Gå til innhold

Egen koronaside. For noe tull!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fantastisk med en egen koronaside. Halvparten av innleggene handler om korona. Ja, det er veldig dagsaktuelt, men å bli spammet ned av korona på alle platformer, er irriterende. Ønsker jeg å lese eller diskutere korona, er det flott å kunne søke det opp selv, når jeg selv ønsker det. 

Anonymkode: 3f9da...5e7

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er forskjellen? Rent praktisk?

Anonymkode: c7fab...5d1

Forskjellen er at du ikke finner inleggene like lett. Prøv å se hvor mange svar og inlegg det er på de andre underforumene. Det er en effektiv måte å fjerne temaer som enkelte ikke liker.

Anonymkode: 84f27...2ec

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fantastisk med en egen koronaside. Halvparten av innleggene handler om korona. Ja, det er veldig dagsaktuelt, men å bli spammet ned av korona på alle platformer, er irriterende. Ønsker jeg å lese eller diskutere korona, er det flott å kunne søke det opp selv, når jeg selv ønsker det. 

Anonymkode: 3f9da...5e7

Det kan du si om alle andre temaer også. Å forby  visde temaer på en slik side som dette fører til at bare de som er spessielt interesert ser drt. Det er betyr at enda flere kommer til å bli fastgrodd i sine egne meninger. Vi trenger å se hva andre faktidk er interessert i, ikke lulle oss inn i en fantasiverden der vi tror at alle mener det samme som oss selv.

Akkurat nå, sug lut skrev:

Du står fritt til å diskutere så mye du vil, men ikke her. Det er ikke akkurat et inngrep i dine menneskerettigheter, det er som med navnedebatten - samle det på ett sted så det ikke drukner alle andre emner.

Det er sikkert ikke en menneskerett, men å fjerne de ubehaglige emnene fra de vanøige platformene er en farlig vei å gå.

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal vi ikke få diskutere det viktigste som skjer i samfunnet nå på skravlesiden? Jeg kommer til å fortsette å bruke det forumet så mye som mulig og vil ikke lete etter spessialtemaer på andre sider.

Jeg deltar i mange av koronatrådene og har null problem med å finne dem nå eller å forstå at noen ikke gidder å lese kun om korona. At de har flyttet trådene er helt flott 

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forskjellen er at du ikke finner inleggene like lett. Prøv å se hvor mange svar og inlegg det er på de andre underforumene. Det er en effektiv måte å fjerne temaer som enkelte ikke liker.

Det er jo nettopp det man gjør, ved å sortere dem inn i egen kategori 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo nettopp det man gjør, ved å sortere dem inn i egen kategori 

Problemet er at mange ikke bil tenke på å lete dem opp. Dermed vil man bare få svar fra dem som er spessielt interesserte. Vi vil miste forståelsen på variasjonen i meninger som finnes.

Problemet er at mange ikke bil tenke på å lete dem opp. Dermed vil man bare få svar fra dem som er spessielt interesserte. Vi vil miste forståelsen på variasjonen i meninger som finnes.

Som et eksempel kan jeg nevne at på den tiden det har blitt 11 innlegg i denne tråden er det 0 svar på samme tråd på koronasiden.

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som et eksempel kan jeg nevne at på den tiden det har blitt 11 innlegg i denne tråden er det 0 svar på samme tråd på koronasiden.

Det stemmer ikke. 

Anonymkode: 017e7...b2e

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal vi ikke få diskutere det viktigste som skjer i samfunnet nå på skravlesiden? Jeg kommer til å fortsette å bruke det forumet så mye som mulig og vil ikke lete etter spessialtemaer på andre sider.

Jeg etterlyste det, fordi dette forumet, som er generelt og allsidig, ble spammet ned av  syting og «kan jeg dra i bursdag»-tråder. 
Glad de tok mitt forslag alvorlig! 

Anonymkode: 75cd0...d85

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg etterlyste det, fordi dette forumet, som er generelt og allsidig, ble spammet ned av  syting og «kan jeg dra i bursdag»-tråder. 
Glad de tok mitt forslag alvorlig! 

Jada, det var mange koronatråder, men det er jo generelt så lite aktivitet på dette forumet at det burde ikke være noe stort problem å scrolle forbi det du kaller sytetråder. -

Anonymkode: f7bb9...664

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jada, det var mange koronatråder, men det er jo generelt så lite aktivitet på dette forumet at det burde ikke være noe stort problem å scrolle forbi det du kaller sytetråder. -

Anonymkode: f7bb9...664

Her er det ikke lite aktivitet... 

Tråden har nå 4 inlegg, hvorav 2 skrevet av meg. Diskusjonen gr her, ikke der.

Er det ikke bare å godta at slik er det da? Er jo ikke obligatorisk å være på forumet og liker du det ikke er det jo bare å melde deg ut

6 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Er det ikke bare å godta at slik er det da? Er jo ikke obligatorisk å være på forumet og liker du det ikke er det jo bare å melde deg ut

Nei, i dette tilfellet synes jeg ikke det. Å i praksiss å sensurere temaer fra siden gir den brukeren et galt intrykk av hva folk er opptatt av og hva mange er interessert i. Dette er politikk i praksis og derfor et tema det er spessielt uheldig å fjerne. Da hadde det vært mindre problematisk å fjerne for eksempel alle juletrådene som snart kommer til å fylle forumet.

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, i dette tilfellet synes jeg ikke det. Å i praksiss å sensurere temaer fra siden gir den brukeren et galt intrykk av hva folk er opptatt av og hva mange er interessert i. Dette er politikk i praksis og derfor et tema det er spessielt uheldig å fjerne. Da hadde det vært mindre problematisk å fjerne for eksempel alle juletrådene som snart kommer til å fylle forumet.

Dib er ikke skravle altså. Dib er alle underforaene. Det er ikke slik at korona trådene forsvinner. Vi kan gå inn på den kategorien akkurat når vi vil. Den ligger rett under skravle. Det er ganske lett å finne den. Det er på ingen måte sensur å lage en egen koronaside. 

Dib er ikke skravle altså. Dib er alle underforaene. Det er ikke slik at korona trådene forsvinner. Vi kan gå inn på den kategorien akkurat når vi vil. Den ligger rett under skravle. Det er ganske lett å finne den. Det er på ingen måte sensur å lage en egen koronaside. 

De forsvinner ikke, men diskusjonene vil stilne og svært få vil se trådene. Se selv hvor lite trafikk det er på de ulike umnerforaene. 

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De forsvinner ikke, men diskusjonene vil stilne og svært få vil se trådene. Se selv hvor lite trafikk det er på de ulike umnerforaene. 

Jeg er nesten aldri på skravle. Kanskje tre ganger i mnd. Men jeg er her hver dag. Får med meg ganske mye. At de andre underforaene nesten ikke har innlegg, betyr ikke at det blir slik for korona. 

• Opprett ny...