Gå til innhold

Kjøpe katt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lenge ønsker å kjøpe oss en katt. 
Men jeg ønsker en katt som ikke røyter så mye. Så til dere som har katt, hva bør man gå for? 

Anonymkode: 7f703...96f

Skrevet

Vi har sphynx. Null røyt og herlig personlighet.

Anonymkode: fbe2e...429

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker en med noe pels. Ser litt på scottish straight . 
synes de er så fine. 
glemte også å skrive at det må være en type som liker seg både inne og ute.

Skrevet

Vi har en korthåret "bastard". Røyter lite, veldig god helse, gor jeger og helt gratis.

Anonymkode: 7ba3c...78b

Skrevet

Vi har en vanlig huskatt som vi hentet hos Dyrebeskyttelsen. Har aldri tenkt over at han røyter, det er ikke mange hårene han slipper.

Skrevet

De fleste katter røyter litt, ca 6 mnd om sommeren og 6 mnd om vinteren, er min erfaring med vanlige huskatter. 

Anonymkode: 42eaf...18f

Skrevet

Min lille frøken er en helt vanlig, korthåret huskatt og røyter lite. Kattene er flinke til å stelle pelsen sin, og hvis man er nøye med å børste dem blir det slett ikke mye hår :)

Anonymkode: f65e7...58f

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Min lille frøken er en helt vanlig, korthåret huskatt og røyter lite. Kattene er flinke til å stelle pelsen sin, og hvis man er nøye med å børste dem blir det slett ikke mye hår :)

Men noen katter røyter mer enn andre. Jeg hadde og en korthåret frøken som røytet noe helt ekstremt, selv om hun ble børstet og pusset mye på pelsen selv.

Anonymkode: 39692...fa3

Skrevet

Som sagt så ønsker vi oss veldig en katt men vi har aldri hatt katt før. Vil dette være veldig negativt når vi skal kjøpe katt? 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men noen katter røyter mer enn andre. Jeg hadde og en korthåret frøken som røytet noe helt ekstremt, selv om hun ble børstet og pusset mye på pelsen selv.

Anonymkode: 39692...fa3

Da har man vel ingen garantier da, uansett hvilken katt man velger.

Skrevet

Gå for en hund. Problemet med katter er ikke hårene, men at eierne tror at katter har rett til å forsøple og myrde i nabolaget. 

Anonymkode: bd9c1...d81

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har lenge ønsker å kjøpe oss en katt. 
Men jeg ønsker en katt som ikke røyter så mye. Så til dere som har katt, hva bør man gå for? 

Jeg elsker Korat. Røyter ingenting og ekstremt menneskekjær.. Kalles for kattens svar på hund.. 

Anonymkode: 7e1d9...f65

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt så ønsker vi oss veldig en katt men vi har aldri hatt katt før. Vil dette være veldig negativt når vi skal kjøpe katt? 

Neida, det er en katt! Har du klart å oppfostre unger, klarer du en katt også. Det er bare veldig selvhøytidelige folk som kunne si noe annet.

Anonymkode: 7253e...a05

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gud hjelpe meg den var stygg!

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gå for en hund. Problemet med katter er ikke hårene, men at eierne tror at katter har rett til å forsøple og myrde i nabolaget. 

Ja, for før mennesker begynte å holde kjæledyr fantes det ingen rovdyr i naturen.

Skrevet

Vi har både maine Coon og vanlig huskatt. Merker igrunn ikke store forskjellen.

Anonymkode: e002a...c4c

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for før mennesker begynte å holde kjæledyr fantes det ingen rovdyr i naturen.

Rovdyr ble ikke fôret opp på proteiner, gitt vaksiner, kurert for orm og gitt et varmt hus å bo i, nei. Så det var ikke rått parti mot fuglene, slik som det er i dag. 
Og ikke skeit gaupene i åkeren heller, slik dagens huskatter skiter i hagene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...