

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det, i tillegg til avstand etc skader ikke. 

Anonymkode: 52644...e47

Jo, det er jo nettopp det tegnell og mange andre mener at det gjør. At det skader mer enn det gjør nytte.

Tegnell står personlig ansvarlig for tusenvis av dødsfall med hans holdninger og råd. Sier mye om de som er enige med han. Millioner av leger, sykepleiere og annet helsepersonell har brukt munnbind og ville aldri i verden vært foruten. Så lenge det blir brukt korrekt og det benyttes avstand i tillegg er det den beste kombinasjonen mot dette (og andre ting). Ja, folk er lei, men nå er ikke tiden for sutring og klaging. Dette er en epedimi og desto flere om blir syke av Covid-19 desto flere vil belaste sykehusene. Jeg vil gjerne ha en frisk lege og sykepleier om jeg får slag eller kreft. 

Anonymkode: 40842...a82

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men jeg evner til å samle inn informasjon om et tema, analysere denne og trekke konklusjoner.

Det er som å si at du er "enig" med klimafornektere fordi du kan "lese". Så rart at du ikke er autoriteten alle vender seg til, da. Så rart at alle autoritetene faktisk har en utdannelse innen fagfeltet, for eksempel. Og så rart at du ikke engang klarer å lese Tegnell. Du hadde for den saks skyld antakelig en skikkelig sterk meningsfelle i Trump. Men ding dong, den heksa er snart død.

Anonymkode: 43e17...91f

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er jo nettopp det tegnell og mange andre mener at det gjør. At det skader mer enn det gjør nytte.

Nei, det er ikke munnbind og avstand han mener det om. Nå må du lese din egen link. 

Han mener folk ikke evner å holde avstand, at munnbind gjør de avslappet og at plukking på det øker spredning. 

Klarer man å holde avstand, og bruke munnbind, og ikke stå i klynger fordi man tror ikke man er smittespreder uten symptomer så er det bedre. 

Jeg kjenner flere med covid, og har sett på smittesporing. Der de ikke brukte munnbind fikk 8 av 9 nærkontakter det. Der munnbind ble brukt, foreløbig ingen. - Svogerforskning, ja. Men det bekrefter hva Nakstad vil frem til. 

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke munnbind og avstand han mener det om. Nå må du lese din egen link. 

Han mener folk ikke evner å holde avstand, at munnbind gjør de avslappet og at plukking på det øker spredning. 

Klarer man å holde avstand, og bruke munnbind, og ikke stå i klynger fordi man tror ikke man er smittespreder uten symptomer så er det bedre. 

Jeg kjenner flere med covid, og har sett på smittesporing. Der de ikke brukte munnbind fikk 8 av 9 nærkontakter det. Der munnbind ble brukt, foreløbig ingen. - Svogerforskning, ja. Men det bekrefter hva Nakstad vil frem til. 

Ja og det er derfor tegnell mener munnbind gjør mer skade enn nytte, fordi folk bruker dem feil.

Annonse

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er helt enig med Tengil. For øvrig burde ingen biler ha airbag eller sikkerhetssele. Å tro at det er redningen når en kjører i høy fart er nok farlig.

Anonymkode: 45ad8...dba

Idiotisk eksempel. Airbag og bilbelte er vist å redde. Mens det er tvil om dette når det gjeldermunnbind.

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og der oppsummerer du årsaken til at vi igjen må holde oss inne og kanskje ikke får en jul med muligheter for sosial omgang med andre enn husstanden

.. folk som evner å samle informasjon og trekke egne konklusjoner som går på tvers av helsemyndighetenes anbefalinger

For all del.. evaluering og kritiser i etterkant - men følg anbefalingene nå. Vi kan ikke løpe rundt som hodeløse høns i hver vår retning når vi står midt i pandemien.. 

Anonymkode: bdfcb...bd4

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og der oppsummerer du årsaken til at vi igjen må holde oss inne og kanskje ikke får en jul med muligheter for sosial omgang med andre enn husstanden

.. folk som evner å samle informasjon og trekke egne konklusjoner som går på tvers av helsemyndighetenes anbefalinger

For all del.. evaluering og kritiser i etterkant - men følg anbefalingene nå. Vi kan ikke løpe rundt som hodeløse høns i hver vår retning når vi står midt i pandemien.. 

Her jeg bor er det ikke anbefalt munnbind. Vi har per d d ikke smitte i kommunen, jeg tar aldri kollektivtransport og er ikke så glad i å shoppe. Så det er ikke min manglende munnbindbruk som gjør at du ikke kan feire jul med dine foreldre. Det er myndighetene som har bestemt at de kan forby kontakt mellom folk i nær familie, som for eksempel foreldre og barn. 

Anonymkode: b65d0...cb5

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her jeg bor er det ikke anbefalt munnbind. Vi har per d d ikke smitte i kommunen, jeg tar aldri kollektivtransport og er ikke så glad i å shoppe. Så det er ikke min manglende munnbindbruk som gjør at du ikke kan feire jul med dine foreldre. Det er myndighetene som har bestemt at de kan forby kontakt mellom folk i nær familie, som for eksempel foreldre og barn. 

Og hvis du leser mitt innlegg en gang til så refererer jeg ikke til din manglende munnbindbruk.

Jeg adresserer problemene som oppstår fordi mange mener at de evner å trekke egne slutninger som går på tvers av myndighetenes anbefalinger. 

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og hvis du leser mitt innlegg en gang til så refererer jeg ikke til din manglende munnbindbruk.

Jeg adresserer problemene som oppstår fordi mange mener at de evner å trekke egne slutninger som går på tvers av myndighetenes anbefalinger. 

Men myndighetene klarer ikke en gang å bli enige med seg selv. FHI krangler med helsedirektoratet som krangler med regjeringen. Hadde de stått samlet hele veien, med forskning i hånd, og opplyst konsekvent, ja, da ville situasjonen ha vært en annen.

Her i kommunen for eksempel er det tiltakssirkus uten like. Fredag kl 11 kom kommunen med pressemelding om informasjon om nasjonale tiltak og passus om at "det blir ingen lokale innstramminger". Kl 11:20 ble det postet en plussartikkel i lokalavisen om at alle videregående skoler i fylket stenges, for det har vært utbrudd et sted i fylket som ligger 6 timer unna kommunen vår. Beskjeden til elevene ble gitt rett etter at elevene i 1. VGs dro hjem (rundt kl 14:30), slik at de måtte dra og hente bøkene sine senere den dagen. 

Så kom kontrabeskjed i går, under ett døgn etterpå, at vedtaket om skolestenging var ugyldig og elevene skulle møte på skolen igjen. Når de treffer tre motstridende tiltak på mindre enn et døgn, mister de troverdigheten helt. Vedtaket ble kjent ugyldig fordi fylkeskommunen ikke hadde hjemmel til å stenge skoler i områder uten smitte. Det burde de kanskje ha visst før de traff hastevedtaket? 

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg støtte hos helsemyndighetene i Sverige da. Noe som også er i tråd med hva fhi har sagt lenge.

Jeg bor et sted vi nå skal bruke munnbind. Og ser så mange som bruker det feil, de tar det opp og ned hele tiden, går og tar på det ofte. Jeg prøver å holde god avstand til folk, selv om de bruker munnbind, da flertallet ikke klarer å bruke det riktig.

Anonymkode: 83d77...ba0

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg støtte hos helsemyndighetene i Sverige da. Noe som også er i tråd med hva fhi har sagt lenge.

Hold deg til Norge du. 

Og det er jo lov å se på den tragedien Sverige har hatt gjennom pandemien i forhold til hva vi har opplevd i Norge. 

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hold deg til Norge du. 

Og det er jo lov å se på den tragedien Sverige har hatt gjennom pandemien i forhold til hva vi har opplevd i Norge. 

Men hvordan tror du munnbind fungerer hvis en smittet person hoster i munnbindet og så plukker på det? 

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan tror du munnbind fungerer hvis en smittet person hoster i munnbindet og så plukker på det? 

Folk som har symptomer skal holde seg hjemme. Munnbind legitimerer ikke å gå ut blandet folk om man er syk - men det hindrer dråpesmitte fra dem som er asymptomatiske.. 

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk som har symptomer skal holde seg hjemme. Munnbind legitimerer ikke å gå ut blandet folk om man er syk - men det hindrer dråpesmitte fra dem som er asymptomatiske.. 

Gjør detnå det, hvis folk bruker dem feil, som de aller fleste gjør. Se bare på land hvor det er påbud med munnbind og hvor smitten gallopperer. Kanskje munnbindene bidrar til dette.

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det at man hoster betyr ikke at man har symptomer. 

• Opprett ny...