Gå til innhold

Flere som ikke vil la seg teste?

Anbefalte innlegg

FHI skriver på sin hjemmeside: ‘Hvis du er en ungdom eller voksen som har fått feber, hoste, sår hals, tungpustethet eller som mistenker at du er smittet av covid-19, bør du testes’ 

Man bør.  ikke. Jeg er syk nå og holder meg selvsagt hjemme, men gidder ikke teste meg. Man er uansett mest smittsom, igjen ifølge FHI, dagene før man får symptomer og ved utbrudd. Sitat FHI: ‘Man er mest smittsom i dagene rett før og rett etter symptomene starter’
Helt meningsløst å da ta test. 

Flere som ikke tar test og heller bare holder seg hjemme til man er frisk igjen? 

Anonymkode: e2278...9aa

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409921-flere-som-ikke-vil-la-seg-teste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig skal man la seg teste.
Dersom den er positiv begynner de med å blant annet oppsøke de du hadde nærkontakt med like før du ble syk.
Hva viss du smittet en av dem som har en i sin omgangskrets som er i risikosonen?
Man gjør det ikke for sin egen del med for alle sin det.
Man gjør det for at andre potensielt smittede kan tastes siden ikke alle får symptomer.
Man gjør det for å verne om de i risikosonen.
Man gjør det for å stoppe et utbrudd.

Spiller ingen rolle om hvor smittsom du er nå, spørsmålet er hvem du var i kontakt med dagene før du ble syk

Anonymkode: 8cfa8...78a

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig skal man la seg teste.
Dersom den er positiv begynner de med å blant annet oppsøke de du hadde nærkontakt med like før du ble syk.
Hva viss du smittet en av dem som har en i sin omgangskrets som er i risikosonen?
Man gjør det ikke for sin egen del med for alle sin det.
Man gjør det for at andre potensielt smittede kan tastes siden ikke alle får symptomer.
Man gjør det for å verne om de i risikosonen.
Man gjør det for å stoppe et utbrudd.

Spiller ingen rolle om hvor smittsom du er nå, spørsmålet er hvem du var i kontakt med dagene før du ble syk

Hvorfor sier FHI at man bør, og ikke må, ta test da? Det er ikke pålagt å teste seg. 

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

FHI skriver på sin hjemmeside: ‘Hvis du er en ungdom eller voksen som har fått feber, hoste, sår hals, tungpustethet eller som mistenker at du er smittet av covid-19, bør du testes’ 

Man bør.  ikke. Jeg er syk nå og holder meg selvsagt hjemme, men gidder ikke teste meg. Man er uansett mest smittsom, igjen ifølge FHI, dagene før man får symptomer og ved utbrudd. Sitat FHI: ‘Man er mest smittsom i dagene rett før og rett etter symptomene starter’

Flere som ikke tar test og heller bare holder seg hjemme til man er frisk igjen? 

Jeg kjenner jeg blir både flau og forbanna når jeg leser det du skriver 

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sier FHI at man bør, og ikke må, ta test da? Det er ikke pålagt å teste seg. 

Hvis du leter etter smutthull sånn at du slipper å oppføre deg som et ansvarlig menneske, så har du tydeligvis funnet det i ordvalget til FHI. 🙄

Anonymkode: 71e30...2e1

Annonse

Hva med alle de som du eventuelt har smittet FØR du ble syk,da?Det er kanskje ikke så nøye med de,eller?Eller alle de som blir smittet videre,fordi de DU har smittet er uten symptomer?

Og hva er egentlig poenget?Det er jo en helt enkel test,som er over på 10 sekunder,gratis er den og!

Jeg mister troen på menneskeheten. 

Er du så dum at du ikke skjønner hvorfor en person med viruset bør registreres? Hvis alle gjør som deg blir vi jo aldri kvitt viruset, nettopp fordi folk ikke tester seg før de blir syke selv om de har vært i kontakt med smitte og altså er blitt smittet selv. 

Tester du deg ikke kan du veldig gjerne bli skyld i andre menneskers død. Men det er kanskje ikke så viktig? Du lever jo. 

Anonymkode: 11991...a92

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du leter etter smutthull sånn at du slipper å oppføre deg som et ansvarlig menneske, så har du tydeligvis funnet det i ordvalget til FHI. 🙄

Anonymkode: 71e30...2e1

Så lenge det ikke er pålagt kan man tydeligvis velge selv. Og da velger jeg. Om de sier at jeg må. Da må jeg bare gjøre det 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fordi ved å sjekke det kan de eventurlt få satt andre du kan ha smittet i ksrantene.

Anonymkode: 7c3a9...188

Jeg har ikke vært med andre de siste 14 dagene. Da er det vel innafor? 

Annonse

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svarer bare overskriften; er ikke snakk om å ikke ville, det er snakk om å trenge

Anonymkode: d938c...d07

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

dette er forsåvidt interessant, nettopp fordi her ser vi hvorfor enkelte tiltak ikke bør ligge på BØR siden..........Ryggradsløst og vinglete av regjeringen spør du meg. Pålegg folk å bruke munnbind på alle offentlige steder og i "nærkontakt" med alle utenfor huset, pålegg å teste, sett hele husstander i karantene og kutt bør-råd som griper inn i hvordan folk innad i husstand skal forholde seg til hverandre.

og test deg....det er faktisk OK for deg å vite om du har hatt det i forhold til antistoffer?

Akkurat nå, Jordbærblomst skrev:

Ikke vært utenfor huset de siste 14 dagene? 
Veldig sannsynlig 

Jeg sa at jeg ikke har vært med andre. Jeg har gått noen turer i skogen, tatt noen kjøreturer og gått en tur i fjæra. Traff ikke på noen. Ungene er hos far og jeg har hatt hjemmekontor 

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke vært med andre de siste 14 dagene. Da er det vel innafor? 

Hvis du virklig ikke har møtt noen mennesker de siste 14 dagene, ikke på jobb, ikke vært i butikken eller noe som helst slikt, er du nok ganske trygg.

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sa at jeg ikke har vært med andre. Jeg har gått noen turer i skogen, tatt noen kjøreturer og gått en tur i fjæra. Traff ikke på noen. Ungene er hos far og jeg har hatt hjemmekontor 

Da mistenker du kanskje ikke at du er smittet av covid heller?

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis du virklig ikke har møtt noen mennesker de siste 14 dagene, ikke på jobb, ikke vært i butikken eller noe som helst slikt, er du nok ganske trygg.

Ikke vært i butikken eller noe. Kun møtt folk på Facetime og på teams, og zoom 

Forøvrig interessant at folk er så sinna og frekke. Ikke du da😊 Men andre her i tråden. 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom du ikke har gjort det, hvor i alle dager har du da pådratt deg det som gir symptomer på korona?
Det må jo også komme fra et sted.
Test deg

1 minutt siden, Spurvugla skrev:

Da mistenker du kanskje ikke at du er smittet av covid heller?

Mistenker ikke at jeg er smittet nei. Har feber, halsvondt, snørr, hoste, tett i ørene og vondt i kroppen 

• Opprett ny...