Gå til innhold

Lav feber i pannen, høy feber under armen🙄

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er og en av mobberne, Pashla. Føler du deg bedre nå, når du fikk slengt litt drit og gjort litt narr av meg?

Til hi. Fant forøvrig dette på NHI:

• Pannetermometer er en ny målemetode der kjernetemperaturen beregnes ut fra hudtemperaturen ved tinningpulsåren. Metoden kan i følge studier ikke anbefales.
  • Munnhuletermometer brukes mye f.eks. i USA, men mindre i Skandinavia. Målingene er vist å være mer unøyaktige enn målinger i endetarmen. Måles temperaturen i munnen, ligger verdiene ca 1/2 grad under verdiene fra endetarmen. 
  • Måling av temperaturen i armhulen. Er unøyaktig og bør unngås, men anvendes en del hos barn.

Så jeg antar at et pannetermometer ikke er beregnet for å ta målinger under armen, da blir det for høyt.

Anonymkode: 5eaa4...a5e

Haha, ikke rart at armhulemålingen blitr litt feil, hvis du brukte pannetermometer til det

Anonymkode: d4a31...10c

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tolket hi dit hen at hun brukte pannetermometeret under armen. 
Uansett er begge målemetodene unøyaktige. 

Unnskyld meg, men så dum er det faktisk ikke lov å være

Pannetermometre er veldig følsomme, og måler lett feil. For eks kan sminke, hudkrem o.l. gjøre at de ikke klarer å måle temperaturen. Man må også treffe helt riktig punkt for at de skal måle riktig.

Mål rectalt med et termometer beregnet til rectalmåling. Da blir det riktig.

Anonymkode: 3c80d...485

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld meg, men så dum er det faktisk ikke lov å være

Du er dum.

Dessuten kan pannetermometer også brukes til andre ting, f.eks måle temperaturen på en kopp kakao. 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er dum.

Dessuten kan pannetermometer også brukes til andre ting, f.eks måle temperaturen på en kopp kakao. 

😂

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er dum.

Er du en kopp kakao?

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er du?

Gud. Det er jo faen ikke mulig å komme med råd og forslag her inne. 🙄

Jo. Du har fått mange råd og forslag. At du ikke ønsker å ta dem til deg, er ditt valg. 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er du?

Gud. Det er jo faen ikke mulig å komme med råd og forslag her inne. 🙄

Joda, men det er og lov til å bruke hodet før du svarer

30 minutter siden, Jordbærblomst skrev:

Jo. Du har fått mange råd og forslag. At du ikke ønsker å ta dem til deg, er ditt valg. 

Jeg er ikke hi. Jeg har ikke bedt om råd. 🙄

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du er dum.

Da er det ikke riktig type pannetermometer du har. Det du har måler kun hudtemperatur og gir kun en pekepinn. Det påvirkes av ting som at man har vært ute eller at det står på en vifte siden dette påvirker hudtemperaturen.

Vi har et slikt, og jeg liker det pga vi kan måle på barna uten å røre dem hvis de sover. Vi vet at det ikke viser nøyaktig temp, kun om de muligens har feber eller ikke. Folk flest trenger jo ikke å vite nøyaktig temp. 

Men du kan ikke bruke det under armen og tro at du får noe som helst nyttig informasjon. Det skal brukes i pannen. Hvis du vil måle under armen bruker du et vanlig, digitalt termometer. Disse kan også brukes under tungen og er noenlunde nøyaktige. 

Hi her, mitt første svar i tråden🙊😅

Jeg har to forskjellige målere, bare til opplysning. Ellers takk for div svar👍 Jeg er fremdeles ikke i form og regner med jeg har feber selv om pannetermometeret ikke sier det, har i dag lagt på 38,2-38,9 under armen, så den har vært litt lavere i det minste👏

Anonymkode: 9f0ef...2eb

Annonse

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her, mitt første svar i tråden🙊😅

Jeg har to forskjellige målere, bare til opplysning. Ellers takk for div svar👍 Jeg er fremdeles ikke i form og regner med jeg har feber selv om pannetermometeret ikke sier det, har i dag lagt på 38,2-38,9 under armen, så den har vært litt lavere i det minste👏

Kanskje du skal sjekke termometerene på noen andre, høres ut som om  det til pannen ikke fungerer helt som det skal. God bedring 😊

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du skal sjekke termometerene på noen andre, høres ut som om  det til pannen ikke fungerer helt som det skal. God bedring 😊

Takk😄

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er og en av mobberne, Pashla. Føler du deg bedre nå, når du fikk slengt litt drit og gjort litt narr av meg?

Du, finn fram bobleplast. Ingen har verken mobbet eller slengt dritt her. Jeg lurer fortsatt på hvor du henter din info. Hvis du kjøper et pannetermometer og nekter å lese pakningsvedlegget så får du vel ha det så godt... 🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...