Gå til innhold

Menn og hobbyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere med menn som ikke har en hobby?

Min manns hobby er å se TV.... dvs han er nesten aldri ut av huset på kveldstid. Kjenner jeg savner litt å sulle hjemme alene etter barna er i seng 🙈

Anonymkode: 800fe...fca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For mye og for lite tror jeg kan bli like utfordrende ;)

Jeg var sammen med en for mange år siden som ikke hadde noen hobbyer, dro aldri ut på noe uten meg. Jeg begynte til slutt å nesten sparke ham ut på ting, for jeg holdt på å bli smårar av at han aldri gjorde noe selv. Han ble faktisk litt bedre, innrømte at det var litt godt også innimellom, om ikke annet så i hvert fall gå en tur og finne ro i eget hode. Han var sosial med familie (stor familie), men hadde egentlig ikke noen venner, og det tror jeg er viktig for alle å ha.

Var såvidt sammen med en som alltid var opptatt, og jeg så at det heller ikke fungerte for meg.

Tror den gylne middelvei fungerer best for meg. Jeg trenger litt tid alene, i hvert fall en gang iblant.

Kanskje du kan dra ut på noe selv innimellom? Eller om du kan motivere ham til å ta opp kontakt med en kompis, begynne med noe han likte å gjøre tidligere?

Anonymkode: 55977...2d8

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

For mye og for lite tror jeg kan bli like utfordrende ;)

Jeg var sammen med en for mange år siden som ikke hadde noen hobbyer, dro aldri ut på noe uten meg. Jeg begynte til slutt å nesten sparke ham ut på ting, for jeg holdt på å bli smårar av at han aldri gjorde noe selv. Han ble faktisk litt bedre, innrømte at det var litt godt også innimellom, om ikke annet så i hvert fall gå en tur og finne ro i eget hode. Han var sosial med familie (stor familie), men hadde egentlig ikke noen venner, og det tror jeg er viktig for alle å ha.

Var såvidt sammen med en som alltid var opptatt, og jeg så at det heller ikke fungerte for meg.

Tror den gylne middelvei fungerer best for meg. Jeg trenger litt tid alene, i hvert fall en gang iblant.

Kanskje du kan dra ut på noe selv innimellom? Eller om du kan motivere ham til å ta opp kontakt med en kompis, begynne med noe han likte å gjøre tidligere?

Anonymkode: 55977...2d8

Jeg føler jeg er for mye ute🙈 men ja kan prøve å motivere han 👍

Skrevet

Jeg har en mann som ikke har noe særlig hobbyer, bortsett fra litt gaming (kanskje en gang annenhver uke, en times tid så går han lei). Men jeg er ikke så avhengig av alenetid da han jobber borte fra mandag til torsdag, så jeg vil bruke helgene på ham og ikke alt annet tull. Men alle er forskjellige. Snakk med ham hvis du trenger alenetid, forklar det. Du kan ikke tvinge han til å ha en hobby eller "hive" ham ut av huset på kveldstid. Vil du være alene, så må nesten du ut av huset og drive med en hobby. Hvilke hobbyer har du forresten?

Anonymkode: 16890...8cd

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min manns hobby er å se TV.... dvs han er nesten aldri ut av huset på kveldstid. Kjenner jeg savner litt å sulle hjemme alene etter barna er i seng 🙈

Gubben her er veldig opptatt av heavy metal. Han er med i en klubb som er opptatt av det samme, han er også en ivrig samler av vinyl

Anonymkode: 3ce17...570

Skrevet

Hobby og hobby. Min mann er lidenskapelig opptatt av jazz. Spiller bass i et lite jazzensemble på amatørbasis. Og han er også totalt gal etter ski. Og film. Og litteratur.
Så han har nok å henge fingrene i i tillegg til jobb.
Heldigvis deler jeg de tre siste interessene. Den første driver han med kompiser som er like nerdete som ham.

Anonymkode: 06abe...bcf

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en mann som ikke har noe særlig hobbyer, bortsett fra litt gaming (kanskje en gang annenhver uke, en times tid så går han lei). Men jeg er ikke så avhengig av alenetid da han jobber borte fra mandag til torsdag, så jeg vil bruke helgene på ham og ikke alt annet tull. Men alle er forskjellige. Snakk med ham hvis du trenger alenetid, forklar det. Du kan ikke tvinge han til å ha en hobby eller "hive" ham ut av huset på kveldstid. Vil du være alene, så må nesten du ut av huset og drive med en hobby. Hvilke hobbyer har du forresten?

Jeg trener, har strikketreff med venninner, er trener på barnas aktiviteter.  Skal selvsagt ikke kaste han ut. Men det hadde vært godt  noen ganger 1-2 kvelder i mnd der han gjorde noe utenfor huset 😊  

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min mann er lidenskapelig opptatt av jazz.

Snakk om kontrast innen musikk-interesse. Gubben spilte gitar og sang i et metal-band før, men fant ut etter barna kom at det var greiere å lytte til vinyl hjemme🙂

Anonymkode: 3ce17...570

Skrevet

Ja, det er vanlig nå for tiden. Menn har javnt over et langt mindre sosialt nettverk enn kvinner.

Mange mener at det er mye av hovedårsaken til at mer enn 3 av 4 som tar selvmord er menn. 

Menn må vike plass for kvinner på alle nivåer i idretten sier den feministe toppledelsen i NIF, sosiale morsjonsløp for kvinner hvor menn ekskuderes er lov (men ikke motsatt), treningssentre for bare kvinner er akseptert (men ikke motsatt), kvinnenettverk i politiske partier (men ikke for menn) osv. er hverdagen som får menn til å ikke føle seg velkommen.

Hva vil du at han skal gjøre, sette seg i skogen å spikke barkbåt?

Anonymkode: bc457...009

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er vanlig nå for tiden. Menn har javnt over et langt mindre sosialt nettverk enn kvinner.

Mange mener at det er mye av hovedårsaken til at mer enn 3 av 4 som tar selvmord er menn. 

Menn må vike plass for kvinner på alle nivåer i idretten sier den feministe toppledelsen i NIF, sosiale morsjonsløp for kvinner hvor menn ekskuderes er lov (men ikke motsatt), treningssentre for bare kvinner er akseptert (men ikke motsatt), kvinnenettverk i politiske partier (men ikke for menn) osv. er hverdagen som får menn til å ikke føle seg velkommen.

Treningssentre for bare kvinner er akseptert på grunn av menns ufyselige oppførsel med glaning, slibrige kommentarer og bevegelser og stalking av damer på treningssentre. Hadde alle menn oppført seg ordentlig, ville det ikke ha vært nødvendig med slike sentre. Det samme med politiske partier - det er mange færre kvinner i politikken enn menn, ikke fordi kvinner ikke vil, men fordi de blir sablet ned med "mansplaining" i partier med mye forgubbing. Har selv vært i politikken i noen år og opplevd både mannsjåvinistiske, seksuelt ladede kommentarer og "ovenfra-og-ned"-holdning fra mannlige politikere.

Skrevet

Ikke noe dedikert hobby nå nei. Det betyr ikke at vi sitter oppå hverandre, det er jo alltid noe som skal gjøres. Barn som skal følges opp, plen som skal klippes eller snø som skal måkes, maling, bilvask eller annet bilvedlikehold, diverse forefallende arbeid.  Det hender også at han tar seg en tur på besøk til noen, eller bare en kjøretur.

Skrevet

Har datet en fyr det siste året. Han er sånn. Sitter og glor på en skjerm hvis det ikke er noen prekære oppgaver som må gjøres. Faktisk så har det hindret meg i å gå inn i et forhold med ham. Fyren er verdens søteste og snilleste; han er klok og vennlig og veldig kjælen. Vi snakker supergodt sammen, og han blir med på ting (med nød og neppe) hvis jeg maser ham med. Men hvis han fikk velge selv? Da ville vi sittet hjemme hver kveld og glodd på film... 😢

Så jeg har bestemt meg for å leite videre og date andre. Blir sprø av at han er så tungrodd.

Anonymkode: 8165b...a4c

Skrevet
På 5.11.2020 den 23.14, Anonym bruker skrev:

Men du valgte altså en mann uten interesser, da.

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var en fin smørje.

Skrevet
På 6.11.2020 den 14.43, Anonym bruker skrev:

Hus-incelen slår til igjen? Nå er det jammen «feministenes» skyld at menn har dårlige sosiale nettverk også. Hva syns du kvinner skal gjøre...? Organisere klubber der menn kan trives? 

Anonymkode: 8165b...a4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...