Gå til innhold

Helsepersonell testes jevnlig for korona, men hva med de andre samfunnskritiske yrkene?

Anbefalte innlegg

Renholdere feks? De reiser jo fra sted til sted og er i kontakt med mange mennesker hver dag. Spesielt utenlandsarbeidere på byggeplasser. 
Folk som reiser rundt og har befaringer også. Generelt folk som er i kontakt med mange hver dag. Finnes det noe system for jevnlig testing av disse?

Anonymkode: 7724a...3ab

Fortsetter under...

Jeg er sykepleier, har kun vært testet en gang, og det var fordi jeg hadde symptomer. Har ikke hørt om noen som testes jevnlig bare fordi, men kanskje de gjør det for de som jobber på avdelinger der det er påvist smitte? 

Anonymkode: e11ea...ff4

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner ei som er sykepleier på institusjon. De testes en gang i uken

Anonymkode: 7724a...3ab

Det høres ut som bortkastede ressurser

Anonymkode: d7c87...ad9

Annonse

Det vanlige er at man testes kun på indikasjon, også hos helsepersonell.

Imidlertid prioriteres helsepersonell for både testing og prøvesvar, det gjelder ikke de andre gruppene med kritiske samfunnsfunksjoner. Som i blant kan gi litt pussige utslag, som når en privatpraktiserende psykiater som kun tilbyr videokonsultasjoner for tiden skal gis prioritet, mens ansatte i barneverntjenesten som daglig besøker sårbare familier i etniske grupper med forhøyet smitte ikke skal det. Men det er jo forståelig at det er vanskelig å ta høyde for alle konstellasjoner. 

Anonymkode: 52871...fb6

Hvilket helsepersonell testes jevnlig? Jeg jobber på sykehus og vi testes etter de vanlige kriteriene ved symptomer og nærkontakt, ikke rutinemessig. 

Anonymkode: 1f838...8f5

• Opprett ny...