Gå til innhold

Vi har tatt coronatesten, men kan jeg handle mat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er alene med 3 barn og kjøleskapet er snart tomt, kan jeg handle mat om jeg holder 1m avstand?jeg har ingen som kan handle for meg så det er ikke et tema. 

Anonymkode: 5c03d...2df

Ta på munnbind, hold avstand og gå på tider av døgnet når det er lite folk.

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jo folk mat i huset, da. Ikke gjør deg vanskelig.

Anonymkode: 1c417...d18

Ts skrev det var nesten tomt. Jeg forholder meg til det som står i hovedinnlegget, ikke hva "folk har". 

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jo folk mat i huset, da. Ikke gjør deg vanskelig.

Ts skrev det var nesten tomt. Jeg forholder meg til det som står i hovedinnlegget, ikke hva "folk har". 

Anonymkode: 99230...a41

Akkurat nå, Milfy Way skrev:

Nesten tomt er ikke tomt. Da venter man til man vet om man er positiv eller ikke. Det er faktisk straffbart å la være, for da bryter du karantene.

Anonymkode: 7fa8d...cac

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anonymkode: 99230...a41

For sent å leke anonym.

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nesten tomt er ikke tomt. Da venter man til man vet om man er positiv eller ikke. Det er faktisk straffbart å la være, for da bryter du karantene.

Nei. I karantene er det lov å handle mat og medisiner. 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For sent å leke anonym.

Ingen leker noe som helst, tlf klikket og jeg trodde det ikke ble postet, så postet igjen, men husket ikke om jeg var anonym eller ei. 

11 minutter siden, Milfy Way skrev:

Nei. I karantene er det lov å handle mat og medisiner. 

I karantene er det lov å gjøre nødvendige gjøremål på butikk og apotek. 

I isolajon må du holde deg inne. 

Anonymkode: 609d7...aa3

Annonse

Har du virkelig ingen naboer, slekt, venninner, far til barna eller foreldre til barns venner som du kan be om å handle kjapt og vipse penger?

Hva gjør du viss testen er positiv og du ikke kan gå ut?

Anonymkode: 01f42...242

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke svar når du ikke har peiling! Ved karantene kan man gå i butikk og apotek, og gjøre nødvendige ærender. Og nei, det er ikke straffbart å handle mat når du venter på svar og er i karantene.

Anonymkode: 0a46b...948

De fleste kjeder vil ikke du skal handle, de har alle informasjon om dette. 

Få en nabo eller enn venn til å handle det mest nødvendige. Blir noen av de ansatte i butikken smitta er det ingen som får handle der på noen dager, så be om hjelp fra noen og kjøleskapet må ikke være smekk fult. De som jobner der kan være i risikogruppen, være alene med barn, ha barn i risikogruppen osv så tenk litt lengre enn ditt eget ljøleskap.

Anonymkode: d2702...bcd

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste kjeder vil ikke du skal handle, de har alle informasjon om dette. 

Få en nabo eller enn venn til å handle det mest nødvendige. Blir noen av de ansatte i butikken smitta er det ingen som får handle der på noen dager, så be om hjelp fra noen og kjøleskapet må ikke være smekk fult. De som jobner der kan være i risikogruppen, være alene med barn, ha barn i risikogruppen osv så tenk litt lengre enn ditt eget ljøleskap.

Anonymkode: d2702...bcd

Hun skrev uttrykkelig at ingen kan handle for henne. 

Du kan ringe butikken eller kommunen for å forklare situasjonen om du ikke har familie, venner eller naboer. Du kan også legge det ut på kommunens Facebook side om ingen av de overnevnte alternativene fungerer for å få hjelp til handlingen.

Anonymkode: 2165f...86b

I min kommune kan du på nettsiden trykke på en link hvor det står "trenger du hjelp til noe?"  Her er det en frivilligsentral, hvor de har folk som kan handle for deg, eller andre ting du trenger hjelp til hvis du er i karantene. Veldig bra for de som ikke har familie eller venner som det føles naturlig å spørre. 🙂 Sjekk kommunens nettsider! 🙂 

Anonymkode: ae59d...ba8

• Opprett ny...