Gå til innhold

Noen som har begynt å tenke på neste års ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men hva er forskjellen på varmen i sydlige strøk og inne i et varmt hus? Jeg høter mange si det, jeg lurer bare på mekanismene bak?

Anonymkode: f50ee...863

Jeg kan ikke forklare det på annen måte enn at det er noe med det varme klimaet som gjør at jeg har det bedre i forhold til smertene. Jeg orker mer og bruker ikke smertestillende i varmen. Det hjelper også for muskler og ledd å være aktiv og det er mye lettere i varmen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker gjør man jo alltids, og håper. Men vi bestiller ikke noe eller legger planer slik det er nå. For usikkert.

Anonymkode: 1597b...d60

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg skriver nå er ikke for å betvile din sykdom eller atcdet du sier stemmer. Jeg spør bare av nyskjerrighet.

Hva er det ved ferie i varme strøk som er så helsebringende? Varmen går det jo an å få med å fyre mer, sol gjennom solarium og dagslyslamper, eller fungerer ikke det?

Ja det kan man si, vet ikke hvorfor "syden" skal være så bra..... Trodde jo at varmen vi fikk i juni her jeg bor skulle hjelpe,- men jeg har måtte konkludere med at det muligens ikke er varmen i seg selv, men klimaet generelt som gjør godt for alle plagene. Bl.a har jeg tørre øyne og munn,- og selv dette ble bra i "tørre syden";- dog er det ved sjøen så mulig lufta ikke er "tørr" på samme måte som vi får nå når vi fyrer opp innendørs... .De andre plagene jeg har er aller verst ved væromslag,- altså å gå fra lavtrykk til høytrykk,- men enda verre å gå fra høytrykk til lavtrykk. Og mange andre "sydenland" har vel det kjennetegnet der,- stabilt klima over lange perioder... Her jeg bor er "Lang periode med likt vær" alt over ti dager,- men det er tydeligvis ikke "stabilt nok" for kroppen det.... Her er det stabilt ustabilt vær og gjerne fire årstider på en dag, men det kan nok ikke tolkes som stabilt :)

Å måtte varme opp hus tørker ut hele kroppen,- luftfukter tar det verste, men er uansett mye verre enn når vi slipper bruke ekstra varme. Har "lysterapilampe",- men har ikke erfaring med at den hjelper på humøret, selv etter daglig bruk over 3 mndr i fjor vinter. Bruker den allikevel da,- gjør ikke skade :) 

Anonymkode: 5eb21...dfe

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva er forskjellen på varmen i sydlige strøk og inne i et varmt hus? Jeg høter mange si det, jeg lurer bare på mekanismene bak?

Det har ikke bare med varmen å gjøre, men og med luftfuktigheten og høytrykk/lavtrykk å gjøre.

Anonymkode: 83c62...8ae

Skrevet

Her blir det nok ingen koselig ferie til neste år. Hvis tiltakene fortsetter til neste sommer, blir det samlivsbrudd her. Og da blir ferien brukt på å ikke gå under av kjærlighetssorg. 

Anonymkode: df393...40c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg skriver nå er ikke for å betvile din sykdom eller atcdet du sier stemmer. Jeg spør bare av nyskjerrighet.

Hva er det ved ferie i varme strøk som er så helsebringende? Varmen går det jo an å få med å fyre mer, sol gjennom solarium og dagslyslamper, eller fungerer ikke det?

Man har jo ikke frisk luft, sjøen og sånt inne i et hus. Selvfølgelig fungerer ikke det. Solarium er for øvrig svært skadelig for huden.

Anonymkode: df393...40c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...