Anonym bruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Har delte magemuskler med 1,5 cm glipe. Dro til fysioterapeut etter barn nummer 2 og hun sa jeg skulle gjøre masse situps. Merket hun bare pratet for å fylle resten av timen. Er nå 7 måneder siden barn nummer 3 og jeg ser fremdeles gravid ut og har fremdeles 1,5 cm glipe. Normal bmi, dog har lyst å gå ned 5 kg. Trener to ganger i uka og spiser noenlunde sunt. Er ute etter spesifikke øvelser som hjelper på magemuskler og flat mage. Noen som kan foreslå øvelser? Anonymkode: bc3a4...145
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #2 Skrevet 2. november 2020 Vil anbefale hypopressiv trening. Det er en treningsform med spesielle pusteteknikker som aktiverer bl a bekkenmuskulatur. Jeg har holdt på med det noen måneder, og magen har blitt flatere, og kjernemuskulaturen merkbart sterkere. www.hypopressivtrening.no. Er også på Facebook, fin gruppe med mange spørsmål og forklaringer. Jeg kjøpte introkurset på 12 uker, har fortsatt å ta serien 3-4 ganger i uka, tar ca 12-15 min. Anonymkode: 37905...721
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #3 Skrevet 2. november 2020 Men kan du egentlig få flat mage med delte magemusklene? Har du snakket med lege om operasjon? Anonymkode: 6a158...0d8
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #4 Skrevet 2. november 2020 Før trodde man at det var mulig å trene opp magen igjen og at man da kunne fjerne/redusere gapet på de delte magemusklene. Det vet man nå at ikke er mulig. Det er kun operasjon som kan fikse det. https://forskning.no/svangerskap-helse-ny/forskerne-aner-ikke-hvordan-du-skal-trene-mammamagen/278386 Anonymkode: 8f340...457
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Vil anbefale hypopressiv trening. Det er en treningsform med spesielle pusteteknikker som aktiverer bl a bekkenmuskulatur. Jeg har holdt på med det noen måneder, og magen har blitt flatere, og kjernemuskulaturen merkbart sterkere. www.hypopressivtrening.no. Er også på Facebook, fin gruppe med mange spørsmål og forklaringer. Jeg kjøpte introkurset på 12 uker, har fortsatt å ta serien 3-4 ganger i uka, tar ca 12-15 min. Anonymkode: 37905...721 Denne siden lover mer enn den kan holde. Det er IKKE mulig å få delte magemuskler sammen ved trening. Magemusklene er revet fra hverandre og går ikke sammen av trening. Det må dessverre operasjon til. Anonymkode: b23e8...aad
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #6 Skrevet 2. november 2020 Har samme problemet som deg, HI, og jeg har stor glippe på ca 4-5 cm. Får ikke dekket operasjon, fordi det anses som kosmetisk, forstå det den som vil. At forskning viser at delte magemuskler fører til ryggplager er ikke så nøye, sikkert billigere for staten å betale for fysioterapeut, sykmeldinger og operasjoner knyttet til ryggsmertene enn å dekke operasjon. Anonymkode: b23e8...aad
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #7 Skrevet 2. november 2020 Skriver under på hypopressiv trening. Du som sier det ikke virker, har du prøvd? Mine ryggsmerter er borteboere magen flatere etter 8 ukers trening, jeg har født 4 barn. Driver også på med grunnkurset. Anonymkode: 9b40a...ba3
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #8 Skrevet 2. november 2020 Mine ryggsmerter er borte og magen flatere, skulle det være. Anonymkode: 9b40a...ba3
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #9 Skrevet 2. november 2020 Operasjon. Det er det eneste som garantert gir resultater. Anonymkode: 71edc...c98
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #10 Skrevet 2. november 2020 https://farm5.static.flickr.com/4009/4578326695_5455410bd2.jpg Det går an å ha flat mage selv om man har delte magemuskler, men da må fettprosenten veldig lavt, og muskelmassen opp. Søk på øvelser for delte magemuskler, det ligger ganske mye på nett. Bildet er av Gwen Stefani, hun har kjempeflott mage selv om du ser at magemusklene er delt. Anonymkode: e3e20...ca5
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #11 Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: https://farm5.static.flickr.com/4009/4578326695_5455410bd2.jpg Det går an å ha flat mage selv om man har delte magemuskler, men da må fettprosenten veldig lavt, og muskelmassen opp. Søk på øvelser for delte magemuskler, det ligger ganske mye på nett. Bildet er av Gwen Stefani, hun har kjempeflott mage selv om du ser at magemusklene er delt. Anonymkode: e3e20...ca5 Men også bildet av henne viser jo at glippen ikke går noe sted, den er jo der. Så for å tette den, må man sy. Det hjelper ikke med trening - for Gwen har kjempedefinert sixpack og flat mage. Likevel vil magen bule ut hvis hun bøyer seg, fordi det er en glippe mellom magemusklene på midten. Anonymkode: b23e8...aad
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #12 Skrevet 2. november 2020 1,5 cm er ikke uvanlig. Mange har det uten å ha vært gravid. Flat mage får du av å spise så lite at kroppsfettet ditt kommer ned på et lavt nok nivå, i tillegg til å styrke kjernemusklene. Finn enn annen fysio, spis mindre og husk kondisjon. Eller lev med litt bul på magen. Mange har aldri hatt flat mage. Anonymkode: 3dd94...5b7
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #13 Skrevet 2. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men også bildet av henne viser jo at glippen ikke går noe sted, den er jo der. Så for å tette den, må man sy. Det hjelper ikke med trening - for Gwen har kjempedefinert sixpack og flat mage. Likevel vil magen bule ut hvis hun bøyer seg, fordi det er en glippe mellom magemusklene på midten. Anonymkode: b23e8...aad Jeg sier ikke at mellomrommet tetter seg, jeg sier det er helt vanlig med en glippe og helt uproblematisk å leve med. Du kan ha like lav fettprosent som Gwen Stefani, eller ha en litt mer normal kvinnekropp og leve med en litt rund mage. 1,5 cm er virkelig ingenting når man har fått barn, det lever de fleste av oss helt greit med. Anonymkode: e3e20...ca5
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #14 Skrevet 2. november 2020 Sliter med det samme selv. Har trent 3-5 dager i uka i 2 år, men magen blir ikke bra, resten av kroppen har synlige muskler. Jeg ser ikke gravid ut, men magen er stor i forhold til resten. Jeg vurderer operasjon. Anonymkode: a17df...ab7
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #15 Skrevet 2. november 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: 1,5 cm er ikke uvanlig. Mange har det uten å ha vært gravid. Flat mage får du av å spise så lite at kroppsfettet ditt kommer ned på et lavt nok nivå, i tillegg til å styrke kjernemusklene. Finn enn annen fysio, spis mindre og husk kondisjon. Eller lev med litt bul på magen. Mange har aldri hatt flat mage. Anonymkode: 3dd94...5b7 HI her. Hadde flat mage før barn. Er ikke snakk om litt bul, jeg ser gravid ut. Ser folk kikker når jeg går i klær som ikke skjuler magen. Veier kun 5 kg mer enn før jeg ble gravid. Takk til dere som har svart med konkrete øvelser og råd. Anonymkode: bc3a4...145
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå