Gå til innhold

Tromsø innfører enmetersregelen i hjemmet

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Takk! For at du bidrar til å dempe hysteriet♥️

Så det at jeg stiller et spørsmål, er hysteri? Kanskje på tide å slutte å diktere folk hva de kan og ikke kan skrive i koronadebatten? 

Anonymkode: 58577...4cf

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men da må de skrive det korrekt i avisen. For det er ikke det som står. 

Eller så får du begynne å utvise et lite snev av kildekritikk og undersøke litt selv, istedenfor å bli rasende og lage tråder. 

Anonymkode: 53d38...bdc

6 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Dette. Det er fullstendig lov å tenke bittelitt rasjonellt selv i koronatider 

Etter at far ble kastet ut av fødestua og sivilforsvaret tvang folk ut fra sin egen eiendom og kommuner ga besøksforbud mot sine egne søsken, som politiet effektuerte, er det ingenting som er rart lenger. 

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så det at jeg stiller et spørsmål, er hysteri? Kanskje på tide å slutte å diktere folk hva de kan og ikke kan skrive i koronadebatten? 

Det folk skriver burde i alle fall være det som faktisk stemmer. Det Er hysterisk å anta noe de aller fleste forstår at ikke kan stemme 

Eller så får du begynne å utvise et lite snev av kildekritikk og undersøke litt selv, istedenfor å bli rasende og lage tråder. 

Anonymkode: 53d38...bdc

Men nå er god journalistikk slik at man ikke skal trenge å gå til masse andre kilder for å finne ut at nyhetene som er postet, er feil. 

Det folk skriver burde i alle fall være det som faktisk stemmer. Det Er hysterisk å anta noe de aller fleste forstår at ikke kan stemme 

Nei. Det er ikke hysterisk. Jeg stiller et spørsmål. Du kan velge å svare på spørsmålet eller la være, uten å karakterisere meg som det ene eller det andre. Her blir jeg beskyldt for å skrike og være hysterisk. Bare fordi jeg har stilt et spørsmål på et forum. 

Annonse

Men nå er god journalistikk slik at man ikke skal trenge å gå til masse andre kilder for å finne ut at nyhetene som er postet, er feil. 

Når man leser noe som høres feil ut bør man absolutt undersøke videre

Når man leser noe som høres feil ut bør man absolutt undersøke videre

Hvorfor høres det feil ut? Regjeringen har allerede sagt at voksne par i karantene skal holde avstand til hverandre. Så skjerping av denne regelen til å gjelde voksne som ikke er i karantene, er ikke helt usannsynlig. De har jo hatt en slik regel i Polen, så hvorfor ikke i Norge? 

Hvorfor høres det feil ut? Regjeringen har allerede sagt at voksne par i karantene skal holde avstand til hverandre. Så skjerping av denne regelen til å gjelde voksne som ikke er i karantene, er ikke helt usannsynlig. De har jo hatt en slik regel i Polen, så hvorfor ikke i Norge? 

Som hun over sier : hadde de innført et så inngripende tiltak så hadde man lest det øverst på alle medier 

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å gå på kommunens egne sider for lokale bestemmelser burde ikke være så vanskelig

Anonymkode: aad1a...769

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg enig i, men sånn er det dessverre ikke. Vanligvis kan du nok stole på NRK, men her har journalisten vært uklar. Og du blir følelsesmessig påvirket, og sprer feilinformasjon videre. Problemet er at det du sprer i verste fall kan bidra til at folk ikke orker å følge andre, viktige regler. Feilinformasjonen din kan bli livsfarlig, rett og slett, og det har vi ikke råd til nå. 

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo helt dust. Hvordan skal jeg ri mannen da? Suge ham? Har behov for å klemme barna mine også, så den anbefalingen driter vi i. 

Anonymkode: eec71...e13

Vel, nå smitter vel ikke viruset via sæd? Skal du ri så ta på munnbind på begge og bøy deg litt bakover? Så er dere ganske nær en meter fra hodet! 🤷‍♀️

ellers tenker jeg fornuftig slik vi hargjort hele perioden. Er vi småsyke, vet vi har vært i samme område som smittede eller i nærheten av folk som er småsyke så holder vi avstand.

Ikke fordi det er en regel, men fordi det er fornuftig siden vi har barn. Man kan bli alvorlig syk av covid, selv om man til vanlig er frisk. Vi ønsker ikke to syke foreldre samtidig.

les litt hva som skjer i Belgia nå. Det er akkurat det vi prøver å forhindre i Norge.

Anonymkode: 0df9e...a61

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er hysteri.

Annonse

26 minutter siden, Leverpostei skrev:

Det er jeg enig i, men sånn er det dessverre ikke. Vanligvis kan du nok stole på NRK, men her har journalisten vært uklar. Og du blir følelsesmessig påvirket, og sprer feilinformasjon videre. Problemet er at det du sprer i verste fall kan bidra til at folk ikke orker å følge andre, viktige regler. Feilinformasjonen din kan bli livsfarlig, rett og slett, og det har vi ikke råd til nå. 

Dette. Feilinformasjon nå kan være livsfarlig 

35 minutter siden, Leverpostei skrev:

Enda en som skal sette munnkurv på folk. Ikke mitt ansvar at folk ikke spriter hendene eller holder avstand, ærlig talt. 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Enda en som skal sette munnkurv på folk. Ikke mitt ansvar at folk ikke spriter hendene eller holder avstand, ærlig talt. 

Tar du ansvar for å spre feilinformasjon da? 

5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Tar du ansvar for å spre feilinformasjon da? 

Jeg sprer ikke feilinformasjon. Jeg linker til artikkel, som folk kan lese, og forteller hvordan jeg tolket den. Stiller spørsmål. Jeg er ingen informasjonskanal og har ikke noe ansvar for nyheter. Det har vært utallige tråder her på forumet der folk forteller hvordan de for eksempel har tolket karanteneregler eller andre ting.

Men her har man en duo som prøver å støvsuge forumet for innlegg og kommentarer om koronaviruset som ikke hyller eksisterende tiltak, bukker og neier. Underholdende greier egentlig :D 

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sprer ikke feilinformasjon. Jeg linker til artikkel, som folk kan lese, og forteller hvordan jeg tolket den. Stiller spørsmål. Jeg er ingen informasjonskanal og har ikke noe ansvar for nyheter. Det har vært utallige tråder her på forumet der folk forteller hvordan de for eksempel har tolket karanteneregler eller andre ting.

Men her har man en duo som prøver å støvsuge forumet for innlegg og kommentarer om koronaviruset som ikke hyller eksisterende tiltak, bukker og neier. Underholdende greier egentlig :D 

Kildekritikk driver du i alle fall ikke med. 

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Kildekritikk driver du i alle fall ikke med. 

Er dette et vilkår for å få tillatelse til å skrive på dette forumet uten å bli angrepet? 

Er dette et vilkår for å få tillatelse til å skrive på dette forumet uten å bli angrepet? 

Du bør absolutt bli gjort oppmerksom på din mangel på kildekritikk. Utover det holder du deg så langt jeg kan se innafor reglene. 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er folk helt idioter. Det er en ANBEFALING. Uansett, det gjelder ikke barn. Det er lov å gi nærhet og omsorg til barna sine. 
De har da heller ingen mulighet å kontrollere dette. Til sist, bare nygifte som kysser og har sex eller??

Anonymkode: f3b7b...ea9

Ja ikke sant, folk er idioter 😆

Man gjør som man selv vil hjemme. Det har rabla for folk 😆

Anonymkode: 954b6...409

Ja ikke sant, folk er idioter 😆

Man gjør som man selv vil hjemme. Det har rabla for folk 😆

Anonymkode: 954b6...409

Problemet er at mange er så redde nå at de vil følge alle råd og anbefalinger, uansett hvor mye de innskrenker deres private liv i deres eget hjem. 

• Opprett ny...