Gå til innhold

Unormalt å hoste 2 uker etter oppstått hoste/forkjølelse?

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å hoste mandag for 2 uker siden..Hadde sa vært hes i 5 dager med følelsen av at noe satt fast nedi der(slim). Etter ei ukes tid så løsna det så fikk opp mye men noe satt fortsatt..Hostet mye ila dagen,helt til jeg brakk meg.. Det har gitt seg så hoster ikke slik lenger,men det sitter fortsatt litt slim der som ikke alltid vil opp..Så nå er det mer slik hoste fordi noe irriterer.. Blir litt hes av og på også..Ikke snørrete lenger,så det sitter bare i halsen..Men har litt anspente muskler i hals,bryst så kanskje derfor det henger i også.. Eller er det bare langvarig?

Har tatt koronstest,når jeg hostet mye og var tett i nesa.Den var negativ..

Anonymkode: 7c40d...62a

Fortsetter under...

Kan det bli litt "værre" også,eller at hosten blir annerledes på en måte? Nå føler jeg at det er tørrhoste,men innimellom får jeg hostet opp litt slim..Jo mer jeg hoster da jo mer irritert blir det og halsen blir sår og jeg blir hes...Evig runddans 🤪 Har prøvd kjerringråd, slimløsende hostesaft og slimløsende brusetabletter,men føler ikke at det hjelper så godt så må nok bare gå sin gang! 

Hi

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan det bli litt "værre" også,eller at hosten blir annerledes på en måte? Nå føler jeg at det er tørrhoste,men innimellom får jeg hostet opp litt slim..Jo mer jeg hoster da jo mer irritert blir det og halsen blir sår og jeg blir hes...Evig runddans 🤪 Har prøvd kjerringråd, slimløsende hostesaft og slimløsende brusetabletter,men føler ikke at det hjelper så godt så må nok bare gå sin gang! 

Hi

Det er ikke uvanlig at den kan endre seg noe. Men akkurat i disse tider så bør du også ha i bakhodet at når man har eller akkurat har hatt en infeksjon så er man ofte mer utsatt for andre infeksjoner i tillegg.

Så er endringen i hoste markant så ville jeg tatt en telefon til koronatelefonen og høre om de vil teste deg på nytt eller ikke.

Jeg har riktignok et ikke helt bra immunforsvar, men mine to siste forkjølelser varte hhv. 14 og 12 uker 🤪

Anonymkode: 503e5...98d

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke uvanlig at den kan endre seg noe. Men akkurat i disse tider så bør du også ha i bakhodet at når man har eller akkurat har hatt en infeksjon så er man ofte mer utsatt for andre infeksjoner i tillegg.

Så er endringen i hoste markant så ville jeg tatt en telefon til koronatelefonen og høre om de vil teste deg på nytt eller ikke.

Jeg har riktignok et ikke helt bra immunforsvar, men mine to siste forkjølelser varte hhv. 14 og 12 uker 🤪

Anonymkode: 503e5...98d

Ser an noen dager før jeg hører om ny test, for å se om det går over. Hoster ikke så ofte som før iallefall, går både 10 og 15 minutter mellom hver gang. Og det setter seg stort sett fast nedi der på kveldstid.På morgenen og formiddagen er slimet løst..Jeg jobber på småbarnsavdeling i bhg med mest 1 åringer som er snørrete om dagen, pluss at jeg skiftet barnehage i høst og da får jeg ofte litt ekstra forkjølelser første året 🤪 Var sånn for 6 år siden når jeg fikk fast jobb og begynte ett annet sted enn jeg var vikar..

Hi

Har et tips mot hoste: kjøp deg Mentholatum salve på apoteket, og før du legger deg på kvelden smører du inn hele brystkassa/hals, og forreste halvdel av fotbladet. Lukter sterkt så må dusjes av på morgenen. Funker bra hos oss ihvertfall! 

Anonymkode: c7b0d...368

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har et tips mot hoste: kjøp deg Mentholatum salve på apoteket, og før du legger deg på kvelden smører du inn hele brystkassa/hals, og forreste halvdel av fotbladet. Lukter sterkt så må dusjes av på morgenen. Funker bra hos oss ihvertfall! 

Hvorfor på fotbladet?

Anonymkode: a6631...c49

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det skal jeg prøve 👍 Nå hoster jeg ikke særlig på natta lenger,men er full av grums og litt hes på morgenen..

Hi

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor på fotbladet?

Vet ikke sikkert - fikk rådet av en behandler for mange år siden. Tenker at det kan ha noe med de ulike sonene under føttene, slik som fotsoneterapi. Sonen for lungene ligger jo på framre halvdel av fotsålen. image.thumb.png.de37166b770d9c92ea99cf9619cf7d84.png

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke sikkert - fikk rådet av en behandler for mange år siden. Tenker at det kan ha noe med de ulike sonene under føttene, slik som fotsoneterapi. Sonen for lungene ligger jo på framre halvdel av fotsålen. image.thumb.png.de37166b770d9c92ea99cf9619cf7d84.png

Interessant, tusen takk for svar og bra illustrasjon 😊

Jeg har astma og for meg er det ganske vanlig at hosten henger i lenge etter en luftveisinfeksjon. Ofte høres jeg mye mer syk ut etter 1-2 uker når jeg egentlig er på bedringens vei fordi jeg får denne hosten som henger i lenge. 

Anonymkode: b5cb9...ee2

Annonse

Jeg har ikke astma som jeg vet,men det er lenge siden det har hengt i så lenge..Men nå har jeg stramme muskler i bryst og skulderbladene så spørs om det også virker inn på at jeg ikke får løsnet alt, det blir for stramt i området...Blir litt tungpustet av det,men det er når jeg puster inn..Har fått video konsultasjon med legen på mandag så får smøre meg med tålmodighet,eller håpe at det gir seg før den tid...

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...