Gå til innhold

Hvordan gi en anonym pengegave?

Anbefalte innlegg

Vi ønsker å gi en lokal forening et større beløp anonymt. Er det noen som vet hvordan man gjør det? 

Det kan godt være synlig for skattemyndigheter ol hvor pengene kommer fra, men jeg ønsker ikke "snakk" om at det er vi som har gitt pengene.

Anonymkode: 4ebab...dd4

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144409795-hvordan-gi-en-anonym-pengegave/
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi ønsker å gi en lokal forening et større beløp anonymt. Er det noen som vet hvordan man gjør det? 

Det kan godt være synlig for skattemyndigheter ol hvor pengene kommer fra, men jeg ønsker ikke "snakk" om at det er vi som har gitt pengene.

Du får snakke med leder og kasserer og si at du ikke ønsker å få navnet ditt offentliggjort. 

Anonymkode: 5d09b...efb

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får snakke med leder og kasserer og si at du ikke ønsker å få navnet ditt offentliggjort. 

Skulle gjerne funnet en måte slik at ingen i styret viste hvem giveren var. Jeg ønsker ikke at noen skal føle at de må gi barna våre særbehandling og jeg ønsker ikke spekulasjon om at de har fått særbehandling.

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skulle gjerne funnet en måte slik at ingen i styret viste hvem giveren var. Jeg ønsker ikke at noen skal føle at de må gi barna våre særbehandling og jeg ønsker ikke spekulasjon om at de har fått særbehandling.

Da sier du dét også da.

Annonse

Her fikk lederen i idrettslaget 4 millioner kroner levert som sjekk i postkassen sin! Disse ble levert over flere ganger, tror fet var 1 mill pr gang og over et par år. Det stod hva giver ønskes pengene skulle gå til.

Anonymkode: a191b...af2

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ta ut kontanter fra din konto, sett inn kontanter på klubben sin konto

Anonymkode: 31611...b10

Det tror jeg ikke er lovlig for så store beløp, men det kan hende banken kan skjule avsender uten at det er skjult for likningsmyndighetene.

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her fikk lederen i idrettslaget 4 millioner kroner levert som sjekk i postkassen sin! Disse ble levert over flere ganger, tror fet var 1 mill pr gang og over et par år. Det stod hva giver ønskes pengene skulle gå til.

Anonymkode: a191b...af2

Takk. Jeg viste ikke at det gikk an å bruke sjekk lenger, men må det ikke stå en avsender på en sjekk?

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Jeg viste ikke at det gikk an å bruke sjekk lenger, men må det ikke stå en avsender på en sjekk?

Du kan kjøpe en gavesjekk i banken tror jeg, vet noen gjorde det til et bryllup. Men aner ikke om den kan være anonym da. Spør i banken. 

Pga hvitvaskingslover er det mye man ikke kan gjøre.

Anonymkode: c6166...02c

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du kan kjøpe en gavesjekk i banken tror jeg, vet noen gjorde det til et bryllup. Men aner ikke om den kan være anonym da. Spør i banken. 

Pga hvitvaskingslover er det mye man ikke kan gjøre.

Anonymkode: c6166...02c

Jeg får spørre i banken. De burde jo vite hvordan det kan gjøres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...