Gå til innhold

Hadde dere reist fra Oslo til Trondheim i helga?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, bli hjemme. I morgen er det varslet strengere tiltak - da er det vel ikke helt innafor å reise på venninnetur. I tillegg bor du i Oslo, stedet med mest smitte..

Anonymkode: 5df76...0d4

Hun skal besøke søsteren sin, jeg forstår henne godt, har ikke sett søsteren min siden februar 😢

Anonymkode: c53ab...47e

Nå har de frarådet alle turer som ikke er nødvendige i lang tid, så jeg hadde ikke gjort det. 

Sitter nå med ett barn i karantene pga smitte på skolen. Det tikker inn mld om nye smittede, så kjenner det er litt for nære og mange nå. Viser det seg at hun er smittet blir deg mange ringvirkninger. Det vil bli mange som kommer til stengte dører når de skal handle may blandt annet. De siste som har fått påvist smitte nå har fått dette på test nr2, så mulig min datter testet seg for tidlig hun også, så en ny tesg skal skje på fredag. 

Anonymkode: 0112e...63b

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun skal besøke søsteren sin, jeg forstår henne godt, har ikke sett søsteren min siden februar 😢

For all del, forstår veldig godt at hun har lyst til å reise. Men når det er sagt så er det mange som ikke kan gjøre ting de har lyst til på grunn av korona. Det gjelder vel de aller fleste, alle må ofre noe.

Eldste barnet mitt fikk ikke reise på leirskole, og fikk ikke skikkelig avslutningsfest etter 7 år på barneskolen. I tillegg får han heller ikke omgås venner slik han vil, og det er begrensninger i fritidsaktiviteter. Dette gjelder for så vidt hele familie. Alle samlinger, feiringer, tradisjoner osv har utgått. Vi har også utsatt bryllupet vårt, vi fikk ikke dra i begravelsen til en venninne som mistet barnet sitt, venner har mistet en del av arbeidet sitt og bestemor får mye mindre besøk enn tidligere da vi er redde for å bringe smitte inn i huset hennes. Kan fortsette å ramse opp, men stopper her.

Dere som sier til Hi at dette er helt greit, dere mener da at alle som ønsker å reise å besøke noen nå i november selvsagt skal gjøre det? Eller misforstår jeg?

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke sett søsteren min siden fjor sommer. Vi lever over!

Anonymkode: b44b0...310

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, bli hjemme. I morgen er det varslet strengere tiltak - da er det vel ikke helt innafor å reise på venninnetur. I tillegg bor du i Oslo, stedet med mest smitte..

Hun skal besøke sin nærmeste familie. 

Anonymkode: 9e716...ddb

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke sett søsteren min siden fjor sommer. Vi lever over!

Anonymkode: b44b0...310

Og da skal du pålegge andre å avstå fra besøk til sin familie? Min mann har ikke sett barna sine siden februar. Skal jeg pålegge deg å kutte kontakt med dine barn like lenge, for vi lever over? (det heter forresten "vi overlever" på norsk).

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

For all del, forstår veldig godt at hun har lyst til å reise. Men når det er sagt så er det mange som ikke kan gjøre ting de har lyst til på grunn av korona. Det gjelder vel de aller fleste, alle må ofre noe.

Eldste barnet mitt fikk ikke reise på leirskole, og fikk ikke skikkelig avslutningsfest etter 7 år på barneskolen. I tillegg får han heller ikke omgås venner slik han vil, og det er begrensninger i fritidsaktiviteter. Dette gjelder for så vidt hele familie. Alle samlinger, feiringer, tradisjoner osv har utgått. Vi har også utsatt bryllupet vårt, vi fikk ikke dra i begravelsen til en venninne som mistet barnet sitt, venner har mistet en del av arbeidet sitt og bestemor får mye mindre besøk enn tidligere da vi er redde for å bringe smitte inn i huset hennes. Kan fortsette å ramse opp, men stopper her.

Dere som sier til Hi at dette er helt greit, dere mener da at alle som ønsker å reise å besøke noen nå i november selvsagt skal gjøre det? Eller misforstår jeg?

Man bør holde kontakt med sin nærmeste familie. Skal vi isoleres helt fra egen familie på ubestemt tid? Hva er igjen når dette er over om noen år? 

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man bør holde kontakt med sin nærmeste familie. Skal vi isoleres helt fra egen familie på ubestemt tid? Hva er igjen når dette er over om noen år? 

Holde kontakt, ja, så absolutt. Reise tol en annen kant av landet bare for å møtes, nei.

Anonymkode: 547fe...b5d

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Holde kontakt, ja, så absolutt. Reise tol en annen kant av landet bare for å møtes, nei.

Anonymkode: 547fe...b5d

Du motsier deg selv - først sier du at man bør holde kontakt, så at man ikke bør holde kontakt.

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du motsier deg selv - først sier du at man bør holde kontakt, så at man ikke bør holde kontakt.

Hun sier vel at man kan holde kontakt uten å reise til hverandre

Anonymkode: ae929...a80

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun sier vel at man kan holde kontakt uten å reise til hverandre

Anonymkode: ae929...a80

Og hvordan får man det til? Da mener jeg ikke "kontakt" gjennom sosiale medier og lignende. 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og hvordan får man det til? Da mener jeg ikke "kontakt" gjennom sosiale medier og lignende. 

Kontakt gjennom telefon, teams osv vil jo være et godt alternativ når man ikke kan møtes. Det handler i grunn om å være løsningsorienterte 

• Opprett ny...