Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #26 Skrevet 8. november 2020 Veldig dårlig idè, enig i det. Men hvorfor gidde å bry deg? Det skader vel ikke deg hva han har tatovert? Anonymkode: c7749...1ad
Syngensang Skrevet 8. november 2020 #27 Skrevet 8. november 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hans kropp, hans valg. Ville tenkt som du, men du har faktisk ingenting med det å gjøre, så bit tenna sammen og hold deg for god til å si det, såfremt han ikke spør deg om din mening da. Skulle han angre en gang i fremtiden er det mulig å dekke over eller fjerne med laser. Som sagt, hans kropp hans valg og hans konsekvens. Anonymkode: ec6e0...5b Kvifor skal ein ikkje prøve å hjelpe sine nærmaste når ein ser dei held på å gjere ein stor feil?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #28 Skrevet 8. november 2020 20 minutter siden, Syngensang skrev: Kvifor skal ein ikkje prøve å hjelpe sine nærmaste når ein ser dei held på å gjere ein stor feil? Det er kjernen i det vi diskuterer, ja. Valg og konsekvenser. Han er i en kjærlighetsrus og tenker, naivt, at dette er noe han gjør av kjærlighet og noe han gjør for å vise hvor mye han setter pris på. Det er også det vanskelige. Hvordan få noen ut av kjærlighetsrusen? Er det i det hele tatt riktig å forsøke å få noen ut av deres kjærlighetsrus? Er det riktig å gi noen som ikke ønsker det, hjelp? Anonymkode: 6aaed...d06
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #29 Skrevet 8. november 2020 29 minutter siden, Syngensang skrev: Kvifor skal ein ikkje prøve å hjelpe sine nærmaste når ein ser dei held på å gjere ein stor feil? Er det til hjelp? Tror du han vil si "oi, takk søster - DET har jeg ikke tenkt på?" ...eller tror du han vil bli irritert fordi hun blander seg? Og, er du sikker på han er moden nok til ikke å føle en slags trass? Om HI blander seg inn vil det neppe vippe bror i retningen hun vil, men bare forsikre forholdet mellom henne og broren. Anonymkode: 7efed...8e8
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #31 Skrevet 8. november 2020 1 time siden, Syngensang skrev: Kvifor skal ein ikkje prøve å hjelpe sine nærmaste når ein ser dei held på å gjere ein stor feil? Fordi han ikke kommer til å takke deg for å blande deg i livet hans og ødelegge. Har sett mange slike eksempler der familien til voksne folk var litt vel deltakende i deres forhold, særlig når de tydelig viste sitt misnøye med partneren, dømte osv. Anonymkode: 8f657...b81
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #32 Skrevet 8. november 2020 Dra det litt lang å kalle det er stor feil? Det er ikke verdens undergang, fullt mulig å tatovere over eller bleke den. Er han involvert i barnets liv vil ikke en tatovering være største utfordringen hvis det ender i ett brudd en dag. Det som betyr noe er da hvordan han er med barnet. Bryr han seg? Stiller han opp? Alt det der grunnleggende med kjærlighet og respekt og sånn vet dere.... Men for all del, legg heller en masse dritt i omtalen av fyren rettferdiggjort med «alle gradene man har tatt». Det var riktig så sjarmerende og troverdig 🤥 Anonymkode: b3390...b4b
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #33 Skrevet 8. november 2020 Jeg hadde latt det være. Går det bra i forholdet så har han vel virkelig tatt inn hennes om sine egne og det setter de nok pris på. Går det dårlig, kan han fjerne den eller tatovere over. Eller kanskje han fortsatt stiller opp for ungene siden de virker å være uten biologisk far. Da er ikke tatovering av navnene deres helt fjernt. Anonymkode: 6f285...11b
Syngensang Skrevet 8. november 2020 #34 Skrevet 8. november 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er kjernen i det vi diskuterer, ja. Valg og konsekvenser. Han er i en kjærlighetsrus og tenker, naivt, at dette er noe han gjør av kjærlighet og noe han gjør for å vise hvor mye han setter pris på. Det er også det vanskelige. Hvordan få noen ut av kjærlighetsrusen? Er det i det hele tatt riktig å forsøke å få noen ut av deres kjærlighetsrus? Er det riktig å gi noen som ikke ønsker det, hjelp? Anonymkode: 6aaed...d06 Eg blir iallfall lei meg når mine nærmaste har tenkt og sett at eg gjer noko som eg kjem til å angre på i ettertid, men utan å seie noko til meg. (vanlegvis klarar ikkje folk å halde tilbake eit "det var det eg tenkte" i etterkant..) Eg får kjensla av at dei ikkje bryr seg med korleis det går med meg, og at dei tenkjer at eg er dum og at det ikkje nyttar å snakke med meg.
Syngensang Skrevet 8. november 2020 #35 Skrevet 8. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Fordi han ikke kommer til å takke deg for å blande deg i livet hans og ødelegge. Har sett mange slike eksempler der familien til voksne folk var litt vel deltakende i deres forhold, særlig når de tydelig viste sitt misnøye med partneren, dømte osv. Anonymkode: 8f657...b81 Men om ein kjem inn i livet og hjelper til? Eg svarte om mine tankar kring folk som "blandar seg" over her. Det er mitt utgangspunkt. Også finst det sjølvsagt millionar av mellomting og tilhøve som gjer at det er ein uting å "blande seg". Men mitt utgangspunkt er at eg seier ifrå fordi eg er glad i mine nærmaste, og vil deira beste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå