Gå til innhold

Ville dere gjennomført konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Jeg er så usikker. Planlagt konfirmasjon er neste lørdag, 14. november. 

Vi bor i by, men en by som foreløpig tillater 20 personer tilstede i offentlig bygg. 

Men what to do... er det uansvarlig å gjennomføre? Klarer å holde en meter avstand, har nok av sprit etc, men usikker på hva gjestene EGENTLIG føler knyttet til dette kontra hva de føler at de bør være med på, hvis dere skjønner... 

Skal vi avlyse, bør vi jo gjøre det nå, egentlig. 

Innspill?

Anonymkode: a0994...dbc

Fortsetter under...

Altså, konfirmasjonen er ikke selskapet. Konfirmasjonen er en symbolhandling i regi av kirken eller HEF, og om den delen kan gjennomføres så er barnet konfirmert. Det vil jeg håpe er målet, ikke mat, gaver og tante Berte, selv om det er koselig nok. Jeg ville ikke avholdt eller gått i konfirmasjon, bryllup, etc i det hele tatt nå, men du kan altså sette gjester i en ubehagelig skvis.

Det spørs hvor dere bor og hvor gjestene kommer fra. 

Jeg bor et sted med lite/ingen smitte og har hele slekten min her, så vi hadde nok gjennomført ihht restriksjonene. Men med større smittetrykk, og/eller tilreisende gjester hadde vi ikke hatt festen. Men selve konfirmasjonen hadde vi nok hatt, med festmiddag for kjernefamilien. 

Anonymkode: 0d4a2...4f3

Annonse

Det er flere steder som "har hatt lite smitte" tidligere, men plutselig så er det smitte, folk er sløve og tenker det kun er i de største byene der folk bor tett, masse studenter osv. Sånn er det dessverre ikke. Tenk hvor kjipt det skulle bli om en av gjestene dine viser seg å være smittet? 

Ta konfirmasjonen nå, og selskapet senere eller via teams som en over har foreslått. 

• Opprett ny...