Gå til innhold

Bilsyke voksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ditt beste tips for å forhindre dette?

Anonymkode: 6e177...2b2

Skrevet

Sitte foran. Se på veien hele tiden. Ta pauser og få frisk luft. Prøv evt sånn reisesyke-armbånd. 

Anonymkode: dc2f5...878

Skrevet

Litt åpent vindu, og ikke se noe annet sted enn ut vinduet 😅

Anonymkode: aa018...329

Skrevet

Postafen, men bare av og til. Ellers hjelper det å kjøre selv. Jeg blir ikke bilsyk når jeg er sjåfør, men kan bli det som passasjer.

Anonymkode: 33647...8d2

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Postafen, men bare av og til. Ellers hjelper det å kjøre selv. Jeg blir ikke bilsyk når jeg er sjåfør, men kan bli det som passasjer.

Anonymkode: 33647...8d2

Det er fordi du som sjåfør har kontroll på hvordan bilen beveger seg på veien, og naturlig nok set på veien «hele tiden». Det er en grunn til at jeg foreslår at man som passasjer ser på veien hvis man blir bilsyk. Bilsyke, og sjøsyke, for den saks skyld, har med balansenerven å gjøre. Noen blir dårlig av de bevegelser som setter kroppen ut av balanse, som feks når veien er svingete eller det er mye bølger på havet. Derfor hjelper det å se fremover på veien hele tiden, fordi hjernen da vet at det kommer en sving lengre frem og da kan forberede seg. 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er fordi du som sjåfør har kontroll på hvordan bilen beveger seg på veien, og naturlig nok set på veien «hele tiden». Det er en grunn til at jeg foreslår at man som passasjer ser på veien hvis man blir bilsyk. Bilsyke, og sjøsyke, for den saks skyld, har med balansenerven å gjøre. Noen blir dårlig av de bevegelser som setter kroppen ut av balanse, som feks når veien er svingete eller det er mye bølger på havet. Derfor hjelper det å se fremover på veien hele tiden, fordi hjernen da vet at det kommer en sving lengre frem og da kan forberede seg. 

Hva med oss, som på merkelig vis, klarer å kjøre oss selv bilsyke?! 🥴

Anonymkode: 5d8d5...b46

Skrevet

Sea band, spise noe lett før turen, sitte foran, se framover. Saltpastiller eller salte padder hjelper også. 

Skrevet

De små hverdagsturene er det ikke mye hjelp for, men kvalmestillende plaster  kan være greit? Det er reseptbelagt.

Anonymkode: 90a22...7b8

Skrevet

Min erfaring er at det hatt veldig mye å si hvordan det ble kjørt. Noen kjører som om de hele tiden må ha gassen eller bremsen i bånn hele tiden så kjøringen blir veldig hakkete, da blir jeg kvalm uansett. Gassing ut av svingen eller generelt for stor fart i svinger gjøre også at jeg blir kvalm. Det beste er jevn kjøring med forsiktig bremsing og gassing. 

Anonymkode: d0579...832

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med oss, som på merkelig vis, klarer å kjøre oss selv bilsyke?! 🥴

Dere er hardt rammet og bør ta toget i stedet. 👍

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere er hardt rammet og bør ta toget i stedet. 👍

Finnes ikke her jeg bor! Jeg får bare holde ut! 🥴

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...