Gå til innhold

Kjenner to som har fått corona nå..

Anbefalte innlegg

En kollega og ei venninne. De to kjenner ikke hverandre, og de begge to har det helt forjævlig. Begge er rett før innleggelse. Blir skremt! De er 23 og 28 år gamle, ingen underliggende sykdommer. 
De sier at det ikke er som influensa i det hele tatt, men mye verre. Begge har store pusteproblemer og lungene brenner. Hun ene blir mest sannsynlig innlagt i dag.

Må si jeg blir skremt når det kommer så nært og jeg ser hvor syke de har blitt!😳

Anonymkode: e37bd...798

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En kollega og ei venninne. De to kjenner ikke hverandre, og de begge to har det helt forjævlig. Begge er rett før innleggelse. Blir skremt! De er 23 og 28 år gamle, ingen underliggende sykdommer. 
De sier at det ikke er som influensa i det hele tatt, men mye verre. Begge har store pusteproblemer og lungene brenner. Hun ene blir mest sannsynlig innlagt i dag.

Må si jeg blir skremt når det kommer så nært og jeg ser hvor syke de har blitt!😳

Det overrasker deg at denne sykdommen er brutal? 

Anonymkode: ea37d...c58

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt det og ble ikke særlig syk. Enda jeg både røyker og er litt overvektig. Var litt verre enn forkjølelse og litt bedre enn influensa. Var syk i 3-4 dager. 

Anonymkode: 510d7...235

Har de ikke snakket om at røykere er mindre rammet og mindre hardt rammet av korona enn andre, eller husker jeg helt feil nå.

Anonymkode: 9743a...9fc

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har de ikke snakket om at røykere er mindre rammet og mindre hardt rammet av korona enn andre, eller husker jeg helt feil nå.

Kan godt være. Ille var det iallfall ikke og det gikk fort over 

Annonse

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt det og ble ikke særlig syk. Enda jeg både røyker og er litt overvektig. Var litt verre enn forkjølelse og litt bedre enn influensa. Var syk i 3-4 dager. 

Og så? Hva hjelper det hi? Alle vet jo at det rammer ulikt. 

Anonymkode: 3eae8...8ed

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan hjelpe å vite at alle blir ikke hardt rammet 

Men det er jo noe alle vet. Det er jo heller motsatte som er problemet, at folk tror at det ikke er så farlig og bare blir litt syke som du ble.

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff. Har de vært syke lenge?

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff. Har de vært syke lenge?

Noen dager begge to. Begge sier at det er mye verre enn influensa og helt ukjent følelse i kroppen. Begge ble fort kjempedårlig. 

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det overrasker deg at denne sykdommen er brutal? 

Anonymkode: ea37d...c58

Nei nei. Jeg har nok bare lenet med litt for mye på solskinnshistoriene, selv om vi er veldig forsiktig her hjemme. Ble bare så nært nå! Og skummelt å se de så dårlige.

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo noe alle vet. Det er jo heller motsatte som er problemet, at folk tror at det ikke er så farlig og bare blir litt syke som du ble.

Folk vet det er farlig. Media skriver masse om det hele tiden. Synes det er bra å bli påminnet at ikke alle blir like syke.

Anonymkode: 9a5d3...12e

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk vet det er farlig. Media skriver masse om det hele tiden. Synes det er bra å bli påminnet at ikke alle blir like syke.

Anonymkode: 9a5d3...12e

Det er mange her inne som sier det er som en lett forkjølelse. Derfor synes de restriksjonene og regler ikke er noe å ta hensyn til. 

Anonymkode: 07223...cf8

Vi har jo vært så heldige å hatt få smittede her til lands, derfor har det kanskje også virket mindre skremmende. Nå står vi rett foran et stup og vil kanskje nærme oss Europa mer. Da vil kanskje flere her også forstå at det faktisk er alvor. 

Anonymkode: fe084...5b4

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan synes du det er relevant for HIs bekymring for to faktisk påviselig svært syke venner, egentlig?

Anonymkode: 75569...360

Herregud, så ufine mange av dere er!!! 

Selvfølgelig blir det mer skremmende når noen man kjenner blir syke!! Og spesielt når de blir så syke som de HI kjenner. 

Håper det går bra med de begge to, HI!

Anonymkode: 3b6a7...6be

• Opprett ny...