Gå til innhold

Beste måten å oppbevare kjøpebrød?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er beste måten å oppbevare kjøpebrød på - i brødpose, papirpose eller hvordan? Vil ikke ha brødet hverken tørt eller seigt.

Anonymkode: adf0d...63d

Fortsetter under...

Skrevet

Brødpose av plast. I papirpose blir det hardt og uspiselig. 

Anonymkode: c5e5b...c85

Skrevet

Brødpose i plast her også. Mannen insisterer innimellom på at det skal ligge i kjøleskapet, men hverken jeg eller ungene liker det. Da må i såfall skivene ristes før de skal spises. 

Anonymkode: 2c5e7...057

Skrevet

De hadde jo en test på dette i TV2 hjelper deg forrige uke, resultatet der var vel at om du vil innholdet i brødet skal være ferskest mulig må du oppbevare det i en brødpose i plast, mens om det er viktigst for deg at skorpen er sprø er en tøypose best. Det ble sagt ganske klart at det ikke skal i kjøleskap, fordi kulden der gjør noe med kornet som ikke er bra.

https://www.tv2.no/v/1602223/

Vi har brødet i en brødpose av plast. Min erfaring er at om du har papirpose på innsiden av brødposen trekker papiret til seg mye fuktighet fra brødet og det blir tørt. Så plast innerst mot brødet.

Anonymkode: f0124...713

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De hadde jo en test på dette i TV2 hjelper deg forrige uke, resultatet der var vel at om du vil innholdet i brødet skal være ferskest mulig må du oppbevare det i en brødpose i plast, mens om det er viktigst for deg at skorpen er sprø er en tøypose best. Det ble sagt ganske klart at det ikke skal i kjøleskap, fordi kulden der gjør noe med kornet som ikke er bra.

https://www.tv2.no/v/1602223/

Vi har brødet i en brødpose av plast. Min erfaring er at om du har papirpose på innsiden av brødposen trekker papiret til seg mye fuktighet fra brødet og det blir tørt. Så plast innerst mot brødet.

Anonymkode: f0124...713

Takk for svar. Da fortsetter jeg med brødpose i plast, og papirpose utenpå der.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Brødpose av plast. I papirpose blir det hardt og uspiselig. 

Anonymkode: c5e5b...c85

Takk for svar.

Annonse

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Brødpose i plast her også. Mannen insisterer innimellom på at det skal ligge i kjøleskapet, men hverken jeg eller ungene liker det. Da må i såfall skivene ristes før de skal spises. 

Anonymkode: 2c5e7...057

Takk for svar.

Skrevet

Skjær brødet i butikken, oppbevar i plastpose (vi bruker to poser, papirposen innerst og plastpose utenpå, og putt det i fryseren. Ta opp så mange skiver du trenger, 10 min før du skal spise det. Ferskt brød, alltid. 

Anonymkode: 2ba95...26f

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjær brødet i butikken, oppbevar i plastpose (vi bruker to poser, papirposen innerst og plastpose utenpå, og putt det i fryseren. Ta opp så mange skiver du trenger, 10 min før du skal spise det. Ferskt brød, alltid. 

Her fryser vi brødet også. Så bakes det surdeigbrød hver helg 😃

Anonymkode: 1df8d...839

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Henger ikke de fryste skivene fast i hverandre?

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Henger ikke de fryste skivene fast i hverandre?

Nei, bare bittelitt. Man knekker lett av noen skiver. Denne metoden har vi nå brukt i sikkert fem år, og antall skiver som har "blitt ødelagt" fordi de satt fast, kan telles på en hånd. 

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, bare bittelitt. Man knekker lett av noen skiver. Denne metoden har vi nå brukt i sikkert fem år, og antall skiver som har "blitt ødelagt" fordi de satt fast, kan telles på en hånd. 

Takk for svar 😊

Skrevet

Enig i at å oppbevare ferdigkuttet brød i fysen og ta ut riktig antall skiver fungerer veldig bra. Niste kan smøres på skiver rett fra frysen, så holder de seg hakket friskere frem til lunsj. 

Når vi skal ha brød i brødboks (som vi gjerne har med fem i familien, tre av dem gutter i voksealder) må det være i papirposen sin, eller i perforert plastpose. 

Hvis man putter brødet i plastpose går skorpen fra sprø til gummi veldig raskt. Gummiskorper liker ingen av oss. 
Her går det ca et brød i døgnet, så brødet rekker uansett aldri å bli tørt. Hadde vi spist mindre brød ville jeg hatt det i fryseren. 

Anonymkode: 833dd...eb3

Annonse

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Da fortsetter jeg med brødpose i plast, og papirpose utenpå der.

Hvorfor papirpose på utsiden?

Anonymkode: bad7f...666

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor papirpose på utsiden?

Anonymkode: bad7f...666

Vet ikke. Alltid gjort det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...