Gå til innhold

Tromsø innfører enmetersregelen i hjemmet

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/tromso-med-nye-strenge-tiltak-i-kampen-mot-okende-smitte-av-koronaviruset-1.15227240

Lurer på om det er rablet for dem? Så foreldre og barn, ektefeller og samboere skal ikke ha noe som helst kroppskontakt med hverandre? Hvordan kan kommunen bestemme at for eksempel et nygift par skal avstå fra kyssing, sex, klemming osv hjemme hos seg selv på ubestemt tid? Hva skjer hvis dette blir innført over hele landet, sånn at all kroppskontakt mellom mennesker opphører?  Hvordan skal man komme seg gjennom pandemien ved å være isolert fra alle, også sin egen partner? Hvordan løser man sovesituasjonen - de fleste par deler jo seng?

Anonymkode: 58577...4cf

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva skjer hvis dette blir innført over hele landet, sånn at all kroppskontakt mellom mennesker opphører?  Hvordan skal man komme seg gjennom pandemien ved å være isolert fra alle,

På akkurat samme måte som alle de som er alene overlever hele tiden.

Anonymkode: aad1a...769

Er folk helt idioter. Det er en ANBEFALING. Uansett, det gjelder ikke barn. Det er lov å gi nærhet og omsorg til barna sine. 
De har da heller ingen mulighet å kontrollere dette. Til sist, bare nygifte som kysser og har sex eller??

Anonymkode: f3b7b...ea9

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er folk helt idioter. Det er en ANBEFALING. Uansett, det gjelder ikke barn. Det er lov å gi nærhet og omsorg til barna sine. 
De har da heller ingen mulighet å kontrollere dette. Til sist, bare nygifte som kysser og har sex eller??

Anonymkode: f3b7b...ea9

Jeg tok "nygifte" som eksempel. Synes bare at det er gått for langt med å styre folks oppførsel i sitt eget hjem. Først var det nasjonal anbefaling om å holde avstand hvis begge de voksne er i karantene, denne kommunen mener man ikke skal ha noe kroppskontakt overhode med noen. Hvordan vil det gå ut over forholdene å ikke ha fysisk kontakt samtidig som man er mye hjemme rundt hverandre? Blir jo storm av skilsmisser...

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På akkurat samme måte som alle de som er alene overlever hele tiden.

Ikke det samme. Det er mer mer sårt å gå rundt sin egen partner som man begjærer og vil være nær, og kunstig holde avstand, enn å bo alene fordi man bor alene.

Bare at denne kommuneoverlegen får seg til å si noe sånt viser at det HAR rablet for folk...

Anonymkode: 43208...2cc

Det jeg også tenker. Med hjemmel i hva kan man nekte friske mennesker kontakt med sin egen samboer eller ektefelle? Og har de tenkt på konsekvensene av dette? 

Ikke det samme. Det er mer mer sårt å gå rundt sin egen partner som man begjærer og vil være nær, og kunstig holde avstand, enn å bo alene fordi man bor alene.

Du har rett, det er ikke det samme. dette vil gjelde i kort tid, mens de som er alene er det hele tiden hele året, det er jo ikke noe problem......

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har rett, det er ikke det samme. dette vil gjelde i kort tid, mens de som er alene er det hele tiden hele året, det er jo ikke noe problem......

De som er alene kan jo finne seg noen. Hvis de ønsker det. Og nei, det er ikke det samme. Jeg har bodd alene i noen år, og det var lettere å takle enn da min mann måtte reise alene for å møte familie i fire uker. Forferdelig savn. 

Hi: dette er kanskje litt slett journalistikk fra NRK, og du leser saken med munnbindet foran øynene, tror jeg. Det er ingen som mener at husstandsmedlemmer skal holde en meters avstand hjemme. Hvis du har besøk i ditt eget hjem, må du holde avstand til besøket. Det er ikke en ny regel, men en regel alt for få av oss har vært flinke til å praktisere. 

3 minutter siden, Leverpostei skrev:

Hi: dette er kanskje litt slett journalistikk fra NRK, og du leser saken med munnbindet foran øynene, tror jeg. Det er ingen som mener at husstandsmedlemmer skal holde en meters avstand hjemme. Hvis du har besøk i ditt eget hjem, må du holde avstand til besøket. Det er ikke en ny regel, men en regel alt for få av oss har vært flinke til å praktisere. 

Dette. Det får da være måte på til å tolke ting i feil retning 

Annonse

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Dette. Det får da være måte på til å tolke ting i feil retning 

Det står ingenting i artikkelen om at det kun gjelder besøkende. Hvor står det, pek gjerne. 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står ingenting i artikkelen om at det kun gjelder besøkende. Hvor står det, pek gjerne. 

Jeg klarer heller ikke se at dette gjelder kun besøkende

Anonymkode: ff17c...715

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klarer heller ikke se at dette gjelder kun besøkende

Anonymkode: ff17c...715

Det står dessuten rett ut: "Hun ber også folk I HJEMMET holde enmetersregelen". Folk i hjemmet, altså hjemme hos seg selv. Ellers hadde det stått "hun ber folk holde en meters avstand til besøkende i hjemmet". 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det står dessuten rett ut: "Hun ber også folk I HJEMMET holde enmetersregelen". Folk i hjemmet, altså hjemme hos seg selv. Ellers hadde det stått "hun ber folk holde en meters avstand til besøkende i hjemmet". 

Tror du på ramme alvor at en så inngripende regel hadde vært nevnt i tredje avsnitt i en artikkel langt nede på NRK? Eller tror du et slikt tiltak ville vært slått stort opp på forsidene i alle medier? Det er en klønete formulering, ingenting annet. 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo helt dust. Hvordan skal jeg ri mannen da? Suge ham? Har behov for å klemme barna mine også, så den anbefalingen driter vi i. 

Anonymkode: eec71...e13

Jeg er ganske sikker på at du fortsatt får lov til å klemme barna dine altså 

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg også tenker. Med hjemmel i hva kan man nekte friske mennesker kontakt med sin egen samboer eller ektefelle? Og har de tenkt på konsekvensene av dette? 

Jeg orker ikke lese innlegget, men står det at noen nekter menneskelig kontakt? Eller står det anbefaler/ber om

Anonymkode: 6753b...3a6

6 minutter siden, Leverpostei skrev:

Tror du på ramme alvor at en så inngripende regel hadde vært nevnt i tredje avsnitt i en artikkel langt nede på NRK? Eller tror du et slikt tiltak ville vært slått stort opp på forsidene i alle medier? Det er en klønete formulering, ingenting annet. 

Dette. Det er fullstendig lov å tenke bittelitt rasjonellt selv i koronatider 

Akkurat nå, Leverpostei skrev:

https://www.folkebladet.no/tv/article22929088.ece

Her er pressekonferansen. Etter 6 minutter presiserer hun at vi må holde en meter når vi har besøk eller fest. 

Takk! For at du bidrar til å dempe hysteriet♥️

Akkurat nå, Leverpostei skrev:

https://www.folkebladet.no/tv/article22929088.ece

Her er pressekonferansen. Etter 6 minutter presiserer hun at vi må holde en meter når vi har besøk eller fest. 

Men da må de skrive det korrekt i avisen. For det er ikke det som står. 

• Opprett ny...