Gå til innhold

Noen som har begynt å tenke på neste års ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper på en tur til Danmark og Legoland. Men blir det som i år så går det også bra😊 da tar vi med oss teltet og kjører der sola er 🌞

Anonymkode: 710a5...e38

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi har 8000 kr i cashpoints som vi må bestille for før 1.april 2021 (ikke bruke innen det). 

Endret av Merdee
Skrevet
1 minutt siden, Merdee skrev:

Vi har 8000 kr i cashpoints som vi må bestille for før 1.april 2021 (ikke bruke innen det). 

Vi har 10 tusen. Jeg lurer i grunn på om du vet om de "brukes" i det reisen bestilles eller om de først begynner å regne fra reisen blir gjennomført. Lurer også på hva som skjer hvis flyselskapet avlyser.. Får man poengene tilbake da? 

Skrevet

Bestiller ikke en eneste reise med flyselskap i hvert fall. Ikke etter å ha sett hvor lang inne tilbakebetaling satt for avlyste reiser.

Skrevet

Vi har planlagt ferdig for 2022, Australia og Japan pluss en tur til London på høsten. I 2021 er planen vindistrikter i Frankrike inkludert noen dager i Paris og noen dager på rivieraen. Men vi bestiller ikke noe før ting er mer avklart

Anonymkode: b4625...883

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke det litt spesielt å bestille utenlandsturer samtidig som du langer ut mot psykisk syke som strever med tiltakene? 
Stabilt...... 

Anonymkode: 70374...4ab

Hva i alle dager er koblinga her, tro? Det er som å anklage noen for inkonsekventhet fordi de har blå øyne og sykler samtidig. Så da koker det ned til at du hater en bestemt bruker og feier over hele nettstedet for å få sagt det.

Anonymkode: aa6e8...15f

Skrevet

Nei jeg synes ikke det går an å planlegge noe nå. Ingen aner hvordan verden ser ut til sommeren. Men å drømme er selvsagt lov.

Anonymkode: beb0d...5e6

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg drømmer om å gå alene fra Oslo til Trondheim,  men ettersom det nok ikke blir mer enn 3 dager sommerferie på meg kommer jeg nok ikke så langt.

Anonymkode: f50ee...863

Det kunne jeg også tenkt meg å gjort, bare den andre veien.
Men har mann og 3 barn som har lyst til å ha ferien sammen med meg.

Tror barna har bestemt oss for Lalandia og Legoland

Anonymkode: 3bcdc...91a

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

Selv drømmer jeg meg bort på ving.no og apollo.no. De har bra avbestillingsvilkår, og lover pengene tilbake innen 7 dager. (Ving.) Burde jo være trygt å bestille tur da? Evt. legge inn karantene hjemme etterpå, selvsagt. Noen som har bestilt? Redd det fort kan bli utsolgt når det åpnes opp. 

Anonymkode: 96a0d...0a6

Jeg bestiler nå og avbestiller i god tid i forveien ,hvis Corona er like ille neste sommerferie

Anonymkode: 5e492...8cb

Skrevet

Vi ble hjemme i år mens "alle andre" dro på Norgesferie, og hadde egentlig tenkt Norgesferie neste år når "alle andre" drar utenlands. Men nå begynner jeg å bli litt usikker på hvordan det blir. Bestiller ikke noe som helst ennå i alle fall. Mye å finne på i byen vår, så vi tåler en hjemmesommer til.

Anonymkode: da00d...0bf

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva i alle dager er koblinga her, tro? Det er som å anklage noen for inkonsekventhet fordi de har blå øyne og sykler samtidig. Så da koker det ned til at du hater en bestemt bruker og feier over hele nettstedet for å få sagt det.

Anonymkode: aa6e8...15f

Nei. Et tiltak er da å ikke reise rundt for å spre smitte. Hvis man klager på at andre ikke følger tiltak og gjør det samme selv, blir jo det å kaste stein i glasshus. 

Anonymkode: 8f44b...f7b

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Et tiltak er da å ikke reise rundt for å spre smitte. Hvis man klager på at andre ikke følger tiltak og gjør det samme selv, blir jo det å kaste stein i glasshus. 

Anonymkode: 8f44b...f7b

Nå vil vi selvsagt følge gitte reiseråd på avreisetid. Ingen vet hvordan verden ser ut neste sommer. Det jeg mener er at man skal følge reglene og påbudene som gjelder til en hver tid. 

Skrevet

Nei. Det er så mye annet jeg drømmer om. Besøk av familie, venner. Konfirmasjon i mai. Ferie i julen er ikke avklart enda, så sommeren er langt unna.

Med innskjerpinger og blodrøde koronatall i hele Europa er ikke reise det som frister mest. På Koronas pluss-side er jo at reisingen vår er drastisk redusert. 

Anonymkode: c6b36...8fb

Skrevet

Ja, samme ferie som i år. Tur til Trøndelag og Finnmark for å møte foreldre, søsken og søskenbarn. Forhåpentligvis blir det ikke stengt for innenlandsreiser. 

Anonymkode: f7c38...aea

Skrevet
2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi har 10 tusen. Jeg lurer i grunn på om du vet om de "brukes" i det reisen bestilles eller om de først begynner å regne fra reisen blir gjennomført. Lurer også på hva som skjer hvis flyselskapet avlyser.. Får man poengene tilbake da? 

Der vi har våre tror jeg det holdet at reisen blir bestilt og betalt med cashpoints innen fristen. Men sjekk hva som gjelder for deres.

Skrevet

Vi skal kun feriere innenfor grensen av tre kommuner hjemmefra og se litt på hva som faktisk finnes i nærområdet. Og innen den radiusen har vi fantastiske fjell, innsjøer og byer. 

Anonymkode: a895e...d7e

Skrevet

Nei, kommer ikke til å bestille noe i alle fall! Rimelig sikker på at det ikke er blitt noe særlig bedre til sommeren mtp coronaen. 

Anonymkode: 69546...65b

Skrevet

Tja, vi drømmer i alle fall😎!

Vi overtok leilighet i Spania i februar, det min bestefar har vokst opp. Jeg var der ei lita uke mens Spania var grønt (gikk i selvpålagt karantene etterpå). Grunnet diverse papirarbeid, hadde vi ikke et reelt valg. Var ikke akkurat ferie, resten av familien var hjemme. Vi håper selvfølgelig at vi kan få dratt ned denne sommeren, hele gjengen. Vi kommer til å kjøre, så bestiller uansett ikke flybilletter. Litt enklere å ta ting litt på sparket da😉.

Anonymkode: ee97d...75f

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tja, vi drømmer i alle fall😎!

Vi overtok leilighet i Spania i februar, det min bestefar har vokst opp. Jeg var der ei lita uke mens Spania var grønt (gikk i selvpålagt karantene etterpå). Grunnet diverse papirarbeid, hadde vi ikke et reelt valg. Var ikke akkurat ferie, resten av familien var hjemme. Vi håper selvfølgelig at vi kan få dratt ned denne sommeren, hele gjengen. Vi kommer til å kjøre, så bestiller uansett ikke flybilletter. Litt enklere å ta ting litt på sparket da😉.

Anonymkode: ee97d...75f

Kjøring nedover i Europa er fantastisk ♥️ vi har gjort det flere ganger og har det som plan B. 

Skrevet

Jeg slet meg gjennom fjor vinter ene og alene for jeg hadde 3 uker i "syden" i vente på sommeren. Hadde håp til mai om at KANSKJE det ville bli tur... SÅ var det bare å innse at det ikke ble..... Og jeg fikk virkelig kjenne på kroppen hvor mye jeg ikke tåler vinter, hverken psykisk eller fysisk (kronisk sykdom som "trenger" stabilt klima,- og det bør være stabilt varmt....)..  Flyturen ble ikke avlyst, og vi kunne ikke avlyse selv og flere 10-tusener gikk tapt....

Så åpnet de opp akkurat på avreisedagen vår,- og ble lei meg først,- for så jo allerede da antydninger til at dette går ikke bra...Og da kunne vi IKKE avbestille uten å tape alt...Men så begynte vi å glede oss,- altså, alle tidlige lempinger på restriksjoner hadde j gått så bra, så hvorfor skulle vi bekymre oss,- nei vi skulle nyte dette...Helt til to dager før avreise, og vi så at mulighet for munnbindpåbud hele tiden, restauranter hadde ikke åpnet opp i særlig grad dit vi skulle,- og vi avbestilte.. Og tapte ALLE pengene,- og ferien ble hjemme i 10 grader og regn......

Nå kjenner jeg godt på kroppen at jeg ikke har fått min sårt påtrengte "avlasting" i varmere strøk, og siden høstferien,- som var siste "Håp" for et lite avbrekk heller ikke ble noe av,- så kan jeg ikke pr.dags dato se for meg at jeg kommer jeg gjennom vinteren fullt og helt. Spørsmålet er bare om hodet eller kroppen går til grunn først.... Men er nok ikke 100% arbeidsfør når senvinteren kommer samme hva som skjer. Akkurat nå henger kroppen ikke med,- det skjer "forfall" hver uke og vinteren er ikke kommet i gang.

Tør ikke bruke sommerferien som "gulrot" til å slite meg gjennom denne vinteren,- må klare å komme meg gjennom år nummer to uten ferie, så får det heller bli en positiv boost om vi kommer oss ivei.... Men tviler på at vi kommer til å ha råd til å reise om så skulle skje at pandemi er over til sommeren 2021. Alt av flyruter kommer til å være fryktelig redusert og det blir nok dyrt. Sparer OG bestiller turer leeeeeenge i forveien og bor gratis,- derfor vi har hatt muligheten til disse reisene etter at jeg ble syk. SÅ nei, planlegger ikke ferie,- jeg tror ærlig og oppriktig at det nærmeste jeg kommer ferie er enten et "Mestringsopphold" på et eller annet senter/"kurbad" som driver med fysikalsk- og samtaleterapi for personer med min sykdom og liknende,- eller jeg blir tvangsinnlagt på psykiatrisk pga vinterdepresjon (er ikke diagnostisert,- så blir feil å si jeg er deprimert,- men i mangel av bedre ord) som jeg har hatt siden tenårene og bare blir verre med årene uansett psykologihjelp eller ikke.. På toppen av det hele har vi fått redusert våre inntekter en god del ( en del grunnet korona, en del grunnet andre forhold som vi ikke styrer over) i år i TILLEGG til at det har flydd på ekstra uforutsette kostnader på hus og bil på til sammen godt over 50 000, men håper å holde det under 100 000... Men det spørs på HVA som har klikket med den ene bilen akkurat nå,- om vi må gå for ny (Ny gammel bil, selvfølgelig)

2021 bli året jeg må overleve for å si det dramatisk....

Anonymkode: 5eb21...dfe

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg slet meg gjennom fjor vinter ene og alene for jeg hadde 3 uker i "syden" i vente på sommeren. Hadde håp til mai om at KANSKJE det ville bli tur... SÅ var det bare å innse at det ikke ble..... Og jeg fikk virkelig kjenne på kroppen hvor mye jeg ikke tåler vinter, hverken psykisk eller fysisk (kronisk sykdom som "trenger" stabilt klima,- og det bør være stabilt varmt....)..  Flyturen ble ikke avlyst, og vi kunne ikke avlyse selv og flere 10-tusener gikk tapt....

Så åpnet de opp akkurat på avreisedagen vår,- og ble lei meg først,- for så jo allerede da antydninger til at dette går ikke bra...Og da kunne vi IKKE avbestille uten å tape alt...Men så begynte vi å glede oss,- altså, alle tidlige lempinger på restriksjoner hadde j gått så bra, så hvorfor skulle vi bekymre oss,- nei vi skulle nyte dette...Helt til to dager før avreise, og vi så at mulighet for munnbindpåbud hele tiden, restauranter hadde ikke åpnet opp i særlig grad dit vi skulle,- og vi avbestilte.. Og tapte ALLE pengene,- og ferien ble hjemme i 10 grader og regn......

Nå kjenner jeg godt på kroppen at jeg ikke har fått min sårt påtrengte "avlasting" i varmere strøk, og siden høstferien,- som var siste "Håp" for et lite avbrekk heller ikke ble noe av,- så kan jeg ikke pr.dags dato se for meg at jeg kommer jeg gjennom vinteren fullt og helt. Spørsmålet er bare om hodet eller kroppen går til grunn først.... Men er nok ikke 100% arbeidsfør når senvinteren kommer samme hva som skjer. Akkurat nå henger kroppen ikke med,- det skjer "forfall" hver uke og vinteren er ikke kommet i gang.

Tør ikke bruke sommerferien som "gulrot" til å slite meg gjennom denne vinteren,- må klare å komme meg gjennom år nummer to uten ferie, så får det heller bli en positiv boost om vi kommer oss ivei.... Men tviler på at vi kommer til å ha råd til å reise om så skulle skje at pandemi er over til sommeren 2021. Alt av flyruter kommer til å være fryktelig redusert og det blir nok dyrt. Sparer OG bestiller turer leeeeeenge i forveien og bor gratis,- derfor vi har hatt muligheten til disse reisene etter at jeg ble syk. SÅ nei, planlegger ikke ferie,- jeg tror ærlig og oppriktig at det nærmeste jeg kommer ferie er enten et "Mestringsopphold" på et eller annet senter/"kurbad" som driver med fysikalsk- og samtaleterapi for personer med min sykdom og liknende,- eller jeg blir tvangsinnlagt på psykiatrisk pga vinterdepresjon (er ikke diagnostisert,- så blir feil å si jeg er deprimert,- men i mangel av bedre ord) som jeg har hatt siden tenårene og bare blir verre med årene uansett psykologihjelp eller ikke.. På toppen av det hele har vi fått redusert våre inntekter en god del ( en del grunnet korona, en del grunnet andre forhold som vi ikke styrer over) i år i TILLEGG til at det har flydd på ekstra uforutsette kostnader på hus og bil på til sammen godt over 50 000, men håper å holde det under 100 000... Men det spørs på HVA som har klikket med den ene bilen akkurat nå,- om vi må gå for ny (Ny gammel bil, selvfølgelig)

Hadde jeg vært i dine sko, hadde jeg planlagt en tur og reist nesten uansett. Det må da være bedre å ha noe å se frem til, uansett om det blir noe begrenset med munnbind etc, enn å gå fysisk og psykisk til grunne her. Legg inn 14 dagers karantene etterpå, så gjør du virkelig ikke noe galt. Det ville jeg gjort i alle fall. 

Anonymkode: 96a0d...0a6

Skrevet

Sommeren 2021 blir Norgesferie. Har ikke helt bestemt hvor ennå. Tenkte å se det litt an. Håper på ferie hos familie i England i 2022.

Anonymkode: b63a4...24d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg skriver nå er ikke for å betvile din sykdom eller atcdet du sier stemmer. Jeg spør bare av nyskjerrighet.

Hva er det ved ferie i varme strøk som er så helsebringende? Varmen går det jo an å få med å fyre mer, sol gjennom solarium og dagslyslamper, eller fungerer ikke det?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg skriver nå er ikke for å betvile din sykdom eller atcdet du sier stemmer. Jeg spør bare av nyskjerrighet.

Hva er det ved ferie i varme strøk som er så helsebringende? Varmen går det jo an å få med å fyre mer, sol gjennom solarium og dagslyslamper, eller fungerer ikke det?

Ikke meg du spør men jeg merker at kroppen fungerer bedre i varmere klima. Har slitt med muskelplager i årevis og når jeg er i varmere strøk så er jeg så å si smertefri. Det beste er å være i varmen over tid. 

Skrevet
3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Ikke meg du spør men jeg merker at kroppen fungerer bedre i varmere klima. Har slitt med muskelplager i årevis og når jeg er i varmere strøk så er jeg så å si smertefri. Det beste er å være i varmen over tid. 

Men hva er forskjellen på varmen i sydlige strøk og inne i et varmt hus? Jeg høter mange si det, jeg lurer bare på mekanismene bak?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...