Gå til innhold

Hvilken madrass/seng er egentlig best?

Anbefalte innlegg

Det fins jo ingen nøytrale tester på nettet lenger. Bare annonser og "tster" som forhandlerne selv publiserer der selvfølgelig deres egen madrass kommer best ut. Den IKEA-madrassen som kom best ut tror jeg ikke de fører lenger - den vant i 2005, og det er jo mildt sagt en studn siden. Det er sikkert mye som har skjedd sden den gang.

Og er det sånn at de dix og jensen-sengene er så fantastiske som prisen tilsier?

Jeg vet at det selvfølgelig har med hva man liker å gjøre, men noe er jo bedre kvalitet enn andre ting.

Noen som har noen gode tips?

Anonymkode: 70d86...514

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det fins jo ingen nøytrale tester på nettet lenger. Bare annonser og "tster" som forhandlerne selv publiserer der selvfølgelig deres egen madrass kommer best ut. Den IKEA-madrassen som kom best ut tror jeg ikke de fører lenger - den vant i 2005, og det er jo mildt sagt en studn siden. Det er sikkert mye som har skjedd sden den gang.

Og er det sånn at de dix og jensen-sengene er så fantastiske som prisen tilsier?

Jeg vet at det selvfølgelig har med hva man liker å gjøre, men noe er jo bedre kvalitet enn andre ting.

Noen som har noen gode tips?

Mente Dux, ikke Dix. 

hi

Jeg fikk et nytt liv da vi byttet til en mellomdyr/dyr Jensen-seng. Hadde store plager med bekken og korsryggen, men etter få uker forsvant plagene helt. Jeg er utrolig glad for den investeringen i hvert fall. 

Anonymkode: 8dc86...aba

Veldig fornøyd med Jensen ambassadør kontinentalseng. 
Men aner ikke hvor man finner nøytrale tester av senger. Det beste er vel å ta en runde og prøveligge diverse senger, og finne ut hva som passer best for din kropp. 

Anonymkode: 49762...b31

Annonse

Seng er nesten det eneste jeg er villig til å legge ekstra penger i.

Husker ikke merket på ene sengen min, rammemadrass, ikke spesielt god.

Svane rammemadrass som jeg da var fornøyd med, trolig fordi den forrige var dårlig.

Ikea, passet overhodet ikke til min kropp, endte med å sove på en sammenslåbar gjesteseng med tynn skumgummi oppå i flere måneder før jeg fikk kjøpt meg ny ;) Men kjenner flere som elsker ikea-sengene, så det er nok stor forskjell på ulike modeller, og ikke minst at man finner riktig seng til sin kropp.

Sist brukte jeg lang tid på å finne riktig seng. Gikk runden og prøvelå ulike merker og modeller, prøvde mange ganger før jeg greide å snevre det inn. Stod igjen med to merker, og brukte da tid på å finne riktig modell, riktig madrass og riktig overmadrass. Brukte mange uker på dette. Men endte på en Jensen-seng. Har hatt den i ca. 14 år nå, og den er fremdeles god til meg. Noen sier at man trenger tid på å venne seg til en ny seng. Det er jeg uenig i. Da jeg fant denne sengen så var den perfekt til min kropp fra første natt. Så vel verdt å bruke tid til å sjekke hva som passer din kropp, HI. Jeg endte med å gå en del opp i pris sammenlignet med hva jeg hadde tenkt i utgangspunktet den gang, men det var verdt hver eneste krone!

Anonymkode: 66fe5...738

Tror man på mange måter får det man betaler når det gjelder seng. Kjøpte ganske dyr Jensen kontinentalseng for 17 år siden og den er fremdeles fantastisk god!! Har byttet overmadrass et par ganger. En av gangene hadde vi hørt at IKEA sine overmadrasser var gode, så tenkte vi skulle prøve det. Det skulle vi ikke gjort! Sengen ble helt annerledes og overhodet ikke så god som tidligere, kastet ut IKEA sine overmadrasser og kjøpte Jensen sine dyreste og vips var sengen like god som før 😊 Må nok bytte hele sengen om noen år og kommer uten tvil til å gå for Jensen igjen 👍

Anonymkode: 18131...1e0

Jeg elsker tempur sengen vår så mye at jeg nesten ikke kan sove på hotell lenger. Var på ferie og valgte en av de dyreste 5* hotellene hvor det alltid var skrevet verdens beste senger, putemeny, alle kommenterte om de fantastiske sengene. Vel jeg fikk ikke sove 😂 og ikke mannen heller.

Anonymkode: 4518c...b87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...