Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #1 Skrevet 4. november 2020 Uansett hva jeg gjør så svetter jeg. I pannen, på ryggen, på magen, mellom og under puppene, i underlivet/lysk/rumpe, på /under armer og ben. Jeg er normalvektig, har ingen sykdommer, men jeg svetter som en gris bare jeg beveger meg. Jeg dusjer hver dag, ofte to pga problemet mitt. Heldigvis svetter jeg ikke når jeg sover. Men bare jeg tar en kjapp tur på butikken er pannen full av svette og trusa er klissvåt. Er så forferdelig lei... Vil til fastlegen min med dette, men er det noe noen kan gjøre? Anonymkode: 975a1...75f
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #2 Skrevet 4. november 2020 Er 37 år... Anonymkode: 975a1...75f
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #3 Skrevet 4. november 2020 Dersom det er nyoppstått, kan det f.eks handle om hormonelle endringer. Det kan potensielt være knyttet til overgangsalder, men da har du i så fall tidlig overgangsalder (som er en diagnose og kan avhjelpes med hormontilskudd). Dersom du "alltid" har vært slik, har du sannsynligvis hyperhidrose. Det er en diagnose det også, men i grunn bare et fancy ord for "svetter unormalt mye." Jeg har dette og har forsøkt ulike behandlinger, det som fungerer for meg er en tablett som heter Dridase. Den har svært god effekt på svettingen, men også som bivirkning at den kan gi tørre slimhinner og nedsatt spyttproduksjon (ved langvarig bruk kan det gå ut over tannhelsen). For min del er bivirkningene absolutt verdt det og jeg bruker den daglig. Anonymkode: 2e1fe...c19
Anonym bruker Skrevet 4. november 2020 #4 Skrevet 4. november 2020 «Svetter som en gris». Griser produserer ikke svette. Anonymkode: 50f4f...e32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå