Gå til innhold

Når er det innafor å spørre om pengene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse moderne tider er det blitt ganske vanlig å få penger via VIPPS når en sitter barnevakt. Det er egentlig helt greit men forventer jo egentlig å få pengene samme dag. Når er det innafor å enten sende en hyggelig melding å spørre om pengene,eller sende VIPPS forespørsel om pengene? 

Anonymkode: 316cd...bd2

Skrevet

Jeg ville ikke ventet lengre enn 24 timer

Anonymkode: 23b74...d49

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ikke ventet lengre enn 24 timer

Anonymkode: 23b74...d49

Hadde du skrevet en melding? Eller bare sendt VIPPS forespørsel? 

Skrevet

Ville ventet. Hadde faktisk ikke sagt i fra om de ikke kom. Men hadde ikke sittet barnevakt der igjen. 

Anonymkode: 4c071...6ca

Skrevet

Spør alltid om de vippser eller om jeg skal sende vippskrav. Enkelte sier jeg bare at jeg sender vippskrav. (Ikke nødvendigvis ang. barnepass, men er generelt lei av å bli snytt for penger fordi jeg er for snill)

Anonymkode: d8166...d89

Skrevet

Send krav i vipps nå, hvorfor vente? Før vipps så var det kontanter i døra når man gikk. Klart du skal ha pengene dine. 

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville ventet. Hadde faktisk ikke sagt i fra om de ikke kom. Men hadde ikke sittet barnevakt der igjen. 

Er helt uaktuelt å godta å ikke få pengene hvertfall. Jeg er konfliktsky men selvsagt hadde jeg ikke godtatt å ikke få pengene.

Skrevet

De har sikkert glemt det, bare send en melding. 

Kan godt være at begge tror den andre har gjort det og blir flaue når de skjønner at ingen har gjort det.

En vennlig påminnelse er helt greit  

Anonymkode: 7ec74...02e

Skrevet
46 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Send krav i vipps nå, hvorfor vente? Før vipps så var det kontanter i døra når man gikk. Klart du skal ha pengene dine. 

Ja er egentlig samme tankegang jeg har. Derfor jeg blir litt irritert når pengene forsatt ikke er kommet.

Skrevet

Sendte bare VIPPS forespørsel nå,syns pengene skulle vært inne igår så må vel være greit å kreve pengene nå.

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er helt uaktuelt å godta å ikke få pengene hvertfall. Jeg er konfliktsky men selvsagt hadde jeg ikke godtatt å ikke få pengene.

1 time siden, Anonym bruker skrev:

De har helt sikkert bare glemt det. Det er ingen grunn til å tro at de ikke gidder å betale. Som småbarnsmor selv, så kan slike ting lett forsvinne ut av hodet dersom det ikke blir gjort opp med en gang. Send et vippskrav du, og får ikke du pengene da så sender du en hyggelig melding. Det er ikke alle som har på varsling på vipps. 

Skrevet

Trodde det bare var ungdommer som tok betalt for å være barnevakt. 😳

Anonymkode: b4eb7...c97

Skrevet
2 minutter siden, inchi skrev:

De har helt sikkert bare glemt det. Det er ingen grunn til å tro at de ikke gidder å betale. Som småbarnsmor selv, så kan slike ting lett forsvinne ut av hodet dersom det ikke blir gjort opp med en gang. Send et vippskrav du, og får ikke du pengene da så sender du en hyggelig melding. Det er ikke alle som har på varsling på vipps. 

Nei jeg mistenker ikke at de prøver å la vær å betale de har nok bare glemt det. Spørsmålet var jo bare når jeg eventuelt skal "mase" om pengene.

Har sendt en VIPPS forespørsel nå.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det kan jo være barnet hennes dette gjelder da.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner familien kun som barnevakten deres. Er alenemamma så hvorfor skal jeg takke nei til en ekstra inntekt når jeg trenger pengene? Å kjenner ingen andre de kan spørre om barnevakt.

Skrevet

Å de kjenner ingen andre*

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Litt passivt-aggressivt dette, for småbarnsforeldre kan noen ganger være i tåke og glemme ting. Så man bør sende melding a la: "Har dere vippset pengene til meg enda? :) ". Hvis de så verken svarer eller vippser, så hadde jeg gjort det du foreslår - ikke sittet barnevakt for dem igjen, og i tillegg advart andre om at de ikke betaler.

Anonymkode: 6b3c5...5e4

Skrevet

Sende en sms har de tid til,men bare å trykke godta på VIPPS forespørsel tar visst for lang tid 🙄

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Sende en sms har de tid til,men bare å trykke godta på VIPPS forespørsel tar visst for lang tid 🙄

Det er jo ikke sikkert de har varsler på Vipps? Det er ikke verre enn at du sender en melding der du skriver "hei, jeg har sendt et Vipps-krav til dere". 

Anonymkode: e0330...a5b

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke sikkert de har varsler på Vipps? Det er ikke verre enn at du sender en melding der du skriver "hei, jeg har sendt et Vipps-krav til dere". 

Anonymkode: e0330...a5b

Han fikk VIPPS forespørselen å skrev at jeg  "skal få pengene så fort som mulig".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...