Gå til innhold

Kan angst og klaustrofobi unnta fra påbudet om bruk av munnbind?

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg driter i det. Så rull ut munnbind eller bli hjemme.

Anonymkode: ca026...f6c

Og jeg driter i om du og dine blir syke, så det kommer ikke til å skje. Nesten så jeg ønsker mine traumer over på deg, kanskje det ville gitt deg et snev av empati i kroppen. 

Anonymkode: ec42d...319

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og jeg driter i om du og dine blir syke, så det kommer ikke til å skje. Nesten så jeg ønsker mine traumer over på deg, kanskje det ville gitt deg et snev av empati i kroppen. 

Anonymkode: ec42d...319

Tviler sterkt. Folk som kjefter på andre offentlig har ikke utviklet empati eller sosiale koder i det hele tatt. 

Jeg for min del driter ikke at andre blir syke, men jeg kan ikke pålegge meg noe som gjør at jeg blir innlagt på sykehuset. Hvem skal ta vare på barna mine hvis jeg blir innlagt med astmaanfall en gang i uka? Staten?

Anonymkode: 5a5d3...438

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tviler sterkt. Folk som kjefter på andre offentlig har ikke utviklet empati eller sosiale koder i det hele tatt. 

Jeg for min del driter ikke at andre blir syke, men jeg kan ikke pålegge meg noe som gjør at jeg blir innlagt på sykehuset. Hvem skal ta vare på barna mine hvis jeg blir innlagt med astmaanfall en gang i uka? Staten?

Nå må du bestemme deg, er du imot munnbind fordi du får astma eller fordi det er for dyrt?

Anonymkode: 49661...a42

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det må du gjerne synes. Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke er av de morsomme, spesielt ikke for den som får tilsnakket.

Anonymkode: ca026...f6c

Jøss, hvem har utnevnt deg til munnbindpoliti?

Anonymkode: 11de0...e5f

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, hvem har utnevnt deg til munnbindpoliti?

Noen elsker situasjonen som er. Endelig får de mulighet til å være politi, få arrestere og irrettesette, spionere og angi andre. En gavepakke for Frøken Operasjonsentral 

Anonymkode: 0d20a...8de

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva har denne tråden med fest å gjøre? Vi diskuterer munnbind. Og akkurat munnbind, på grunn av de syke ågerprisene på det, er ikke et tiltak som svekker den norske økonomien. Det er et tiltak som svekker økonomien til den enkelte. Hadde staten syntes det var avgjørende at alle brukte munnbind for å slå ned smitten, ville de ha delt ut munnbind gratis eller satt makspris på dem. I andre land deler de ut munnbind, men Norge har ikke råd til det? Merkelig.

Hva har denne tråden med prisen på munnbind å gjøre da? Det er ikke det tråden til hi handler om.

Annonse

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå må du bestemme deg, er du imot munnbind fordi du får astma eller fordi det er for dyrt?

Anonymkode: 49661...a42

Man kan altså ikke ha to tanker i hodet samtidig? Jeg er ikke IMOT munnbind generelt, har ingen sterke meninger om det. Men jeg har selv opplevd å nesten bli innlagt to ganger da jeg måtte bruke munnbind. Så hvis det hadde blitt påbud her jeg bor, ville jeg ha ordnet meg legeerklæring, som det er FULLT LOVLIG Å GJØRE ifølge Regjeringen. 

Men det jeg OGSÅ stusser på, er hvorfor myndighetene ikke ønsker å subsidiere munnbind, slik de gjør i veldig mange andre land, hvis de mener at det er svært viktig for å hindre smittespredning at alle bruker det på offentlige steder. De må jo skjønne at ved å subsidiere munnbind bidrar de til mer riktig bruk av munnbind, og til at flere bruker det. Myndighetene har pøst ut halve oljefondet på krisepakker til næringen, ekstra omsorgsdager og masse annet. Kurt Nilsen fikk vel 3 millioner i støtte alene, Bjørn Eidsvåg fikk vel tilsvarende store summer. Kjendiser altså. Da har man vel råd til å betale for munnbind slik at befolkningen får det gratis, eventuelt sterkt subsidiert? Munnbind nå er jo like dyrt som da det verken var påbud eller anbefaling om munnbind. Ikke logisk. 

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen elsker situasjonen som er. Endelig får de mulighet til å være politi, få arrestere og irrettesette, spionere og angi andre. En gavepakke for Frøken Operasjonsentral 

Anonymkode: 0d20a...8de

Det er vel de samme folkene som før koronaviruset har kikket i vinduene til naboer og bekjente, meldte folk i hytt og vær til barnevernet, NAV, skatteetaten og you name it på magefølelse. Noen her på forumet mente for eksempel at man hadde meldeplikt til nabodama hvis man var i karantene og kjørte ut med bilen, for å hindre at nabodama anmeldte deg til politiet. Syke tilstander som er veldig skremmende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...