Gå til innhold

Nå skal regjeringen inn i våre hjem og bestemme hvordan vi skal omgås familie

Anbefalte innlegg

Stakkars unger som er mye forkjøla hele vinteren. De skal nå anses for å være smittet og isoleres. Og de som er i karantene (også de med negativ test) skal holde avstand til sin egen kone eller mann. Hvordan få det til da? Kaste den ene ektefellen ut av soverommet og inn i boden? Er ikke det litt drøyt å bestemme hvordan man skal omgås egne barn og ektefelle? Til og med i Frankrike som er stengt helt ned, er det ikke slike tiltak. Galskap!

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lEEJPM/skjerper-reglene-for-naerkontakter

Anonymkode: deede...036

Fortsetter under...

Er dette så mye annerledes enn det var fra før da? Jeg skjønner ærlig talt ikke helt hva som er problemet. Hvis jeg er smittet eller potensielt smittet så ønsker jeg jo ikke smitte noen andre, og holde seg litt unna hverandre en stund er en liten pris å betale for det.

Linken din sier ingenting om forkjøla unger.

Anonymkode: dbfda...7f1

Latterlig! Regjeringen vingler og lager tulleregler uten at folk mukker. Frykt er tydeligvis oppskriften for å kunne få folk til å gjøre nesten hva som helst. 
Gidder ikke å følge dette. Det er nok nå 

Anonymkode: 1153a...97a

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Latterlig! Regjeringen vingler og lager tulleregler uten at folk mukker. Frykt er tydeligvis oppskriften for å kunne få folk til å gjøre nesten hva som helst. 

Nå er det vel ikke så ofte noen du bor med får positiv test så dette er jo ikke noe man må følge i det daglige...

Anonymkode: 88600...706

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

*gidder ikke følge dette*. Gud hjelpe oss alle 

Står ikke noe om at forkjølede barn skal isoleres, kun hvis de er nærkontakter til noen som er bekreftet smittet. Og det er da bare fornuftig. Jeg lar ikke mitt barn treffe andre om han er forkjølet uansett, og utsetter andre for testing og fravær fra jobb og skole. Og det står da spesifisert at dette ikke skal hindre kontakt mellom barn og foreldre.

Anonymkode: c772f...c69

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det vel ikke så ofte noen du bor med får positiv test så dette er jo ikke noe man må følge i det daglige...

Anonymkode: 88600...706

Det står ikke det. Det står når man antas å være smittet. Dette er noe forbanna tøv. 
Noen må stå opp og si fra at alle disse reglene og tiltakene er idiotiske! 

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

*gidder ikke følge dette*. Gud hjelpe oss alle 

Det er en anbefaling og da gjør jeg som jeg vil. 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en anbefaling og da gjør jeg som jeg vil. 

Hva er det du ikke vil følge?

Annonse

Hva er det du ikke vil følge?

• Rådet om avstand mellom voksne som er i karantene innad i husstanden endres ved at de bør så langt som mulig holde avstand til hverandre.

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:
  • Rådet om avstand mellom voksne som er i karantene innad i husstanden endres ved at de bør så langt som mulig holde avstand til hverandre.

Så hvis du er smittet, så vil du at den voksne du bor sammen med ikke er litt forsiktig men utsetter seg for smitte fra deg med vilje? Jaja, vi er forskjellige.

Så hvis du er smittet, så vil du at den voksne du bor sammen med ikke er litt forsiktig men utsetter seg for smitte fra deg med vilje? Jaja, vi er forskjellige.

Å være i karantene betyr ikke at man er smittet. Er man smittet er man i isolasjon. 
I mitt hjem er jeg nær min familie så mye som jeg ønsker. Sinnsvakt at regjeringen tror de kan bestemme det. Og helt utrolig at folk godtar dette våset 

Å være i karantene betyr ikke at man er smittet. Er man smittet er man i isolasjon. 
I mitt hjem er jeg nær min familie så mye som jeg ønsker. Sinnsvakt at regjeringen tror de kan bestemme det. Og helt utrolig at folk godtar dette våset 

Vet du hva bør betyr?

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De bestemmer ikke. De gir et råd. Stor forskjell. Enkelt å forstå om man prøver. 

Jeg er oppriktig bekymret for demokratiet når regjeringen beslutter så inngripende tiltak. Dette er ikke bra. Jeg er skremt. 

Anonymkode: 24d9e...efb

Samme her. Og at folk godtar alt uten å ha noe kritisk blikk på hvor inngripende dette er. 

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står ikke det. Det står når man antas å være smittet. Dette er noe forbanna tøv. 
Noen må stå opp og si fra at alle disse reglene og tiltakene er idiotiske! 

Du tror ikke at alle de hundre som gnåler i forskjellige kommentarfelt ikke holder?

Tror du at regjeringen legger føringen etter paranoide nettroll?

Anonymkode: 464c9...a89

1 minutt siden, Himmel og hav skrev:

De bestemmer ikke. De gir et råd. Stor forskjell. Enkelt å forstå om man prøver. 

Om du leser tråden så har du fått med deg at jeg skriver det lengre opp. Enkelt å forstå om man prøver 

Om du leser tråden så har du fått med deg at jeg skriver det lengre opp. Enkelt å forstå om man prøver 

Så hva er det som er så inngripende da, hva er det som gjør deg så sint?

Du skriver også: "Sinnsvakt at regjeringen tror de kan bestemme det."

Du burde kanskje formulert det annerledes? For eksempel: Sinnsvakt at regjeringen tror de kan komme med råd om det.

Du tror ikke at alle de hundre som gnåler i forskjellige kommentarfelt ikke holder?

Tror du at regjeringen legger føringen etter paranoide nettroll?

Anonymkode: 464c9...a89

Å ikke være kritisk til myndighetene var det som bygde Hitler til å bli den staskaren han var. Satt på spissen, men å sluke alt rått er skummelt

• Opprett ny...