Gå til innhold

Flere som ikke vil la seg teste?

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke vært i butikken eller noe. Kun møtt folk på Facetime og på teams, og zoom 

Forøvrig interessant at folk er så sinna og frekke. Ikke du da😊 Men andre her i tråden. 

Anonymkode: e2278...9aa

Vi blir sinna fordi du gir de signalene du gjør ved å skrive dette innlegget. 

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dersom du ikke har gjort det, hvor i alle dager har du da pådratt deg det som gir symptomer på korona?
Det må jo også komme fra et sted.
Test deg

Anonymkode: 8cfa8...78a

Forkjølelse muligens? Det er vel ikke uvanlig på denne tiden? 

Kanskje derfor FHI skriver 'bør'? Slik at tilfeller som meg ikke trenger fly rundt og teste seg? Bedre at de som virkelig trenger det får ta test? Bare en tanke 

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi blir sinna fordi du gir de signalene du gjør ved å skrive dette innlegget. 

Kommer ikke til å svare deg mer i denne tråden før du beklager din oppførsel. Tenk selv på hvilke signaler du sender ut med ditt språkbruk mot andre  

Kommer ikke til å svare deg mer i denne tråden før du beklager din oppførsel. Tenk selv på hvilke signaler du sender ut med ditt språkbruk mot andre  

Beklager ingenting jeg har sagt til deg i denne tråden. Overhode ikke en bokstav 

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forkjølelse muligens? Det er vel ikke uvanlig på denne tiden? 

Kanskje derfor FHI skriver 'bør'? Slik at tilfeller som meg ikke trenger fly rundt og teste seg? Bedre at de som virkelig trenger det får ta test? Bare en tanke 

.

Årsak

Forkjølelse smitter ved dråpesmitte, dvs. ved de virusbærende, mikroskopiske dråpene som forkjølte personer slynger ut når de snakker, hoster og nyser. Man kan også smittes ved å berøre nesen eller øynene med hendene etter at man har vært i berøring med en syk person eller gjenstander vedkommende har overført virus til. Håndklær er en viktig smitteoverfører. Virus kan holde seg svevende i luften en tid, slik at smittemuligheten blir nærmest ubegrenset. Det går 1/2–3 døgn fra man blir smittet til de første symptomene gir seg til kjenne.2

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mistenker ikke at jeg er smittet nei. Har feber, halsvondt, snørr, hoste, tett i ørene og vondt i kroppen 

Men hvordan har du fått dette, hvis du ikke har vært i kontakt med noen som kan ha smittet deg med noe som helst?

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sa at jeg ikke har vært med andre. Jeg har gått noen turer i skogen, tatt noen kjøreturer og gått en tur i fjæra. Traff ikke på noen. Ungene er hos far og jeg har hatt hjemmekontor 

Så ikke vært på butikken, eller offentlig transport eller andre steder hvor mennesker ferdes?

Akkurat nå, Spurvugla skrev:

Men hvordan har du fått dette, hvis du ikke har vært i kontakt med noen som kan ha smittet deg med noe som helst?

Neimenn om jeg vet. Kanskje litt for lite klær på en av turene mine? 

Forkjølelse er en virusinfeksjon og oppstår ikke av kun for lite klær altså 

Men er det ikke greit å få påvist hvis det skulle være korona? Du får fripass fra karantene hvis du kan vise til at du har gjennomgått infeksjon. Det er jo gull 👏🏻

Anonymkode: e594f...6b9

Godt poeng og hun som sa det med antistoffer. Det kan være kjekt. Men når jeg kun har vært for meg selv er muligheten liten for korona uansett 

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man blir ikke forkjølet av å ha på seg lite klær og bli kald, men blir mer mottagelig for smitte av å ha på seg for lite klær og bli kald

Annonse

Man blir ikke forkjølet av å ha på seg lite klær og bli kald, men blir mer mottagelig for smitte av å ha på seg for lite klær og bli kald

Mystisk. Betyr det at for eksempel eremitter aldri blir syke? 

Akkurat nå, Spurvugla skrev:

Kan der være en urinveisinfeksjon? Veldig mystisk med feber som bare dukker opp slik. 

Har ikke vondt når jeg går på do. Ikke vondt i rygg eller mage. Har masse snørr da. Helt tett i nesa og slimhoste 

I teorien ja, men Ved lave temp. Er det mye virus i luften som er relativt langlevd. Om man går og ferdes der det er mye folk, vil man kunne smittes via dråpesmitte sekv uten nærkontakt. Så nå i vinter bør vi muligens bruke munnbind utendørs uansett....Særlig i allfarvei...

1 minutt siden, nerdybirdy skrev:

I teorien ja, men Ved lave temp. Er det mye virus i luften som er relativt langlevd. Om man går og ferdes der det er mye folk, vil man kunne smittes via dråpesmitte sekv uten nærkontakt. Så nå i vinter bør vi muligens bruke munnbind utendørs uansett....Særlig i allfarvei...

Egentlig litt intetessant da. At jeg har vært 14 dager uten kontakt med andre og blitt syk. 

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg vet er at ur-befolkninger som ikke er i kontakt med den moderne verden risikerer å bli dødelig syke av en enkelt forkjølelse siden det er en sykdom de ikke har, og dermed er ikke deres immunforsvar rustet til å bekjempe det

Det jeg vet er at ur-befolkninger som ikke er i kontakt med den moderne verden risikerer å bli dødelig syke av en enkelt forkjølelse siden det er en sykdom de ikke har, og dermed er ikke deres immunforsvar rustet til å bekjempe det

Det har jeg faktisk lest om. Men kan de bare få det eller må de bli smittet av andre, utenforstående, mennesker? 

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får ikke virusinfeksjon av for lite klær! Hvordan fungerer du i samfunnet når du er så kunnskapsløs som du fremstår her? Oppriktig spørsmål. 

Anonymkode: 11991...a92

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Egentlig litt intetessant da. At jeg har vært 14 dager uten kontakt med andre og blitt syk. 

Og det gjelder jo virus som har menneske som vert. For bakterier og enkelte virus kan jo komme fra jord, mat, vann osv. Men det viser faktisk viktigheten av munnbind... Når man ferdes der folk ferdes. Og du skrev du hadde gått turer, kanskje i områder hvor folk typisk går på tur?

Du får ikke virusinfeksjon av for lite klær! Hvordan fungerer du i samfunnet når du er så kunnskapsløs som du fremstår her? Oppriktig spørsmål. 

Anonymkode: 11991...a92

Jeg er svært sjelden syk, ungene er lite syke og sykdom interesserer meg lite. Men jeg kan mye om mange andre ting uten at jeg vil kalle deg kunnskapsløs fordi vi kan ulike ting 

• Opprett ny...