Gå til innhold

Nye coronatiltak. Kan de nekte folk å reise ut av landet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du får nok reise ut, men det spørs om landet du skal til vil slippe deg inn. 

Norske borgere kommer nok inn i Norge uansett, men selvsagt med karantene. 

Håper at du får møte moren din❤️

Anonymkode: 1e550...848

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får nok reise ut, men det spørs om landet du skal til vil slippe deg inn. 

Norske borgere kommer nok inn i Norge uansett, men selvsagt med karantene. 

Håper at du får møte moren din❤️

Anonymkode: 1e550...848

Ja, Gud som jeg håper det.😢😢😢

Anonymkode: 37d7c...66c

Det kan hende du må ta ti dagers karantene i det landet du skal og så nye ti dager inn i Norge igjen. Da er det mye kostnader rundt hvor du skal bo i karantene. Ikke sikkert du kan bo der du ønsker under karantenen. 
Håper du får reist. 

Anonymkode: b32f2...0ef

Annonse

Sjefen min reiste nylig til hjemlandet for å besøke sin syke far. Han er smittet av korona og ligger på intensivavdelingen der nede. Når hun kommer tilbake, så blir det isolasjon og testing

Anonymkode: b8e55...d03

De kan ikke nekte deg å reise, men du bør sjekke veldig grundig om du har råd til dette og hvordan det kan bli i praksis. 
En jeg jobber med er nå norsk statsborger, men har ett sykt familiemedlem i hjemlandet hun vil si forvell til. Når hun begynte å undersøke så kommer hun seg greit til landet, men så starter problemene. Hun må da være 14dager i isolasjon på hotell, ikke mulighet til å gjøre det andre steder. Om hun blir tatt for å være turist eller landsmann avhenger av hvem hun møter når hun lander. Blir hun tatt som turist blir dette dekket av staten, men blir hun tatt som landsmann må hun dekke dette selv. Hjelper ikke å ha norsk statsborgerskap om du er født der. Er hun frisk under oppholdet er alt greit, men blir hun syk så dekker ikke reiseforsikringen noe, så da står hun på ganske bar bakke siden hun ikke har statsborgerskap der. 
Så er det karantene når hun komme hjem, dette uten lønn. 

Jeg aner ikke hva hun har endt med siden hun har vært sykemeldt i lang tid. Så du bør sjekke grundig før du velger å gjøre noe, hva du har mulighet og råd til om noe skulle skje. 

Anonymkode: b79d3...e81

• Opprett ny...